Mitä ajattelet ihmisestä joka ei kiitä bussista pois jäädessä?
Kommentit (24)
Ei siitä tarvi kiittää että saa maksua vastaan matkustaa bussissa joka jokatapauksessa ajaa reitillä.
Ajattelen, että hänen täytyy olla tosi tärkeä koska on niin kiireinen.
En bussissa ollessani kiinnitä huomiota siihen, tervehtiikö joku lähtiessään vai ei.
Empiirisen havaintoaineistoni mukaan Helsingissä busseista poistuessaan ehkä yksi viidestätoista kiittää.
Minä en kiitä, kun varsinkin takaovesta poistuessa saisi huudella aika äänekkäästi kiitokset että kuuluisi etuosaan, mikä voisi jo häiritä muita matkustajia. Sen sijaan kiitän kuskia yleensä siinä kun maksan lippuni.
En ajattele toisia ihmisiä tuolla tavoin.
Kaikki eivät tervehdi edes sisään tullessa vaan pistävät vain kortin tai sitten rahat.
Siis häh? Kysy mieluummin mitä ajattelen niistä muutamasta hassusta jotka kiittävät (Hgissä). Ajattelen, että ovat juuri muuttaneet jostain tuppukylän perältä Helsinkiin.
Olen varttunut täällä. Ei kuulu stadilaisen tapoihin.
Kuskille varmaan tosi merkitsevää. Täpö täyden bussin keskivaiheilta joku kailottaa kiitoksia, joku, jota se ei edes näe sieltä massasta.
Mä en ole koskaan vielä kuullut kuljettajan kiittävän, kun maksan matkani tai vilautan korttia lukijalle. Sitä odotellessa.
Ajattelen että onneksi kaikki eivät ole juntteja. On tosi junttimaista kiittää kyydistä, vähän kuin taputtaisi lentokoneen laskeuduttua.
Olis aika ärsyttävää jos joka pysäkillä eli minuutin välein huudettaisiin kuskille.
Päätepysäkillä saa huutaa ja kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tervehdi edes sisään tullessa vaan pistävät vain kortin tai sitten rahat.
Lopetin tervehtimisen koska kuskit eivät tervehdi.
Ei halua huomiota itteensä?
Itse periaatteessa haluaisin kiittää, mutta jotenkin se kiitoksen huutaminen on vähän hankalaa jos bussissa on paljon ihmisiä. Kaikki kääntyvät katsomaan.
Ainakin bussiin mennessä tervehdin aina, ja se saa toistaiseksi riittää.
En mitään, ei mua kiinnosta millään tasolla kiittääkö joku vai ei. Itse yleensä en kiitä, mutta joskus jos bussi on niin tyhjä että on suoranäköyhteys kuskiin pois lähtiessä niin saatan heilauttaa kättä, jos näen kuskin katsovan peilistään minuun päin. Mitään huuteluita en harrasta.
Olen muuttanut Helsingistä Jyväskylään ja asunut täällä jo 15 vuotta. Edelleen hämmennyn siitä, että bussista pois jäädessä huudetaan kiitos. En totu siihen koskaan. En niiden ensimmäisen kolmenkymmenen vuoden aikana Helsingissä valehtelematta ikinä kuullut kenenkään kiittävän matkasta. Mites tää toimis vaikka metrossa tai ratikassa?
tavallaan ihan kaunis tapa, mutta outo. Yhtä outo kuin se, että bussi on nimeltään linkki.
Asun Turussa. Olen matkustanut noilla busseilla kakarasta saakka. Tämän empiirisen tutkimuksen perusteella väitän että täällä kiittää vain maalaiset, turistit ja satunnaisesti humalaiset. Nykyään myös minä kiitän, kuljen enää harvoin bussilla, mutta silloin mulla on lastenvaunut mukana ja kiitän koska pääsen kyytiin ilmaiseksi. Ei varmaan tarttis, mutta jotenkin hävettää se ilmaiseksi matkustelu jos ei edes kiitosta sano.
jossain isossa paikassa voi olla paljon matkustajia. eihän siitä mitään tulisi, jos jokaisen kanssa höpöttelisi. eri asia olisi, jos bussissa kulkisi vain muutama asiakas, niin ehkä silloin voisi muutaman sanan kuskin kanssa vaihtaa
No eikai sillä nyt ole niin väliä kiittääkö. Etenkään ruuhkaisena aikana ei mitenkään kaikki voisi olla kiittelemään.