Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Hiljaiset HEINÄkasat***

06.03.2006 |

Missä luuraatte vai missasinko tämän päivän pinon? On niin hiljaista taas....

Mitäs viikkosuunnitelmia teillä? Minulla tänään neuvolakäynti, siitä sitten siskolle käymään. Huomenna mammajumppaa taas ja loppuviikko onkin rauhallista.

Olo on erinomainen, vaikka päätä särkeekin usein. taitaa olla hb laskussa, kuten ensimmäisessäkin raskaudessa tässä vaiheessa (tipahti 145-> 106). Pitänee aloittaa sitten rautakuuria...

Joko muut syötte lisärautaa?

Eipä tässä kummempia. taidan lähteä kahvinkeittoon (vaikka 2 kuppia on tänään jo juotu.., hyi minua)

Mukavaa alkuviikkoa!

sitruska rv 22+1

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviande: Ensiksi sinulle paljon voimia. Törkeä temppu mieheltäsi. Muista kumminkin pitää huolta itsestäsi. *halauksia sinne*

Muuten tämä viikko hyvin rauhallinen menojen suhteen. Vasta 2 viikon päästä neuvolaan aika. Odottavan aika on pitkä. Mies tunsi viikonloppuna ekaa kertaa meidän " mortin" liikkeet =)

Hankinnoista sen verran että meillä on edessä tuplisten osto. Vieläkin pohdin että kumpaan sitä sitten oikein päätyy, vierekkäin vai peräkkäin istuttaviin. Sitä ennen täytyy saada myytyä tytön yhdistelmävaunut ja mahdollisesti myös matkarattaat. Harmittaa vietävästi kun tykkäsin niistä ( bora-yhdistelmät) mutta ikäeroa kun tulee " vain" 1,5 vuotta niin ei tuo pirpana jaksa joka paikkaan kävellä eikä seistä siinä seisomalaudalla. Onneksi on vielä jokunen kuukausi aikaa pähkäillä tuon ostoksen kanssa.

Nyt täytyy lähteä kuskaamaan äippää linkulle kun lähtee isosiskon perheen kanssa Tallinnaan *haluaa mukaan =)*

Terkuin Riikka rv 20+6 ja tyttö 01/05

Vierailija
2/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntia sitten etsiskelin meidän pinoa. olin jo aloittamassa pinoa, mutta sitten tyttö heräsi päikkäreiltä.

käytiin kaupassa. taitaa olla turha ostos tuplarattaat ku neiti halusi taas kävellä koko tulomatkan. menomatkalla pidin väkisin rattaissa kun matkan teko on niin hidasta jos hän saa kävellä.

nyt se katsoo teletappeja ja mä juon kahvia, jo kolmatta isoa mukia tälle päivälle. mulle kyllä kahvi nykyään maistuu. pari vuotta sitten esikoista odottaessa en siihen aikaan juonut kuin töissä pienen kupin. nykyään väsyttää yöheräämiset niin kahvia kuluu. toivottavasti ei vaikuta imettäessä vauvan masuun liika kahvin juonti sitten puolen vuoden päästä.

suonikohjuista alapäässä wekku kirjoitti. minulla on sama ongelma. inhottava tunne kun jatkuvasti jomottaa. minuakin pelottaa et synnytyksessä jotenkin " puhkeavat" kun paine niin kovaa.

kyllä äsken kävellessä taas kiristi alavatsaa. viikon päästä on neuvolalääkäri, toivottavasti paikat ei oo pehmenneet.

sassa 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun odotan jo innolla torstaita! Kiva päästä näkemään, kuinka pikkuruinen jakselee. Selkäkipuja, lieviä supistuksia, mutta muuten auringonpaistetta kuuluu tänne päin tällä erää...ilmeisesti ovat niitä liitoskipuja vain. Lääkäri on kuitenkin keskiviikkona, joten tarkistavat varmaan tilanteen varmuuden vuoksi. Muuten tämä pienokainen vaikuttaa hieman rauhallisemmalta kuin isosiskonsa, tai sitten etuseinäistukka vaimentaa hieman liikkeitä.

Muillekin tuntuu kahvi maistuvan, sama " vika" täälläkin suunnalla. Tyttöä odottaessani kahvia tuntui kuluvan vieläkin enemmän kuin nykyisin ja kovin terveeltähän tuo vaikuttaa. Tai ehkäpä siksi juuri onkin niin mahdottoman vilkas tapaus, kuka tietää?! :D Mikähän siinä kofeiinissa on loppujen lopuksi niin haitallista odottavalle?

