Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos joku tuttusi/ystäväsi kertoisi olevansa Mensan jäsen?

Vierailija
25.09.2016 |

Ihan rehellisesti, mitä tulee mieleen?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet se sama, joka kyseli aiemmin, miksi joku tahtoo vaan älykkäitä ystäviä itselleen?

Oletko palstan katkera älykkäitä/älykkyyttä vähättelevä älykkyysjankkaaja vai joku muuten vaan aiheesta kiinnostunut?

En ole sama! ap

Vierailija
22/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutama tuttu on. Eivät ole koskaan asialla kehuneet vaan on tullut ilmi sattumalta keskustelussa. Ei mikään iso juttu. Vähän ehkä olen kateellinen, koska tiedän että minnulla ei pisteet riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te vauvapalstan mensalaiset käyttäkää älyänne ja vastatkaa jooko kysymykseen :) Siinä ei lukenut "oletko mensan jäsen?" Tarkennettakoon kysymystä kuitenkin sen verran että mitä Mensaan kuulumaton ajattelisi jos saisi tietää jonkun olevan jäsen?

ap

Miksi siitä pitäisi ulkopuolisten mitään ajatella? Kysymyksesi on vieläkin huono, koska siinä ei tule lainkaan ilmi tilanne, jossa tuo on tullut esiin tai miten sen on saanut tietää. Totta kai se vaikuttaisi siihen mitä asiasta ajattelee.

No jos sinulla tilanteet vaikuttaa niin kerro toki esimerkkejä

ap

Vierailija
24/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, mitä hän jäsenyydestä saa. Yksi sisaruksistani oli jäsen jonkin aikaa, mutta tympääntyi ikävään ilmapiiriin. Oli kuulemma yhtä vähän innostavaa touhua kuin shakkikerhossa, jossa hän ei myöskään viihtynyt.

Vierailija
25/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävis varmaan mielessä, että hänellä on älykkyyttä, mutta huono itsetunto.

Vierailija
26/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuisin kysymään lisää koska ajattelisin että ystävä haluaisi kertoa muutakin kuin vain tiedottaa asiasta minulle.

Vierailija
27/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kieltää, kyllä se hiukan mieltä lämmitti kun poika armeijan jälkeen kävi testeissä ja läpi meni. Itse olen ollut jäsen jo pitkään.

Vierailija
28/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te vauvapalstan mensalaiset käyttäkää älyänne ja vastatkaa jooko kysymykseen :) Siinä ei lukenut "oletko mensan jäsen?" Tarkennettakoon kysymystä kuitenkin sen verran että mitä Mensaan kuulumaton ajattelisi jos saisi tietää jonkun olevan jäsen?

ap

Miksi siitä pitäisi ulkopuolisten mitään ajatella? Kysymyksesi on vieläkin huono, koska siinä ei tule lainkaan ilmi tilanne, jossa tuo on tullut esiin tai miten sen on saanut tietää. Totta kai se vaikuttaisi siihen mitä asiasta ajattelee.

ap

1) Olen paikallisen K-marketin ovella. Tuttuni saapastelee paikalle ja ensi töikseen hönkäisee: "Mortonki, olen muuten Mensan jäsen". Totta kai pitäisin häntä vähän kummallisena ja jäsenyyttään onnenkantamoisena.

2) Olen ystäväni kanssa esim. töiden jälkeen pubissa ja jutellaan niitä näitä. Keskustelu kääntyy omia teitään älykkyyden jakautumiseen populaatiossa. Kysyn itse onko ystäväni Mensassa jäsenenä, ja hän kertoo olevansa. Eikö sinusta suhtautuminen tietoon riipu siitä kontekstista, jossa tiedon saa? Ellet sitä tiennyt vaikka kvalitatiivista tutkimusta harrastat, niin mars mars takaisin metodioppaiden pariin. 

Vierailija
29/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

1) Olen paikallisen K-marketin ovella. Tuttuni saapastelee paikalle ja ensi töikseen hönkäisee: "Mortonki, olen muuten Mensan jäsen". Totta kai pitäisin häntä vähän kummallisena ja jäsenyyttään onnenkantamoisena.

