Onko noloa käydä yksin lenkillä?
Tekisi mieli lähteä, mutta en ole varma uskallanko yksin. Aina ennen ollut kaveri tai poikaystävä mukana. :/
Kommentit (66)
On todellakin.
Lenkkeillessä kuuluu olla mukana vähintään viisi läheisistä ystävää ja nykyinen puoliso ja kaksi viimeisintä exää.
Käyn mieluummin yksin lenkeillä. Saa mennä sitä vauhtia kun haluaa. Osallistun silloin tällöin puolikkaalle maratonille ja silloin taas on mukavampi juosta pienessä ryhmässä, joka menee tasaista vauhtia.
Mitä ihmettä? Itse joskus nomenomaan haluan jopa ilman koiraa lenkille YKSIN.
Miten niin noloa?
Jos katsot ympärillrsi ulkona niin suurin osa ulkoilee yksin. Yksin ulkoillessa voi lähteä sillon kun itseä huvittaa ja mennä sitä tahtia ja sinne minne huvittaa.
Ei missään tapauksessa lenkillä käyminen ole noloa. Olematon itsetunto saattaa kyllä ollakin noloa, joten otapa itseäsi niskasta kiinni. Ylös, Ulos ja Lenkille, sanoi Tarvajärvikin 60 vuotta sitten!
Ikäni olen lenkkeillyt enimmäkseen yksin. Enpä ole hoksannut hävetä sitä, voi että!
Miten joistakin ihmisistä kaikki voi olla noloa?
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa, että törmään johonkin tuttuun ja ne ihmettelee miks oon yksin liikentees. Et oon yksinäinen tai jotain. :D Ap
Suosittelen terapiaa myös lenkkeilyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ilman koiraa lähtisi lenkille. Hommasin koiran just lenkkeilykaveriksi ja tuntuisi tosi oudolta lähteä lenkille ilman koiraa. Tulisi todella huono omatunto jättää toisen kotiin.
Ei. Enemmän näkee yksin kuin seurassa lenkkeileviä. Eikö se oo muutenkin "helpompaa" yksin, saa mennä oman tavoitteen/tarpeen/tahdon mukaan? Ite ainakin lenkille (itelle lenkki on kuntoilumielessä tehtävä suorite, voi olla kävely- tai juoksulenkki) menisin mielummin yksin. Kävelylle (siis ilman sitä lenkki sanaa) tai ulkoileen sitten voi mennä kaverin kanssa.
IHmettelen enemmän sitä, miten jotkut pystyvät lenkkeilemään kaksin/porukalla. Itseäni ärsyttäisi suunnattomasti, jos toinen joutuu pysähtymään kiristääkseen lenkkarin nauhoja tai ylipäätään sopia kellonaika koska voidaan mennä lenkille. Parasta on päättää itse koska menee ja millä mielialalla. Voisin joskus vetää turpiin vastaan lenkkeileviä kailottajia koko kävelytien leveydellä ja jotka eivät kunnioita muiden ulkoilurauhaa yhtään saati väistäisivät vastaan tulevia.
Onneksi on myös yksin lenkkeileviä. Arvostan, että yleensä vaivautuu liikkumaan kuin että kyse on yhteisöllisestä spektaakkelista.
Mitä ihmettä, ap? Taidat olla aika nuori? Totta kai voi mennä yksin lenkille, ei ole mitenkään noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ilman koiraa lähtisi lenkille. Hommasin koiran just lenkkeilykaveriksi ja tuntuisi tosi oudolta lähteä lenkille ilman koiraa. Tulisi todella huono omatunto jättää toisen kotiin.
Niin...jos koiran ottaa on se pakko viedä lenkille.
Yksin lenkkeily, kävely vaikka sauvojen avustamana on hyvä.
Olen vuosikymmenen käynyt yksin lenkillä enkä ole osannut arastella keskikaupunkilaisena yhtään mitään.
Iltapimeä kyllä pitää sisällä.
Koirissakin on sellaisia jotka haluavat seurustella ja tulevat kohti, häntä heiluen.
Vierailija kirjoitti:
Joku voi ajaa päälle.
Viisas laittaa iltapimeän tullessa heijastimia vaatteisiin tai pukee jopa heijastavat turvaliivit ylleen.
Yksin lenkkeily pelasti henkeni. Ilman sitä en olisi selvinnyt eroon saakka. Enkä myöskään rajoittavasta kivusta. Nyt alkaa tuntua, että seurakin olisi kivaa, mutta en luovu lenkkeilystä yksin kokonaan
On todella tehokasta lenkkeillä yksin, aivot tuulettuu ja mielihyvä tulee tilalle:)
Rohkeasti vain kokeilemaan, kyllä siihen tottuu.