Olen pahoillani puolestasi, Suviande! Jaksamista ja voimia vaikeassa tilanteessasi!

Omat huolet/ongelmat tuntuvat pieniltä, mutta välillä stressaa lievästi sanottuna se, että meillä saattaapi olla edessä muutto toiselle paikkakunnalle. Mieheni on kotoisin toiselta paikkakunnalta ja kaipailee kotiseudulleen ajoittain. Toinen päivä hän on ostamassa täältä meille taloa ja seuraavana muuttamassa mahdollisimman kauas täältä. Itse sinänsä olen valmis lähtemään mukaan tietenkin, mutta hermostuttaa tällainen välivaiheessa eläminen, kun ei tiedä mitä tuleman pitää...

mutta eiköhän se tässä lähiaikoina selviä.

Aurinkoista viikkoa!

t.SaraIda + pikkuruinen rv 19+4

Vierailija
4/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja hemoglobiini oli pudonnut 99:iin, joten siitä johtui että viikon verran on ollut aika heikko olo. Sf oli 18 eli ei mikään kovin iso kai, kumminkin kohtu vähän yli navan korkeudella.

Painoa oli tullut 5 viikossa 1kg ja yhteensä painonnousu on n. 2kg, ihan hyvä vaan että ei ole noussut sen enempää.

Vauveli on aika rauhallisen tuntuinen, vaikka kyllä niitä potkuja etenkin iltaisin tulee.

Täältäkin Suviandelle jaksamista, tosi kurjan tempun miehesi teki :(

T. myy rv 22+4

Vierailija
5/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustaudun myös kahvikissaksi:(. Lueskelin netistä siitä vähän faktoja ja kyllä se vaan taitaa olla haitallista sikiölle, siis liika kahvinjuonti. Kofeiini on tavallaan huume, keskushermostostimulantti, joka vaikuttaa ihmisen keskushermostoon monella eri tavalla (vireystilan nousu yms). Kofeiini läpäisee myös istukan, joten vauvelikin saa sitten tuota ' huumetta' sen verran, mitä äiti juo. Kofeiinin on kerrottu lisäävän keskenmenon ja syntymäkuolleisuuden riskiä=( Siis jos nauttii yli sen ' sallitun rajan' eli 3 kuppia/pvä. Tämä 3 kuppia päivässä on EU:n suositus.

Minulla tuo raja menee liiankin iisisti rikki- tänäänkin olen juonut jo 4 kupillista, vaikka nyt kyllä YRITÄN vähentää....

Neuvolakuulumisia: painoa tullut nyt 600g/vko (yht. 5,8kg ekasta neuvolasta!), sf 19cm, sydän jumputti n. 150/min., rr 135/88 ja pissa puhdas. Taapero oli tulla hulluksi tuon käynnin aikana, itki hysteerisesti taas, kun kuunneltiin sydänääniä tai mitattiin verenpainetta... Voi toista. Pelkäsi, että äitiin sattuu...

No, tälläistä tänään. Kauhuissani lueskelin vasta äsken Suvianden kuulumisia...todella kurjaa. Ei tässä muuta voi, kun lähettää sympatiahalit sinne ja superpaljon voimia!

Sitruska rv 22+1

Vierailija
6/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia sinulle niin raskaan asian alla. Päivä kerrallaan. Pistä itsesi, esikoisesi ja vauva etusijalle. Tilanteesi tuntuu niin raskaalta, että kannattaa hakea ulkopuolista apua. Tee se itsesi ja lastesi vuoksi. Sinulla on lupa surra, olla vihainen, onhan sinua petetty kavalalla tavalla monelta taholta. Uskon, että vyyhti lähtee jossain vaiheessa purkautumaan. Asioilla on tapana selviytyä parhain päin, vaikkei se aina heti siltä tuntuisikaan. Aikaa tarvitaan. Voimia ja jaksamista tässä ja nyt.

Minni 23+jotain

Vierailija
7/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aamulla sitten omalla autolla kouluun, kun ei yhtään linja-autoa kulje :( No, menin sitten kuitenkin luokkakaverin luokse eikä me sitten koskaan kuitenkaan edes menty kouluun. En tosin olisi pystynytkään! Joten sain purkaa oikein kunnolla ihanalle kaverilleni, joka jaksoi kuunnella ja tukea!

