Nimi - apua!
Ristiäiset ihan just ja tytölle ei löydy nimeä. Seuraavat ehdot tulee täyttyä: Ei saa olla tämän päivän suosikkinimi eikä muutenkaan yleinen, isälle pitää olla ns. prinsessa-nimi ja "tavallinen". Lisäksi ei saa olla mummojen aikainen suosikkinimi. Molemmille kävisi Eerika, Rebekka ja Minea, mutta liian suosittuja. Äidin suosikit Evita ja Evelin, mutta liian "kummallisia" isän mielestä. Isän suosikit Emilia, Emmi ja Eveliina, mutta liian tusinaa äidin mielestä.
Kommentit (148)
Sienna
Frida
Selina
Stine
Lianna
Cecil
Iris
Lara
Leonie
Siria
Lidia
Filippa
Stella
Miten olisi Elise tai Elsi? Musta tosi nättejä 😊
Ap, mielestäsi siis Irene on liian yleinen, mutta Minea ei? Ei kannata ehkä liikaa tuijotella niitä väestörekisterikeskuksen tilastoja. Ireneä on annettu nimenä varmasti enemmän kuin Mineaa, mutta jos ajattelee alle 7-vuotiasta väestöä, on Mineoita taatusti enemmän kuin Irenejä.
Isälle ei ilmeisesti siis kelpaa yhtään mikään muu nimi kuin ne kolme, jotka olivat aloitusviestissä?
Linnea? Samaa äänteellistä fiilistä kuin Mineassa, Eveliinassa ja Emiliassa. Tunnistettava nimi Suomessa, romanttinen ja naisellinen, ei kovin yleinen.
Linnea
Elli/Ella/Elviira
Matilda
Minja
Olivia
Riia
Eveliina
Aurora
Pauliina
Ilona
Lilia/Lilli
Bea/Mia/Lea
Tässä muutama mikä tuli mieleen :)
Mulla tuli mieleen kanssa Linnea!
Vivian, Seela, Tiara, Silja
Ap, Stellaa et ole kommentoinut.
Onko Matildaa jo ehdotettu?
Mun suosikki vanhana Hopeanuol-fanina olis Tinka, ellei siitä tule mieleen vanha puuma. :)
Sun mies on kyllä aikamoinen änkyrä.
Evita
Esme
Selina
Ilana
Helena
Fiona
Juliaana
Sarlotta
Sanjaana
Vierailija kirjoitti:
Evita
Esme
Selina
Ilana
Helena
Fiona
Juliaana
Sarlotta
Sanjaana
En ole ap mutta onpas erikoisia nimiä... Esme lienee lyhennys Esmeraldasta - joku Disneyn mustalaisprinsessa?? Ilana ja Sanjaana - onpas outoja, keksitkö ne itse? Miksi ei Charlotta vaan Sarlotta - näyttää kirjoitusvirheeltä.
Juliaana kuulostaa venäläiseltä Julijanalta.
Miksi teette lapsia, jos nimen keksiminenkin on niin vaikeaa? Ei ummarra. Ja sit kauheita vaatimuksia, pitäs täyttää sitä ja tätä, mut ei kuitenkaan sit ei sitä eikä tätä. Hankkikaa elämä.
No eipä tuo Elisakaan liian yleinen nimi ole?
Iiris
Rinja