Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, sinä joka nuoruudessasi olit henkeen ja vereen feministi?

Vierailija
25.09.2016 |

Millainen on nykyisyytesi ja onko sinulla edelleen samanlainen palo ja ideologinen lataus elämässäsi? Kysymys olisi erityisesti äärifeministeille, jos täällä sellaisia on.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä enemmän feministi kuin nuorena olinkaan. Elämäni on hyvää.

Vierailija
2/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on hyvää. Miksi ei olisi? En ihan ymmärrä tätä asettelua tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on hyvää. Miksi ei olisi? En ihan ymmärrä tätä asettelua tässä.

Ei kai tässä kummosempaa asettelua ole. Kysymys vain.

Vierailija
4/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Sain ekaa kertaa kunnolla pamppua ja ne lesbojutut jäi samantien.

Vierailija
5/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä enemmän feministi kuin nuorena olinkaan. Elämäni on hyvää.

sama täällä.

Vierailija
6/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon tavoittelu ei ole mikään ideologia, josta iän myötä luovutaan ja kasvetaan ulos. Tasa-arvoinen maailma on tavoite, joka toteutuu askel askeleelta. Olen siis "yhä" feministi.

Vierailija
7/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Sain ekaa kertaa kunnolla pamppua ja ne lesbojutut jäi samantien.

:D Kiitos kontribuutiostasi. Tää oli ihan hauska vastaus.

Vierailija
8/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, ettei feminiinisyys ole heikkoutta, eikä minun tarvitse tukahduttaa sitä tai olla niin kuin miehet. Tasa-arvo ei ole sitä, että naiset ja miehet ovat samanlaisia (miehen kaltaisia). Olen kuitenkin yhä feministi.

Vierailija
9/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai feministit ovat lesboja? Minun 1913 syntynyt isoäitini oli feministi, puolusti henkeen ja vereen ihmisten yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa. Aviomies oli sotainvalidi, prenikoita laatikot täynnä, neljä lasta, evakko x2.

Hienot eväät sain häneltä ja elämäni on ihanaa.

Vierailija
10/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä mikään äärifeministi ollut mutta nyt vanhempana en tunne enää tarvetta väitellä itsestään selvästä asiasta.

Vierailija
11/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, sana feministi tarkoitti ihan eri asiaa kuin nykyään, ennen kun kusipääöykkärimuijat omivat sen sanan itselleen.

n56

Vierailija
13/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, sana feministi tarkoitti ihan eri asiaa kuin nykyään, ennen kun kusipääöykkärimuijat omivat sen sanan itselleen.

n56

n56 aka m48

Vierailija
14/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n56

n56 aka m48

:D Kiitos tästäkin kontribuutiosta. Kusin housuihini.

Vierailija
15/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin feministi ja olen edelleen. Feminiinisiä piirteitä ei tule vähätellä millään sukupuolella. Olen nyt 39-vuotias.

Vierailija
16/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan feministi enemmän tai siis järkevämpi. Minna canthilla olisi asiaa nykypolville. Nuorena se oli semmoista öyhöttämistä ja alkoi tökkimään nuo nk. uudet suuntaukset. Naistutkimuksestakin on kursseja suoritettuna, mutta aika hölöpömpölöpää nekin (osa). 

Vierailija
17/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämän pitäisi tuntua huonommalta? Ei feministeillä yleensä ole sairauden tuntua.

Vierailija
18/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu määrittelekö sukupuoli vai sosiaalinen asema. Nämä on ikään kuin unohdettu, koska esim. jälkimmäinen luo hajaanusta (köyhät vastaan rikkaat feministit) Kun ei saada selvyyttä osoitetaan tahoa, joka syyllinen molempiin ja aletaan ihkuta maahanmuuttoa ja globaalia rasismia vaikka tiedetään syyn olevan jossain muualla (maailmantalous).

Vierailija
19/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkija mielestään heikentyvine uramahdollisuuksine ei ole verrattavissa äitiin, jota uhkaillaan huostaanotolla köyhyyden vuoksi.

Vierailija
20/20 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka elämäni on hyvää, jatkan edelleen esiäitieni työtä, äitini on synt. 1918 ja isoäitini vuonna 1897 omien tyttärien ja heidän tyttärien tukemana.

Ja juuri siksi vierailen av-palstalla, jotta olisin ajanhermoilla. Ja huomaan joka kerta kommentteja lukiessani, että vielä on paljon tekemistä naisten aseman parantamiseksi ja tasa-arvon puolesta.

Olen koko ikäni jakanut feminismin ja tasa-arvon ajattelun, nyt oman mieheni ja lapsuudessa oman isäni kanssa, joilta olen saanut kaiken tuen.