Tämä soppa tuntuu olevan aina vain inhottavampi, sekavampi ja laajempi. Aika moni tuntuu sitten kuitenkin tietävän meidän vauvasta..No, en jaksa sillä enää päätäni vaivata. Kun vain pääsisi pois täältä kotoa.

Yritän pitää huolta itsestäni, esikoisesta ja vauvasta, niin vaikeaa kuin se onkin. Laskin aamulla, että elin yhden pilttipurkin ja veden voimalla kokonaiset 39 tuntia, nukkuen 3 vuorokauden aikana yhteensä 4 tuntia! Yhtään mitään muuta en eilisen aikana pystynyt suuhuni pistämään, kun laatta lensi koko ajan! Tänä aamuna aloitin sitten särkylääkkeen ja aamupalan voimin (onneksi sain alas!). Unikaan ei tule, vaan kamalat mielikuvat, joten eipä ole paljon saanut nukuttua. Josko sitä tänä iltana.

Vauva liikuskelee kyllä ja ukko jopa kuunteli eilen sen liikkeitä!!!! En ymmärrä mistä se senkin keksi, kun olin siinä hentoisessa unessa! Se pelkää tosissaan meidän menettämistä, mutta itepä on asiat pistänyt tällaiseen tilaan! Mutta se siitä, yritän päästä päiväjärjestykseen takaisin ja saada asioita edes hiukan kohdalleen. Vaakakupeissa on paljon asioita ja " vääränlaisia" vaihtoehtoja. Kun ei ole yhtä oikeaa vaihtoehtoa juuri tällä hetkellä muuton suhteen :(

ISO KIITOS TEILLE KAIKILLE!

Pitäisi aloittaa taas tentteihin lukeminen, ensi viikolla on koeviikko, mutta onneksi vain pari tenttiä, kun loput kurssit jatkuu vielä. Hrr, kun on tuvassa kylmä, vaikka kuinka lämmitän. No, ulkonakin on kyllä yli 20 pakkasta!

Mutta nyt yrittämään nukkumista!

~suviande ja öttiäinen 23+3~

Vierailija
8/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit aloittaa uuden pinon, minäkin sitä etsiskelin ja olin juuri aikeissa aloittaa uuden, kun huomasin otsikon!

Täällä ollaan suunnittelupuolella, nimittäin mieskulta paukuttaa oikein tosissaan tuota yläkertaa ja minä keskitys taas tuohon sisustuspuoleen. Kävin aamulla kalustepiirtäjän juttusilla ja on se vaan taas niin ihanaa miettiä, että mitä värejä ja mitä minnekin laitetaan. (Vaikka tosin tuo minun sisustustyyli on hyvin pitkälle sellaiseta romattis-ajaton -tyyliin sijoittuvaa värimaailmaltaan hempeää ja rauhallista.) Mutta nyt varmistui sekin, että eräs muukin unelma toteutuu sittenkin. Saan nimittäin yläkerran kylppäriin kylpyammeen:)

Vatsassa mulistetaan välillä muljahdellen ja välillä kuin pieni singeri. Nyt on sellainen tyttöolo, joka on aika vahva. Saas nähdä, meneekö veikkaus oikein. En aio kuitenkaan kysyä, tai sitten aion.... Huomenna on se r-ultra. Katsotaan nyt....

Suviandelle voimia. Todella törkeä, halpamainen ja yököttävä temppu. Nyt otat vaan itsellesi aikaa ja voimaa ja ajattelet vauvelia ja pientä tytärtäsi. Ajatusten paperille laittaminen auttaa selkiyttämään ajatuksia ja on terapiaakin samalla. Voimahali sinulle.

Carelia ja Tiitiäinen

Vierailija
9/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppas, meil on vaan yhden päivän ero rv:ssa. :) Mulla siis tasan 22 tänään... nvola vasta 24pv.. oikeasti 27, mut työharjottelu alkaa just sillon ni piti vaihtaa.. onneksi.. :D On se jännää et vaik onki jo neljäs raskaus ni silti noita neuvola käyntejä ym oottaa ihan mahottomasti.. :)

Ja juuh... pitää rautaa syödä.. 139 tippu 123... eli ei ny viel ton 120 rajan alle mut varult jo yhen otan ku muistan.. :o)

Mut ny heräs poitsu joten show must go on.. :D Iloisia odotus päiviä! :)

