Kuvittelenko vain vai ovatko ihmiset alkaneet hiljattain käyttää enemmän hajusteita?
Ihan puolen vuoden sisällä muutos on ollut jyrkkä. Yhä enemmän tulee metrossa, kadulla, töissä vastaan ihmisiä, jotka on uitettu pistävänhajuisessa tai imelässä hajuvedessä. Se pyörryttää, oksettaa, kirvelee silmiä ja kurkkua ja velloo mahaa. Ja ne hajut on yksinkertaisesti pahoja! Onko vika minussa vai onko hajusteista tullut jokin trendi? Vielä puoli vuotta sitten ei tullut näin usein haisevia ihmisiä vastaan.
En oikeen voisi uskoa, että hajuaistini olisi yhtäkkiä parantunut, kun se on aina ollut ihan surkea. Vai voiko hajuaisti terävöityä yhtäkkiä? Mietteitä, käyttääkö ihmiset nykyään yleisemmin hajuvettä? Oletteko huomanneet saman ilmiön?
Kommentit (36)
Parfyymi on täysin eri juttu kuin se kammottava kemikaalipilvi mitä monet nuoret käyttää!
Lieneekö lakkaa?
Mitä se tekee kun joutuu koko ajan sitä hengittämään?
Sellaiset kauppakeskukset on ihan pahimpia missä on joku hajuvesiliike. Etenkin naiset käy suihkimassa siellä päälleen ihan järkyttävän voimakkaita iltatuoksuja ja siinä tuoksun määrässä ei tosiaan säästellä kun ilmaiseksi saa. Näillä kun ei kuulu edes iltakäytössä lotrata vaan näissäkin vähemmän on enemmän. Jotenkin koomista, kun sellainen elähtäneen pubiruusun oloinen naisihminen kuvittelee muuttuvansa mainosten sexybabeksi ruiskaisemalla keskellä päivää päälleen sellaisen tainnutuskaasun että koko kauppakeskus katkuaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Erityisesti ulkoilupoluilla pyöräillessä tämän huomaa vastaantulijoissa. Moni nainen kulkee parfyymipilvi ympärillään.
Enimmäkseen siellä jengi haisee huuhteluaineelle. Mä ihmettelen miten ne itse voi olla kun vastaantulijasta jää oikein sellainen hajuvana. Toinen mikä siellä haisee ihan liian usein on rööki, mä en tajua miksi edes kävelyllä/ulkoilemassa ei voi käydä kessuttelematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Erityisesti ulkoilupoluilla pyöräillessä tämän huomaa vastaantulijoissa. Moni nainen kulkee parfyymipilvi ympärillään.
Sanoisin kyllä, että tää on yleisempää miehillä. Tai ainakin Helsingissä.
Ap
Totta. Mä olen nyt lyhyen ajan sisälle kaksi kertaa ihmetellyt pirun voimakasta partaveden tuoksua lenkkipolulla, koska normisti siellä ei moista hajua tule vastaan. Kummallakin kerralla tienposkessa, puoliksi puskassa, on ollut muutaman ei lenkkivaatteissa olleen nuorehkon miehen porukka hengaamassa. Totesin että alan nyt iltojen pimetessä lenkkeilemään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen siellä jengi haisee huuhteluaineelle. Mä ihmettelen miten ne itse voi olla kun vastaantulijasta jää oikein sellainen hajuvana. Toinen mikä siellä haisee ihan liian usein on rööki, mä en tajua miksi edes kävelyllä/ulkoilemassa ei voi käydä kessuttelematta?
Ulkonahan nimenomaan poltetaan, kun ei sisällä tai parvekkeella voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kyllä, että tää on yleisempää miehillä. Tai ainakin Helsingissä.
Ap
Totta. Mä olen nyt lyhyen ajan sisälle kaksi kertaa ihmetellyt pirun voimakasta partaveden tuoksua lenkkipolulla, koska normisti siellä ei moista hajua tule vastaan. Kummallakin kerralla tienposkessa, puoliksi puskassa, on ollut muutaman ei lenkkivaatteissa olleen nuorehkon miehen porukka hengaamassa. Totesin että alan nyt iltojen pimetessä lenkkeilemään muualla.
Onko teillä jokin polku, mikä on tarkoitettu vain lenkkeilijöille? Kun kuulostaa, ettei siellä kukaan muu saa olla. Ei saa kulkea läpi kotimatkalla tai rauhallisesti kävellä. Ainoastaan lenkkeilijät sallittuja
En ole moista huomannut tuttavapiirissäni ja tuntuu, ettei kukaan enää käytä edes huuhteluaineita pyykinpesussa. Sen sijaan tuntuu, että yhä useampi käyttää kotona erilaisia huonetuoksuja ja myös tuoksukynttilöitä. Itse en niistä tykkää, koska tykkään että kotini on raikas luonnollisella tavalla, mutta toisaalta hajuvettä tykkään taas käyttää päivittäin ja mieluummin edp tuoksuja kuin edt. :)
Käytän itse päivittäin laadukkaita hajuvesiä muutaman suihkauksen... harvemmin laadukkaat tuoksut tuolla hyökkäävät vastaan (tunnen kyllä yhden mamman joka käyttää paljon Chanel 5).
Pahimpia ovat somalit ja intialaiset sun muut jotka jotka asuvat suitsukepilvessä ja koko bussi löyhkää, pahimmissa tapauksissa suitsukkeen löyhkä jää rappukäytäviin.
Myös monet arabimiehet heittävät päälleen paljon tuoksuja.