2) Olen ystäväni kanssa esim. töiden jälkeen pubissa ja jutellaan niitä näitä. Keskustelu kääntyy omia teitään älykkyyden jakautumiseen populaatiossa. Kysyn itse onko ystäväni Mensassa jäsenenä, ja hän kertoo olevansa. Eikö sinusta suhtautuminen tietoon riipu siitä kontekstista, jossa tiedon saa? Ellet sitä tiennyt vaikka kvalitatiivista tutkimusta harrastat, niin mars mars takaisin metodioppaiden pariin. 

Kuinka todennäköinen tuo tilanne 1) mielestäsi on? :D

ap

Vierailija
30/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että älykäs voi päästä Mensan jäseneksi mutta viisas ei siitä kerro. Kärjistetysti näin. Niin helposti sen voi tulkita egon pönkitykseksi. Itseänikin kyllä kiinnostaisi pikkuisen tietää ns. virallinen ÄO:ni, mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilman tietoa. 

Jotkut ovat toki neroja niin näkyvästi että kaikki sen tajuavat ilman Mensan testejä, joten ei varmaan tieto hetkauttaisi suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
31/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin arvioisin onko tuo mitattu testiälykkyys näkynyt millään tavalla todellisten ongelmien ratkomisessa.

Saattaisin myös kysyä millä perusteella hän niissä useamman mahdollisen oikean vastauksen kysymyksessä valitsi mikä oli se testin laatijan päättämä kaikkein oikein. Niissähän on siis usein "vääriä" vaihtoehtoja joita laatijat eivät ilmeisesti itse ole havainneet oikeiksi.

Vierailija
32/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Kuinka todennäköinen tuo tilanne 1) mielestäsi on? :D

ap

Ei sen todennäköisyydellä ole mitään merkitystä. Se vain osoittaa, että tiedon saamisen kontekstilla on merkitystä. Erilaisia konteksteja voisi kehitellä tuhansittain, eikä niiden keskinäinen todennäköisyys vaikuta siihen periaatteeseen että tiedon konteksti vaikuttaa arvioon tiedosta. Älä vänkää siinä tyhjää, vaan kaiva metodioppaasi esiin elle tuota ymmärrä. Et voi kysymyksenasettelussasi olettaa, että kaikki kontekstit ovat samanlaisia.

Vierailija
33/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muuten vaan jankkaileva.

Vierailija
34/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tällä hetkellä kvalitatiivista tutkimusta ja en ole tottunut pitämään "en mitään" + kommentti aiheen ohi hyvänä vastauksena. Vika kuitenkin oli nyt kysymyksessä ei vastauksissa. En äkäile.

ap

"En mitään" + kommentti aiheen ohi kirvoitti täällä pitkät naurut. Tervetuloa Vauva-palstalle! 

<3 

Vierailija
35/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ok"

Vierailija
36/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättyisi ollenkaan, tunnen moniakin jotka voisivat olla Mensan jäseniä. Olisin varmaan vähän kateellinen jos joku sen mulle kertoisi vaikka pubissa tai niitä näitä jaaritellessa kaupan pakastealtaalla. Mutta onni yksillä ja kesä kaikilla.

Vierailija
37/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatus olisi että onpa kyseinen henkilö tyhmä, kun maksaa siitä että saa kertoa olevansa Mensan jäsen.

Vierailija
38/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Mulla on yksi tuttu mensan jäsen, tosin ei kertonut itse, vaan yksi toinen yhteinen tuttu ohi mennen mainitsi. Ihan tavallinen ihminen, oli vähän aikaa työttömänäkin. Ei muuttanut mitään miksikään, kyllä olen huomannut hänen kykynsä hoksata asioita nopeasti jo aiemminkin. 

Vierailija
39/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen, että älykäs voi päästä Mensan jäseneksi mutta viisas ei siitä kerro. Kärjistetysti näin. Niin helposti sen voi tulkita egon pönkitykseksi. Itseänikin kyllä kiinnostaisi pikkuisen tietää ns. virallinen ÄO:ni, mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilman tietoa. 

Jotkut ovat toki neroja niin näkyvästi että kaikki sen tajuavat ilman Mensan testejä, joten ei varmaan tieto hetkauttaisi suuntaan tai toiseen. 

Miksi millä tahansa muulla asialla saa "pönkittää egoaan" ts. kertoa asiasta, muttei omasta älykkyydestään. On ok kertoa valmistuneensa koulusta, saaneensa hyvän työn, voittaneensa piirustus/urheilu/tms. kilpailussa, miksi näitä asioita ei tulkita ylimielisyydeksi tyhmien parissa?

40/46 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän