Tavarat jotka koit hyödylliseksi vauvan kanssa
Fisher pricen kangas sitteri näytti ainakin lupaavalta, vauva potki niin keikutti samalla. Stokken daybed sänkyä olen myös kattellut, onko oileasti kätevä? Mitä muita?
Kommentit (47)
Unipussi oli näppärä. Kun lapsi nukahti rinnalle yösyötöllä sai lämpimänä pakettina laskettua omaan sänkyynsä. Kylmä lakana saattoi muuten havahduttaa hereille. Perhepedissä ei varmaan olisi yhtä oleellinen
Vanhemmalle vauvalle silikoninen ruokalappu oli hitti. Siinä yhdistyi kovamuovisen ja kankaisen parhaat puolet.
Kunnon rintapumppu, lämpöpussi, paljon harsoja, kapalo, imetystyyny, kantoliina.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tarpeettomiksi jääneitä ovat olleet pinnasänky (lapsi nukkui vieressä), hoitopöytä (vaipan voi vaihtaa sängyllä, pesukoneen päällä ja/tai sylissä), tutti (ei huolinut) ja tuttipullot (söi rintaa). Tarpeellisia meille ovat olleet amme ja siihen kylvetystuki (helpottaa jos joutuu yksinään kylvettämään), ammeen sisään laitettava liukueste (ainakin ikeasta saa, auttaa lasta istumaan tukevasti, amme on märkänä liukas), sitteri (kätevä laittaa hetkeksi esim ruoanlaiton ajaksi, harsot (näitä nyt tarvitsee milloin missäkin), lelumatto/kaari ( lapsi viihtyy pitkiäkin aikoja leluja katsellen). Nämä nyt äkkiseltään tulivat mulle mieleen!
Hassua miten joku kokee asian aivan päinvastoin kuin itse. Meille taas pinnasänky oli aivan ehdoton, koska en itse osannutkaan nukkua vauvan vieressä. Hoitopöytä oli aivan välttämätön, koska pyykkikone on kapea päältä täytettävä ja hankalassa paikassa ja oma selkäni meni rikki loppuraskaudessa joten en pystynyt kumartelemaan sängyn päällä vaihtamaan vauvan vaippaa vaan vaihtotason oli pakko olla korkealla, kun olen vielä pitkä ihminen. Lelumattoa ja lelukaarta meidän vauva ei kelpuuttanut koskaan, ne ei vain häntä kiinnostaneet yhtään, myöskään sitterissä ei viihtynyt.
Meillä hutiostoja oli: sitteri, imetystyyny, kantoreppu, Stonzit, itkuhälytin, kissaverkko pinniksen päälle. Ja lukuisia vaatteita ja leluja, joita lahjaksikin saatiin. Ruoka- tai kuolalappuja emme tarvinneet.
Tärkeimmät hankinnat oli: Kunnon yhdistelmävaunut (Ora), hoitopöytä, rintapumppu, leikkimatto lelukaarella tai pelkkä lelukaari, pinnasänky laskettavalla pohjalla ja laidalla, tutti, amme. Varmasti vielä paljon muutakin, mutta nuo nyt ekana tuli mieleen. Jos apteekin tuotteita sopii mainita niin Aftamed hampaiden tuloon.
Meillä kumpikin lapsi lähti liikkeelle noin 3kk iässä, kuopus vähän aiemmin. Mietin, olisiko sitterittömyys voinut vaikuttaa asiaan vai onko vaan perinnöllistä. Eivät kuitenkaan viihtyneet sittereissä, kokeiltiin useampaa, tarkoituksella ei jätetty pois :).
Tuleeko palstalaisille muuta mieleen? Hyvin tässä on jo näitä lueteltu.