Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaanit on kauheita kiusaajia!

Vierailija
24.09.2016 |

Hei! Haluaisin tietää itse vegaanina, miksi kaikki pitävät vegaaneja pahoina ihmisinä? Toki, on vähemmistö vegaaneja, jotka saarnaavat ja häiritsevät muita, mutta tämä vähemmistö on äänekkäästi esim sosiaalisessa mediassa ja antaa vegaaneista huonon kuvan, mutta olen väsynyt tästä jatkuvasta kiusaamisesta.
Aina, kun menen uusien ihmisten kanssa syömään, ja tilaan kasvisruokaa, niin heti tulee puheeksi vegaanius, vaikka en sitä itse nosta esille. En jaksaisi väitellä asiasta, saati puhua siitä. Jatkuvasti negatiivisia kommentteja satelee niskaan, vaikka en niitä kerjääkään. Heti kaikki ovat yhtäkkiä eksperttejä proteiinintarpeesta, ja vaikka esim tupakoivat itse, huomauttelevat siitä, kuinka tulen kuolemaan ennen 50v ikää ruokavalioni takia.
En ikinä painostaisi ketään vegaaniksi, ja olen täysin okei sen kanssa, että suurin osa ystävistäni syö lihaa. En ehkä ole samaa mieltä heidän kanssaan, mutta ei se hyvää ystävyyssuhdetta estä.
Miksi vegaaneja pidetään niin pahoina ihmisinä? Tarkoitushan meillä on vaan tehdä hyvää, eikä meidän elämäntyyli ole keneltäkään pois.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut tuollaista. Missäpäin Suomea asut/syöt seurassa?

Vierailija
2/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaneja ei kiusata, älä valehtele. Vegaanit itse kiusaavat jatkuvasti muita, ja häiritsevät aina oikeaa ruokaa syödessä. Älä asetu marttyyriksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia vegaaneja kiusataan. "Tarkoitus on meillä vain tehdä hyvää", entäs sitten ihmisoikeudet? Eikö niillä ole väliä? Tekopyhyys on yksi syy, miksi veganismi ei ole järkevää.

Vierailija
4/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska aina kun sanotaan heti ekan 15min sisällä "Olen vegaani"

Vierailija
5/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia vegaaneja kiusataan. "Tarkoitus on meillä vain tehdä hyvää", entäs sitten ihmisoikeudet? Eikö niillä ole väliä? Tekopyhyys on yksi syy, miksi veganismi ei ole järkevää.

Miten kasvissyönti loukkaa ihmisoikeuksia?

Vierailija
6/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei huomioida, vegaaneille ihmisoikeudet ovat yksi ja sama yleisesti ottaen. Sitä paitsi vegaanit tappavat enemmän eläimiä kuin me sekasyöjät; soijaa viljellessä ajetaan metsiä maan tasalle. 

Vierailija
7/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen olin vegaanina seurassa ravintolassa syömässä. Ja kaikki selvisivät!

Ja minusta on naurettavaa väittää, etteikö vegaanit tekisi hyvää itselleen, ympäristölle ja niille eläimille. Faktaa ei saa valheeksi edes inttämällä.

Vierailija
8/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei huomioida, vegaaneille ihmisoikeudet ovat yksi ja sama yleisesti ottaen. Sitä paitsi vegaanit tappavat enemmän eläimiä kuin me sekasyöjät; soijaa viljellessä ajetaan metsiä maan tasalle. 

Niin kun kasvatetaan soijaa lihakarjalle. Daa.

Vierailija
9/9 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhtä lailla ihmisoikeudet ovat sekasyöjille yksi ja sama yleisesti ottaen: Väitteesi perustuu sille, että sekasyöjästä vegaaniksi siirtyminen johtaa jostain käsittämättömästä syystä vähempään kiinnostukseen ihmisoikeuksista ja vegaanista sekasyöjäksi siirtymällä se lisääntyy. Lähteesi? Voin suoralta kädeltä kertoa, että se on oma mielikuvituksesi.

Eläimet eivät elä pyhällä hengellä, vaan tarvitsevat rehua (usein soijaa) jotta tuottavat lihaa. Eikä se suhde suinkaan ole 1:1.