Vierailija
10/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä ehkä kolme tuntia unta. Mulla on joku ihme vaihde päällä, illalla käyn niin ylikierroksilla, etten pysty nukkumaan. Saatan torkahtaa mutta yleensä en. Viime yönä kävin kolmen aikaan vielä täysin pirteänä autteleen nuorinta vessassa. Sen jälkeen olen ilmeisesti nukahtanut, koska seuraava muistikuva on kun esikoinen läks yläkertaan kuudelta. On ihan pikkuisen omituinen olo. Meinasin nukkua päiväunet, mutta kun ei nukuta, niin ei nukuta. En viitsi vain maata *joten tulin koneelle...* Lähden kohta tekemään kestositeitä, sormet syyhyää päästä ompelemaan. Ne on niin helppoja tehdä!

Huomenna neuvola. Pojalle pitää saada eskarin keittiöön todistus vähälaktoosisesta ruokavaliosta, jotta saavat tilata yhden maitopurkin viikossa enemmän. Ruoka siellä on kuulema kaikki vähälaktoosista. Vaihdettiin tähän ruokavalioon hiihtoloman aikana ja jo yksi päivä toi helpotuksen. Tällä jatketaan sitten.

Sain tänään ekat korvaukset, oon ollut 2kk työttömänä. Ihana kun ne nyt lähti rullaamaan, niin pääsee maksamaan opintolainaa...

Hedda *ihan vähän sekaisin*

Vierailija
11/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin on rakenneultrassa käyty. Kysyttiin ensimäistä kertaa sukupuolta, ihan vaan käytännön syistä, kun tyttöjen vaatteita löytyy. No, tyttö näyttää tulevan tälläkin kertaa (kolme on jo ennestään), joten en taida ottaa uutta, vaaleansinistä äitiyspakkausta. Minusta on itseasiassa mukavaa saada taas tyttö, kun on kuopukselta (1,5v.) paljon vaatteita. Säästyy monilta ostoksilta ja ehkä tytöistä on toisilleen enemmän seuraa. No, jotkut vanhemmat sukulaiset on varmaan sukupuolesta pettyneitä, mutta meidän perheeseen ei tule poikaa, tämä kun on pahnanpohjimmainen. Yllätyin vähän, kun mieskin oli ihan innoissaan tytöstä, jotenkin sitä ajattelee, että miehet haluaisi sen pojan... No tähän asti meillä ei ole kuin hyviä kokemuksia tyttökatraan kanssa, eikä meille sukupuoli ole ratkaiseva kysymys. Kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa, vauva oli viikon verran isompi, kuin raskausviikot näyttää. Istukka oli etuseinämässä, joten liikkeet ovat tuntuneet pehmennetysti. Oli kyllä hienoa nähdä, kun vauva tervehti meitä " vilkuttamalla" . Niin se vaan oli valmiin käden näköinen ja kaikki viisi sormea paikallaan.

Tuntuu vähän huonolta näin hehkutella omaa onneaan, kun olen ahkerasti lukenut palstaa ja mm. Suvianden ikävästä tilanteesta. Pahoittelut vaan sinne päin ja voimia raskauteen. Itse olen ollut myös yksin esikoisen raskausajan ja pikkulapsiajan, joskin eri syystä. Aina ei kaikki ollut ihan helppoa, mutta hyvin selvittiin ja nyt elelen onnellisessa avioliitossa. Olen edelleen sitä mieltä, että parempi lasten kanssa yksin, kuin huonossa liitossa. Suviandekin on muistaakseni nuori ihminen, eli se oikea, joka sinua arvostaa ja rakastaa löytyy varmasti vielä! Äh, kuulostaapa typerältä, mutta voimia sinne! Parempaa/hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

T: Vipsilä rv20+0 (Jippii, puoliväli!!)

Vierailija
12/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviande: Voimarutisruksia sulle ja tytöllesi! Muista huolehtia itsestäsi!

Heddastina: Oliko sulla jotkut tuplarattaat joita et tarvitse? Mä nimittäin tarvitsen ja käyn kaikki vaihtoehdot läpi! Joten ilmoittele!

Voi kun toivon tämän talven jo loppuvan, tuo pukeminen ja riisuminen rupee tulemaan korvista ulos.. Muuten kaikki on täällä ok, asuntoa metsästetään, tuntuu pikkasen ahtaalta tämä rivarinpätkä...