Muutaman nuoren naisen Victoria's Secret ei noiden rinnalla niin haittaa.
Onko joku muu joita se suitsukepilvi oksettaa?
Ennemminkin niin päin, että harvempi nykyään enää käyttää hajuvesiä, mutta ne jotka käyttää, käyttää PALJON. Käyttäjäkunnassa top3 ovat venäläiset naiset, suomalaiset keski-iän ylittäneet rouvat ja maahanmuuttajamiehet. Sekalaisella sakilla sitten käytössä näitä voimakkaan tuoksuisia huuhteluaineita.
Olen siis terveyskeskuksessa töissä jossa meillä on "hajusteet kielletty"-kylttejä ja niitä rikkoville joudumme antamaan huomautuksen.
ancelica kirjoitti:
Käytän itse päivittäin laadukkaita hajuvesiä muutaman suihkauksen... harvemmin laadukkaat tuoksut tuolla hyökkäävät vastaan (tunnen kyllä yhden mamman joka käyttää paljon Chanel 5).
Pahimpia ovat somalit ja intialaiset sun muut jotka jotka asuvat suitsukepilvessä ja koko bussi löyhkää, pahimmissa tapauksissa suitsukkeen löyhkä jää rappukäytäviin.
Myös monet arabimiehet heittävät päälleen paljon tuoksuja.
Muutaman nuoren naisen Victoria's Secret ei noiden rinnalla niin haittaa.
Onko joku muu joita se suitsukepilvi oksettaa?
Valitettavasti joo ja tästä syystä istun kauas niistä. Tietenkin ihmiset leimaa mut nyt rasistiksi. 😞
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin niin päin, että harvempi nykyään enää käyttää hajuvesiä, mutta ne jotka käyttää, käyttää PALJON. Käyttäjäkunnassa top3 ovat venäläiset naiset, suomalaiset keski-iän ylittäneet rouvat ja maahanmuuttajamiehet. Sekalaisella sakilla sitten käytössä näitä voimakkaan tuoksuisia huuhteluaineita.
Olen siis terveyskeskuksessa töissä jossa meillä on "hajusteet kielletty"-kylttejä ja niitä rikkoville joudumme antamaan huomautuksen.
Annetaanko työntekijöillekin vastaavassa tilanteessa huomautus? Itse olin vasta leikkauksessa. Leikkaussalista osastolle noutamaan tullut hoitaja haisi todella voimakkaasti jollekin yvesrocherille. Oksensin seuraavan yön. Uskon, että tuolla haisulilla oli asiaan osuutensa, joskin myös nukutusaineilla. Hajut tekivät kauan leikkauksen jälkeen pahaa. Olisi pitänyt reklamoida tuosta haisusta, se saattoi jopa olla syynä, etten kotiutunut voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi normiajassa. Itse hankin erikseen sairaalareissulle esim. hajusteettoman dödön etc. Normaalisti käytän tuoksuja.
Sairaalassa ihan henkilökunta käyttää hajusteita. JKL.
On enemmän ihmisiä jotka käyttävät hajusteita. Joissain kulttuureissa se symboloi jotain, ja vanhasta muistista peittelevät lian hajua, vaikka on hyvät peseytymismahdollisuudet.
Olen itse vähentänyt kaikenlaisten kemikaalien käyttöä viimeisen vuoden aikana ja pyykinpesuaineeni ovat hajustamattomia. Nyt, kun en itse käytä juurikaan tuoksuja, niin toisten ihmisten tuoksut tuntuvat tosi voimakkailta. Huuhteluaineiden tuoksu tuntuu pelkästään tunkkaiselta, mutta hajuvedet on ihan järkyttäviä! Esim. meillä työpaikalla on muutama hajusteiden käyttäjä ja on tosi epämiellyttävää olla samoissa tiloissa.
Ehkäpä hajusteiden käyttö "turruttaa" eikä niitä niin rekisteröi jos itsekin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaanko työntekijöillekin vastaavassa tilanteessa huomautus? Itse olin vasta leikkauksessa. Leikkaussalista osastolle noutamaan tullut hoitaja haisi todella voimakkaasti jollekin yvesrocherille. Oksensin seuraavan yön. Uskon, että tuolla haisulilla oli asiaan osuutensa, joskin myös nukutusaineilla. Hajut tekivät kauan leikkauksen jälkeen pahaa. Olisi pitänyt reklamoida tuosta haisusta, se saattoi jopa olla syynä, etten kotiutunut voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi normiajassa. Itse hankin erikseen sairaalareissulle esim. hajusteettoman dödön etc. Normaalisti käytän tuoksuja.
Kyllä annetaan, koska nimenomaan työntekijöissä ovat nämä hajusteallergiset ja astmaatikot. Niin hoitohenkilökunnassa kuin lääkäreissäkin. Meillä ei saa edes mandariinia kuoria taukotilassa. En kyllä voi ymmärtää miksi terveydenhuollon työntekijän pitäisi käyttää hajuvettä.
Toki se on ymmärrettävää, että potilaat/asiakkaat laittavat rutiinisti aamulla hajuvettä sen kummempia miettimättä jos on sellaiseen tottunut, mutta se on meidän työpaikkamme jossa käy päivän aikana useita kymmeniä ihmisiä ja se hajujen sekamelska voi saada aikaan päänsäryn ihan "normaalillekin" työntekijälle.
En ole huomannut, oon tottunut että parfyymi tuoksuu ihan joka paikassa. Se on sitten toinen juttu, että kuinka voimakas se tuoksu on.