Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rytmihäiriöt huolestuttaa

Mama81
25.09.2016 |

Ollen 35 vuotias naine..sydän tutkittu 2014 24h seurannalla ja todettu terveeksi. Muutama viikko sitten kävin lääkärissä taas ja ekg normaali.
Mutta nämä oireet huolestuttaa! Ollut nyt tässä parisen viikkoa semmosta ihme lisälyöntisyyttä että tulee muutaman lyönnin sarjoja pain selin-/ tai kylkimakuulle käydessä. Vatsalla ollessa näitä ei tule tai ainoastaan kerran pari. Mutta selkä- ja kylkiasento selkeästi provosoi ja aiheuttaa.
Viime ekg:ssä tietenkään ei sitten tullut tuntemuksia..mutta lääkärin mukaan sydän on terve.
Äsken sitten seurailin miten ne rymistykset ilmenee. Niin selkeää oli että selin makuulla sisäänhengittäessä tuli nopea sarja ja uloshengittäessä normaali. Jos istun tai seison,liikun jne niin mitään tuntemuksia ei ole.
Minua huolestuttaa ja pelottaa nämä kovasti. Mutta googlaamallakaan en tullut fixummaksi. Päinvastoin ahdistuin lisää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reilusti lisälyöntejä eli 1000 vuorokaudessa pahimmillaan. Vaarattomia vaikka tosi inhottavia. Käy uudelleen EKG:ssä niin helpottaa. Voi olla ihan lihasperäistäkin.

Vierailija
2/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että yleensä harmittomia, kun, tulevat levossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi lääkäri että lopeta tarkkailu, kun samalla tavalla olin huolestunut sydämestäni. Sydän kuulemma reagoi enemmän kun sitä alkaa tarkkailla. Tuostaon jo lähes 10v ja hengissä olen, ajoittain on tuntemuksia (harvoin) mutta ne menevät ohi. En tiefä onko hyvä neuvo mutta kokeile ainakin, kun kerran sydämesi on tutkittu.

Vierailija
4/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui puhtaasti stressistä tuollaiset lisälyönnit, kun jäin pitkälle kesälomalle töistä ne loppuivat kuin seinään. Nyt tässä odottelen, et jatkuuko ne taas kun työt alkoivat.

Vierailija
5/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni keho oireili noin, kun oli kaliumin puutostila.

Vierailija
7/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todellakin vaarattomilta, varsinkin kun ap:ta on aika hyvin jo tutkittukin. Hyvälaatuisuuteen viittaa ehdottamasti myös se, että lisääntyvät nimenomaan levossa.

Vierailija
8/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun hampaat kunnossa? Tästä ei varmaan ole mitään tutkimusta tai vastaavaa, mutta minulta loppui rytmihäiriöt kun kahteen hampaaseen tehtiin juurihoito.

Vierailija
9/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollasta e pillerien takia eikä muuttunut vaikka vaihtoi merkkiä. Kaikki rytmihäiriöt lakkasi heti kun lopetti pillerit eikä oo tullut takaisin (en siis enää käytä mitään horm ehkäisyä).

Vierailija
10/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi jo teininä. Esim. aivastus, syvään hengitys ja urheilu laukaisivat kohtaukset. Sydän hakkasi niin nopeasti, että joutui ihan haukkomaan henkeä. Koskaan ei saatu käyrillä kiinni eikä lääkärikään meinannut oikein uskoa oireitani kun ei kuulemma ole nuorten vaiva. Mutta lopulta sain lähetteen sydämen katetriablaatioon kun kerroin lääkärille pyörtyneeni töissä kohtauksen aikana. Operaatiossa annettiin suonensisäisesti adrenaliinia joka laukaisi kohtauksia ja kirurgi näki mikä johtorata niitä aiheuttaa ja poltti sitten ne. Olin tuolloin 20v. eikä sen jälkeen ole ollut ollenkaan rytmihäiriöitä ja olo on ollut mahtava.

Sinun oireesi kuulostavat melko lieviltä joten en olisi huolissani. Onko lääkäri määrännyt beetasalpaajia?

Vierailija
11/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tästä välttämättä kyse, mutta mun rytmihäiriöt ( juurikin levossa tulevat ) todettiin refluksitaudiksi. Ei ollut oikeastaan muita oireita, joten en ollut sitä osannut ajatellakaan. Googletapa.

Vierailija
12/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä kuten monella muullakin nuorella terveellä naisella on hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä. Jos ne on tutkittu ja sydän on terveeksi todettu voi rauhoittua ja unohtaa koko jutun. Jos ei pysty ja elämä pyörii niiden ympärillä, kyseessä on mt-ongelma joka oirehtii hypokondriana.

Vierailija
13/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille.

Betsalpaaja mulla on päivittäin käytössä kun syke on niin nopsa herkästi ja se(kin) tietysti häiritsee. Betasalpaaja on ollut hyvä apu muljuihin ynnämuihin. Näihin se ei vaikuta millään! Ja sekös kummastuttaa.

Lihasjumeja on miettinyt kyllä. Teen istumatyötä ja alaselkä meni reilu kuukausi sitten täysin jumiin. Joku hermokin puristuksissa kai. Se alkaa olla paremman puolella, mutta onhan tuo selkä kokonaisuudessaan ihan onneton (minulla on vahva lordoosi..eli notko. Sekä skolioosiakin). Että mietin voisiko se sitten selästä johtua kun kerta asennot ja sisäänhengitys sen tekee.

Vierailija
14/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä kuten monella muullakin nuorella terveellä naisella on hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä. Jos ne on tutkittu ja sydän on terveeksi todettu voi rauhoittua ja unohtaa koko jutun. Jos ei pysty ja elämä pyörii niiden ympärillä, kyseessä on mt-ongelma joka oirehtii hypokondriana.

Ap tunnustaa et taipuvainen hypokondriaan olen.....

Vierailija
15/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista ehkäisyä minulla ei ole.

Vierailija
16/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kärsinyt useamman vuoden lisälyöntisyydestä. Sitä ei ensin millään uskottu ja ravasin lääkärissä useamman kerran. Sitten kun vihdoin pääsin lääkäriin niin lisälyöntejä todettiin olevan n 4000 per vuorokausi ja niiden aiheuttaja oikorata sydämessä. Lääkityksen sain ja rytmihäiriöitä ei onneksi tule enää noin paljoa.

Vierailija
17/17 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt useamman vuoden lisälyöntisyydestä. Sitä ei ensin millään uskottu ja ravasin lääkärissä useamman kerran. Sitten kun vihdoin pääsin lääkäriin niin lisälyöntejä todettiin olevan n 4000 per vuorokausi ja niiden aiheuttaja oikorata sydämessä. Lääkityksen sain ja rytmihäiriöitä ei onneksi tule enää noin paljoa.

Huh! Kuulostaa hurjalle määrälle! Eri vaarattomia kuitenkin ovat?

Minulla tuskin tuota määrää lähellekään on, mutta lääkäri sanoi jos ovat häiritseviä niin voidaan palata asiaan ja katsoa mitä tehdä.

Onko tuo oikorataongelma siis se sellainen joihin ratojen poltto voi auttaa?