Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******KESÄkuun kullannuput Vk 10*****

06.03.2006 |

Hejsan taasen!

Pistin viikkopinon pystyyn, toivottavasti pysyy pinnalla.

Yritän ehtiä kirjoittamaan, kun Neiti on ekoilla unilla. Yleensä kyllä käy niin, kun alkaa jotain tekemään kuuluu jo vaunuista ähinää...Katsotaan miten nyt käy?

Meillä on päivärytmi taas palannut inhimilliseksi..siis äidin kannalta. Meillä oli n. kuukauden jakso, jolloin tyttö heräsi 05-06 aikaan ja meni yöunille jo 19.00!! Nukkui kyllä tuon pätkän heräämättä, mutta enhän minä itse mennyt nukkumaan vasta kuin 23.00 maissa, niin aamut oli aika ankeita. Nyt nukkumaan mennään n.20.30 ja tänäänkin herättiin " vasta" 8.00. Ihanaa!

Toinen hammas pilkistää alhaalle, ihanan näköinen hymy, kun suussa loistaa kaksi hampaan alkua. Meillä ei vielä kontata, mutta ryömimisvauhti on hurjaa. Ja nyt on alettu nousemaan ylöspäin.

Päikkäreitä nukutaan kahdet ja niiden kestot kyllä vaihtelee aikalailla.

Äippäloma loppuu torstaina, kauheeta kun aika on mennyt nopsaan!

Olen etsinyt töitä, mutta vielä ei ole napannut. Viimestään syksyllä olis ihan kiva mennä töihin.

Nyt kuuluu ähinää, pitää rientää...Koitan jatkaa vielä myöhemmin juttua!

Tinna ja Neiti pian jo 9KK

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin onnittelut kaikille jotka jo uutta vauvaa odottavat :) Mekin olemme asiasta jutelleet, mutta odotellaan vielä hetki. Esikoinen on melkein tasan 2 vuotta vauvaa vanhempi, joten tekemistä riittää kahdenkin lapsen kanssa. Kyllä se kolmas on tuolla takaraivossa jo " kummittelemassa" . Kaikki aikanaan...

Meillä Suvi on kova liikkumaan. Konttaa kovaa vauhtia paikasta toiseen. Kaikkea vasten pitää nousta seisomaan. Taaperokärry ja nukenrattaat on kova juttu, kun niiden kanssa pääsee kävelemään paikasta toiseen. Keittiössä on kiva tyhjentää kaappeja/laatikoita. Vatsataudin jälkeen meillä on tytöt syöneet oikein extra-hyvin. Keittiöstä kun huutelen lapsia syömään, niin Suvi sieltä ensimmäisenä tulee :) Ja kun kuulee mikron piippaavan, niin tulee lujaa keittiöön katsomaan mitä äiti tekee :) Ymmärtää paljon sanoja. Voi kysellä missä isi/Sonja (isosisko)/äiti/auto/ikkuna jne. Ja kovasti osottelee tavaroita/asioita joita hänelle pitää nimetä.

Hampaita on alhaalla 3, ylös pitäisi jo kohta tulla ensimmäiset. Yöt nukutaan hyvin. Pari kertaa pitää tuttia etsiä. Yöunille mennään klo 21-21.30. Meilläkin herättiin yhdessä vaiheessa klo 6, mutta jätettiin toiset päiväunet pois ja nykyään meillä herätään vasta klo 8. Ainoat päiväunet nukutaan klo 12-15.30. Niillä jaksaa koko päivän.

Karkea ruoka menee hyvin. Aamupalalla syö leipää. Eihän puuroa voi syödä, kun äitikään ei syö... Laitan leivänpaloja pöydälle ja hän itse laittaa ne suuhunsa. Tänään söi siskon kanssa porkkanatikkuja. Lautaselle pitäisi päästä mukaan sotkemaan (8kk purkkiruokia), mutta en ole vielä päästänyt. Kuukauden sisällä on senki aika. Nokkamukista on nyt harjoiteltu juomista ruuan yhteydessä. Laitan venttiilin aina niin löysästi kiinni, että maitoa tiputtelee ilman imemistäkin, mutta tänään hoksasi, että maitoa tulee enemmän kun imee. Nyt voin siis laittaa venttiilin hiukan tiukemmalle jo.