Nyt meen lepäilemään kun likkakin nukkuu!!

maryanne+ poika 22+0

Vierailija
13/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä viestiä: heddastiina@yahoo.co.uk

Oon nyt lähdössä välipalan laittoon ja sitten varmaan suksimaan, joten palaan asiaan iltasella :)

Vierailija
14/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas..

Mies reissussa ja minä tulossa kipeäksi, ilmeisesti poikakin. Huoh..

Tänään oli neuvola, painoa on tullut jo 8kg alusta. Kamalaa, ei taida kenellekään muulle näin käynyt. Millä saisi tuon herkkusuun tukittua..

Hb oli 122, sf20 ja paineetkin ihan ok.

Suviande: voi itku :( siis aivan kamalaa, nyt paljon sulle voimia että saat tilanteen kasaan.

Viikonloppuna oli miehen synttärijuhlat, ja vaikka ihan kahvittelut olivatkin niin silti olin aivan poikki :/ Parin tunnin päikkärit piti sunnuntaina ottaa ja tänäänkin nukahdin tuohon sohvalle..

Kohta alan suunnittelemaan iltapäivän ruokaa ja sitten onkin toisen ulkoilun aika. Pakko jaksaa edes hetki olla ulkona, saa itsekin raitista ilmaa ja ilta paljon rauhallisempi tuon pojan kanssa :)

Ei vaan, nyt lähden keittiön puolelle :)

Heips!

Jenni ja X 23

Vierailija
15/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juuri töihin ja poika ottaa unimaitoa sängyssä (jippii on oppinut nukahtamaan itekseen pullon kanssa!). Vähähän tuo on ehkä iso vielä tuttipulloa ottamaan, mutta kun se on niin tärkeä, olen antanut vielä toistaiseksi pitää sen ja kun tuttiakaan meillä ei ole koskaan ollut, niin pitäköön nyt vielä kotvasen:)

tämä aamu alkoi, kuin raskauden alussa; norjaa puhuttiin pöntössä oikein voimalla! Avasin bioroskiksen aamulla ja siitä lähti niin etova haju, että laatta lenti ja ihan heti, YÖK! masussa on ollut aikas hiljaista taas, vaan kyllähän noita liikkeitä silti tulee. eikös niistä liikkeitä vasta joskus rv:llä 30 pidä alkaa vähän tarkkailla?!? Pojalle käytiin kattoo sänkyä. Löytyi kiva, jossa kolmella laidalla laidat ja yksi sivu oli auki. Voidaan vetää omaan sänkyyn kiinni, nukkuu sit vähän niin kuin vieressä. Tähän asti meillä ollut perhepeti. Tulevan vauvan kanssa yritän opettaa suoraan omaan sänkyyn, mut saas nähdä tuleeko sekin otettua viereen:)... Mulla aika ikävä suonikohju tullut alapäähän. Jäytää todella ikävästi! Toivottavasti menee synnytyksen jälkeen pois! Voikohan tommonen suonikohju räjähtää tai revetä synnytyksessä?!? Mutta nyt pitää mennä, joku pimputtaa ovikelloa!!!

Vierailija
16/16 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan aiheuttaa lisähankaluuksia meillä tuo bussilakko kun esikoinen kulkee bussilla kouluun jonne on matkaa 4.5 km ja sinne ei mene mitään koulubussia vaan oppilaat kulkevat ihan tavallisella bussilinjalla joka kuuluu Connexiin ja yhtään vuoroa ei ajeta. Aika käsittämätöntä ettei koska tuolla bussilla menee koululaisia kouluun koko bussin verran.

No aamuisin mieheni hoitaa kouluun viennin ja minä sitten päivällä käyn kesken työpäivää kuskaamassa pojan kotiin :) Kun nuo koulupäivät loppuu josko klo 13 tai 14.

Onneksi on 2 autoa käytössä muuten olisi aika hankalaa.

Onko muilla nuo maha-asukin liikkeet aika säännölliset eli ovat aika samoihin vuorokauden aikoihin. Minulla liikkeet on aika kellontarkkoja tai sitten on viellä niin paljon tilaa ettei kaikki tunnu.

neiti tuppaa liikkumaan tässä klo 14 aikoihin ja sitten vasta illalla kun käydään nukkumaan niin muutaman kerran ilmaisee mieltä kun tykkään nukkua kyljelläni :)

nyt ainakin vaikuttaa että on aika rauhallinen tuolla masussa eli ei pahemmin melskaa.

rvk 20+6