Onko kellään ollut epäilyttävää luomea?
Esim muuttunutta? Onko mahdollista ettei ole melanoomaa vaikka luomi epätarkkarajainen?
Yritän liittää kuvan vielä
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useita tuollaisia. Osa on poistettukin. Suosittelen lääkäriin menoa. Lopputulos riippuu yleensä biopsiasta. Ei silmällä näe.
Mitä niissä poistetuissa ollut? Mulla lääkäri katsoo aina sillä dermatoskoopilla.
Niin katsoo mullakin. Käyn kerran vuodessa, mulla on tunsaasti ns epätyypillisiä luomia. Poistetuissa on ollut joissain jotain "lieviä" muutoksia, toisissa ei mitään. Elämän aikana multa on poistettu noin 10-15.
Ja ollut samannäkösiä kun tuo mun. Ihan kamala paniikki vaan kasvaa.
Mitä ihmettä sä panikoit? Sanoinhan että multa ei ole koskaan löytynyt muuta kuin lieviä muutoksia. Lääkäriin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useita tuollaisia. Osa on poistettukin. Suosittelen lääkäriin menoa. Lopputulos riippuu yleensä biopsiasta. Ei silmällä näe.
Mitä niissä poistetuissa ollut? Mulla lääkäri katsoo aina sillä dermatoskoopilla.
Niin katsoo mullakin. Käyn kerran vuodessa, mulla on tunsaasti ns epätyypillisiä luomia. Poistetuissa on ollut joissain jotain "lieviä" muutoksia, toisissa ei mitään. Elämän aikana multa on poistettu noin 10-15.
Mitä ihmettä sä panikoit? Sanoinhan että multa ei ole koskaan löytynyt muuta kuin lieviä muutoksia. Lääkäriin vaan.
Mitä enemmän katson sitä kamalammalle näyttää, ihan kun netin melanoomat.
Oli iso luomi joka muuten ruskea mutta ympärillä tummemmat ''reunukset''. En tiedä oliko muuttunut kun oli selässä eikä tullut katseltua kunnes joku siitä huomautti että näyttää oudolta. Poistettiin ja todettiin hyvälaatuiseksi.
On ollut kaksi. Toisen epäilen aloittaneen rotumellakan Keravalla ja toisen luulen varastaneen saunakaljat Itäharjun Prismasta Turussa ja punninneen vääriä omenia Citymarketin itsepalvelukassalla.
Mulla oli sääressä musta luomi. Näytin lääkärille ja se poistettiin seuraavalla viikolla. Ei ollut melanoomaa. Kun on vakuutus, ei tarvi jäädä arpomaan, vaan homma hoituu yksityisellä mopeesti.
Ei vakuutusta tartte, rahakin riittää.
Ei näytä pahalta minusta, mutta kannattaa näyttää jos huolestuttaa. Onko uusi luomi, muuttuuko, onko erilainen kuin muut luomesi? Näitä asioita kannattaa tarkkailla.
Minun melanoomani oli uusi, musta ja tarkkarajainen luomi joka kasvoi vähän ilmaantumisensa jälkeen. Onneksi "in situ" eli esiaste, eli ei ehtinyt kasvaa niihin ihokerroksiin joista voi levitä. Hoitona lisäpoisto.
Ei ole uusi vaan ollut jo ainakin vuosia. Nyt kyllä vasta ekaa kertaa aloin tutkimaan sitä tarkkaan.
Miten nopeasti sun melanooma kasvoi?
Tää asia on lamaannuttanut mut. Vain tutkin netissä kuvia, en saa syötyä enkä juuri nukuttua. Toivon tosiaan vaan ylireagoivani.
Huomasin sen kesällä, unohdin kun oli sellaisessa paikassa ettei näkynyt edes peilistä. Sitten vuodenvaihteessa huomasin että oli kasvanut ihan vähän, suunnilleen halkaisija 2mm --> 3mm. Leikattiin keväällä. Eli oli ollut mulla n. vuoden ajan. Lääkäri oli sitä mieltä että tosi hyvä tuuri ettei ollut ehtinyt siinä ajassa levitä.
Sinuna rauhoittuisin, käy lääkärissä ja varmasti kaikki on hyvin! 31.
Onpa pieni melanooma sulla ollut:o
Kävin sit tänään ihotautilääkärillä, vaikka luomi jännän muotoinen näytti se sillä skoopilla katsottuna rauhalliselle ja ilmeisesti normaalille.
AP mulla on tuon näköisiä paljon.
Aina välillä niitä ollaan katottu ja muutama poistettukin, mutta koskaan niistä ei ole mitään löytynyt. Älä nyt luota tohtori Googleen, ei siitä saa muuta kuin itselleen paniikin aikaan, vaan varaa vaikka aika terveydenhoitajalle joka kattoo ne.
En saa mielenrauhaa ja varasin TAAS ajan ihotautilääkärille.
Tuntuu että kehossa on luomia paljon ja kaikki erilaisia, erimuotoisia:((
Näyttää ihan tavalliselta luomelta. Jos luomessa tapahtuu muutoksia tai se oireilee (vuotoa, kutinaa, kipua) niin kannattaa mennä lääkäriin. Nyt tietysti menet lääkäriin ihan jo mielenrauhasi vuoksi. Luultavasti ei ole vakavaa.
Kävin itse näyttämässä pelottavaa luomea lääkärissä, ja se olikin harmiton fibrooma. Säikähdin koska en muistanut havainneeni sitä aiemmin, joten lääkärin rauhoittelu oli tarpeen.
Niin eilen kävin ihotautilääkärillä, skoopilla katsottuna ei näyttäny pahalle mutta lääkärin mukaan mulla luomet keskenään jotenki erilaisia joten sano et vois joskus poistattaa esim 3 eri paikoista että näkis onko mitään erilaisuutta. Olen käynyt parilla muulla ihotautilääkärillä eikä kukaan niist ole aiemmin edes vihjannu tällästä. Paniikki siis kasvaa.