Miten niitä wrappeja tehdään?
Kommentit (21)
Ostat valmiita tortillalättyjä (toki voit tehdä itsekin, mutta helpommalla näin)
Asetat sen lätyn pöydälle ja kasaat haluamasi täytteet siihen osapuilleen keskelle. Sitten taitat sen alaosan siitä lätystä osittain niiden täytteiden päälle. Sitten taittelet tai kierität sivuosat siitä lätystä sen täyt/alaosa -osio ympärille.
On muuten hankala selittää ilman näyttämistä. Eli kuin tekisit tavallisen fajitas rullan, mutta se alareunan taittaminen muodostaa pohjan sun wrapille, eikä täytteet valu kravatille.
Ok, mutta entä ne täytteet. Tuleeko niihin jotain soosia?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaa näin vaikeiden tekeminen jättää muille ja ostaa valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Täytevaihtoehtoja on ihan miljoonia, googlaa "wrapit resepti". Aika yleinen on, että lettu voidellaan esim. tuorejuustolla, kovin juoksevat kastikkeet kun pehmentävät wrapin pohjaa ja saattavat valua. Itse tein viimeksi sellaisia wrapeja, missä oli salaattia, paprikaa, sinihomejuustoa, wings-kastketta (Siipiweikkojen, aika paksua) ja Oumph-soijavalmistetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mä olen päättänyt opetella niitä tekemään. Laitetaanko niihin jotain valmiskastiketta, jota saa kaupasta?
Mitä eroa on tortillalla ja wrapilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mä olen päättänyt opetella niitä tekemään. Laitetaanko niihin jotain valmiskastiketta, jota saa kaupasta?
Ruskeaa kastiketta tai maitokastiketta niihin yleensä laitetaan, joskus myös nakkikastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salsaa, soijaa, juustokastiketta, ihan mitä vaan valmista tai itsetehtyä, mistä vaan tykkäät.
Googleta.
Ihana provoketju,
mutta mäkään en oo koskaan saanut vastausta tolle "mitä eroa on wrapilla ja tortilallla?"
Onko se vaan, että tortilla on meksikolainen nimi, ja wrap sitten esim vastine euroopasta, vaikka käytännössä ihan samaa tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskeaa kastiketta tai maitokastiketta niihin yleensä laitetaan, joskus myös nakkikastiketta.
Sinähän olet vekkuli kaveri! Hehheh :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on tortillalla ja wrapilla?
Tortilla on se maissista (tai usein vehnäjauhosta) valmistettu lettu. Wrap on ruokalaji, mikä sisältää (kylmiä) täytteitä käärittynä tortillaan.
Fajita on se, mitä Suomessa usein sanotaan "tortillaksi", eli täytetty (lämmin) tortilla.
On se niin mukava välillä hihitellä ja antaa vatsalihaksille jumppaa. :)
Sitäkö wrappia ei lämmitetä mikrossa ennen syöntiä?
Vierailija kirjoitti:
Ihana provoketju,
mutta mäkään en oo koskaan saanut vastausta tolle "mitä eroa on wrapilla ja tortilallla?"Onko se vaan, että tortilla on meksikolainen nimi, ja wrap sitten esim vastine euroopasta, vaikka käytännössä ihan samaa tavaraa?
Ap puhuu kuitenkin varmaan fajitaksista, joita tehdään tortilloista. :) Ja tälle englanninkielinen vastine on wraps, eli suomeksi jotain muuta sitten. Tortilla on se lätty, meillä ainakin fajitakset ovat se ruokalaji.
Täsmennys edelliseen, wrap voidaan kääriä myös muuhun leipään kuin tortillaan, eli Suomessa vaikkapa rieskaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Sitäkö wrappia ei lämmitetä mikrossa ennen syöntiä?
Jokainen tavallaan, mutta kun wrapit usein sisältävät salaatinlehtiä, ne ei hirveän hyviä mikrotettuina ole. :D Kylmäksi wrapit varmaan aina tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ihana provoketju,
mutta mäkään en oo koskaan saanut vastausta tolle "mitä eroa on wrapilla ja tortilallla?"Onko se vaan, että tortilla on meksikolainen nimi, ja wrap sitten esim vastine euroopasta, vaikka käytännössä ihan samaa tavaraa?
No tortilla on se itse lätty, mistä voit sitten rakentaa esim. wrapin tai fajitaksen. Vähän kuten ohukainen tai lettu on se "kuori", jonka toki voi syödä pelkästäänkin ja crepes on sitten se lettu täytettynä ja käärittynä. Tai filotaikina on filotaikina ja kevätkääryle on se filotaikinaan kääritty täytetty juttu.
Ymmärrätkö?
Espanjassa toki tortilla on myös ruokalaji, perunamunakas johon tulee siis kananmunaa, perunaa ja yleensä sipulia + mausteita. Mutta siinä tarkoitetaan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakkikastikeesta voisi aivan hyvin tehdä wrapin. Toki sen soosin pitäis olla kyllä aika sakeaa. Mutta miksi ei?
Gourmet BBQ Crispy Chicken McWrap®
Vehnätortillan välissä rapeaksi paistettua 100 % kananfileetä, laadukasta salaattia, tomaattia, raastettua juustoa sekä majoneesia ja mausteista Gourmet BBQ -kastiketta.
Puhutaanko nyt ruoasta? Osta tai leivo tortilloita tai rieskoja, täytä haluamallasi aineilla ja kääri rullalle. Kääriminen kannattaa tehdä niin, että ensin taitat rullan alaosasta muutaman sentin, sitten vasta sivut.
http://3.bp.blogspot.com/_5c_jC82vq0g/TRJU39pbLqI/AAAAAAAAACc/bCFjmeMqf…