Kansainvälisiä, helppoja, ei-uskonnollisia nimiä
Ei hitto, enpä olisi uskonut, että joudun vauva-palstalta tiedustelemaan lapseni nimeä, mutta pää lyö ihan tyhjää! Olemme mieheni kanssa melkoinen kulttuurien sekoitus: itse olen suomi-saksalainen ja mieheni on italialais-brasilialainen. Emme asu kummankaan kotimaissa, ja yhteiset kielemme ovat italia ja englanti. Haluaisimme nimen, joka on kansainvälinen tai ainakin helppo ymmärtää ja lausua kaikilla kaikilla kielillä (suomi, saksa, italia, brasilia). Emme kuulu mihinkään uskontokuntaan ja yksi ehdoton vaatimus nimelle olisi, ettei siinä olisi viitteitä esimerkiksi raamattuun.
Emme halua tietää lapsen sukupuolta ennen syntymää, mutta olisi kiva miettiä muutama nimi varastoon. Erityisesti poikien nimiä tuntuu olevan tosi vaikea keksiä. Ehdotuksia?
Kommentit (38)
Kukkaisnimet, kuten: Dahlia, Lily, Rose, Violet, Petunia, Gerbera, Peony, Hortensia, Narcissa, Aronia, Iris
Suomi, Saksa, Brasilia ja Italia ovat kaikki kristinuskoisia maita ainakin pääosin. Mitä haittaa siis on, jos nimi on Raamattu-peräinen? Lähes kaikki nimet luontonimiä lukuun ottamatta ovat raamatullisia alkujaan, ainakin kansainväliset.
Antakaa vaikka sen kuukauden tai vuodenajan nimi, jolloin lapsi on syntynyt / tehty. Tai synnyinkaupungin nimen perusteella.
Willy, Marco, Jimi, Olivia, June, Luna, Viveca
Vierailija kirjoitti:
Merete
Marisol
Dorothea
Carita
Nicholas
Alfred
Christopher
Sven
Mistähän tulee vaikka Christopher. Christo, Kristus.. Hmm. Ei raamatullinen ainakaan.
Itse olisin antanut pojalle nimeksi Neo, jos mies vain olisi suostunut... :D
Neo. Lyhyt, ytimekäs, kansainvälinen, uskonnoton.
Ai niin, meidän poika sai toisen kauniin nimen, josta lopulta yhdessä päätettiin ;)
Tytölle:
Cindy
Ariel
Jillie
Nelly
Mimi
Minnie
Berry
Hailey
Coco
Gloria
Penny