Mitä ajattelisit jos joku tuttusi/ystäväsi kertoisi olevansa Mensan jäsen?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään..olenhan itsekkin.
Joo siltä näyttää.
Mensan ainoa pointti ei ole vain älykkyys vaan myöskin muut jutut. Iskä kuului älykerhoon ja jaksoi aina meuhkata siitä. Juoppo, ikävä ihminen. Toki insinööri...
Minulle merkitsee Henkinen Valo ja Sydämen Sivistys eli jotain Oikeita Arvoja pitää ihmisellä olla.
Isoinkin rumpu joka paukkuu on lopultakin tyhjää täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatus olisi että onpa kyseinen henkilö tyhmä, kun maksaa siitä että saa kertoa olevansa Mensan jäsen.
Arvailepa huviksesi miksi älykäs ihminen maksaisi jäsenyydestä? Voisko jäsenyydestä saada irti jotain muutakin kuin mitä sinä näet/keksit? Vai ovatko älykkääksi testatutkin ihan tyhmii koska sä et tajuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin arvioisin onko tuo mitattu testiälykkyys näkynyt millään tavalla todellisten ongelmien ratkomisessa.
Saattaisin myös kysyä millä perusteella hän niissä useamman mahdollisen oikean vastauksen kysymyksessä valitsi mikä oli se testin laatijan päättämä kaikkein oikein. Niissähän on siis usein "vääriä" vaihtoehtoja joita laatijat eivät ilmeisesti itse ole havainneet oikeiksi.
Ahahaa, älä jaksa jankkaaja. Aina sama virsi. Olisitko ystävällinen ja linkkaisit vaikka Mensan nettitestistä tuollaisen tehtävän ja perustelisit nämä kaikki "oikeat vastaukset", joita sinulla superälykkäällä on vain kyky ymmärtää :D
Joskus kymmeniä vuosia sitten tein jonkun niistä jaossa olleista testeistä ja siellä tosiaan oli kaksi kysymystä joihin olisi ollut kaksi oikeaa vaihtoehtoa. Ei se ole minun vikani että laatija oli ollut huolimaton.
Pettyneenä testien tasoon en ole sen jälkeen niihin koskenut, mutta voihan tosiaan olla että nykyisin siellä laadinnassa ollaan tarkempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että älykäs voi päästä Mensan jäseneksi mutta viisas ei siitä kerro. Kärjistetysti näin. Niin helposti sen voi tulkita egon pönkitykseksi. Itseänikin kyllä kiinnostaisi pikkuisen tietää ns. virallinen ÄO:ni, mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilman tietoa.
Jotkut ovat toki neroja niin näkyvästi että kaikki sen tajuavat ilman Mensan testejä, joten ei varmaan tieto hetkauttaisi suuntaan tai toiseen.
Miksi millä tahansa muulla asialla saa "pönkittää egoaan" ts. kertoa asiasta, muttei omasta älykkyydestään. On ok kertoa valmistuneensa koulusta, saaneensa hyvän työn, voittaneensa piirustus/urheilu/tms. kilpailussa, miksi näitä asioita ei tulkita ylimielisyydeksi tyhmien parissa?
Tässä varmasti puhuu minun henkilökohtainen epämiellyttävä kokemukseni eräästä muutenkin itseään täynnä olevasta egonpönkittäjästä, jolle korkea ÄO oli jostain syystä asia joka piti ottaa keskusteluissa esiin. En pitäisi mahdottomana itsekään saada tuon 130 testissä, silti miettisin tarkkaan onko minun tarpeen sitä kenellekään erikseen kertoa. Ymmärrän kyllä ne, joille samanhenkisten ihmisten löytyminen järjestöstä on tärkeää, itse olen riittävän "tyhmä" sulautuakseni joukkoon muutenkin.
Ahahaa, älä jaksa jankkaaja. Aina sama virsi. Olisitko ystävällinen ja linkkaisit vaikka Mensan nettitestistä tuollaisen tehtävän ja perustelisit nämä kaikki "oikeat vastaukset", joita sinulla superälykkäällä on vain kyky ymmärtää :D