Kesää odotellen

PikkuMyy, Suvi 8kk3vkoa, Sonja 2v8,5kk

Vierailija
22/27 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Fiikuna ja tytsynäippä!!

Muistutuksena: Laittakaahan uusia kuvia tulemaan kesiksien postiin...

kesikset05@suomi24.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opittu 6 kk:n iässä konttaamaan (jätti ryömimisen kokonaan välistä), itse meneen istumaan ja seisomaan tukea vasten. 7kk: ikäisenä oppi kävelemään tukea vasten. Nyt ei ole sitten muutamaan kuukauteen opittu mitään uutta, harjoiteltu vain aikaisemmin opittuja. Myös meillä on ihmeellisesti alettu heräilemään jo 7 aikaan aamulla.. ennen neiti saattoi äidin kanssa nukkua jopa 11 :) (en ole koskaan ollut aamu ihminen, nukkunut vain mahdollisimman pitkään) Päiväunia Jutta nukkuu vielä jopa 3 tuntia, kunhan pääsee ulos vaunuihin. Tällä viikolla nukkui jopa 4,5 tuntia.. ihania lepotaukoja äidille. Illasta ottaa toiset päikkärit yleensä n. puoli tuntia-tunnin.. Ai niin oppihan se meidän kulta tällä viikolla sanomaan tavuja hoki vaan koko päivän va va va va kun sen aamulla hoksasi, nyt jo myös muita tavuja.. Nopeastihan aika on kulunut ja tyttö jo niin iso, hiukan alkaa taas vauva kuume kasvamaan tai valehtelematta tuli jo aika pian synnytyksen jälkeen, mutta nyt jo aika vahvasti. mutta onneksi meilläkin on tämä " järkevä" osapuoli joka toppuuttelee.. Kyllä se muuten olisi aivan mahtavaa mutta kun muistaa itsekkin sen alkuraskauden pahoinvoinnin ja väsymyksen mikä oli minun kohdalla jotain järkyttävää niin kyllä meidän on parempi hiukan odottaa..

Onnea kaikille jotka odottavat ja muillekkin onnittelut teidän kesäkuistenne johdosta :) Kesäkuuta odotellen

Vierailija
24/27 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kontataan kovaa ja kävellään tukien.Hampaita on suussa viisi ja äänteitä melko vähän.Lempipuuhiin kuuluu siskon touhujen seurailu, seisoo takapihan ovea vasten ja yrittää kurkistella varpaillaan mitä sisko kavereineen pihalla puuhaa.Ulkoilusta pitää kyllä vauvelikin.Ei tahtoisi unilta sisään tulla, vaan voisi jäädä ulos.

Yöt meillä on edelleen painajaismaisia ja se pitää tuota vauvakuumetta hieman taka-alalla, vaikkakin kyllä olisi kolme lasta aika ihana juttu!No onhan tuota aikaa, kun ollaan vielä kuiteski alle kolmekymppisiä.

Meillä ruokailu on oma juttu noiden allergioiden vuoksi, mutta on jo löytynyt tissin lisäksi joitain kiinteitäkin.Ja sormin syönti on vallan ihanaa puuhaa.

Aurinkoista kevättä teille kaikille

Vierailija
25/27 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ilma on nyt pitänyt mielen virkeänä, vaikka meilläkin rytmi on muuttunut niin että aamuisin herätään 06-06.30 iltaisin mennään nukkumaan nin kuin jo 4kk lähtien eli 19. Itse nukahdan viim 22. Äitiä kyllä väsyttäisi vielä aamuisin mutta minkäs teet kun tyttö ei halua nukkua vaikka unihiekkaa vielä silmissä onkin. Sitten ekoille unille 9-9.30 kesto noin 2-2.5tuntia lounas ja viim 14 toisille tunnin torkuille sitten ei välttämättä enää nukukaan ennen iltaunia.

Päivät kuluu verkkaisesti ja yllättävän paljon saa aikaiseksi kun herää aikaisin:) Minulla työt jatkuvat 4.9 siihen asti olen kotona tytön kanssa. Venlalla on kaksi alahammasta mutta muita ei vielä kuulu. Viikko sitten opittiin ryömimään, hassun näköistä kun konttausasennosta loikkaa mahalleen ja näin pääsee eteenpäin:)

Yöt vielä vietetään perhepedissä ja tissiä syödään myös öisin:( Tuttelia annan vain puuron ja ruuan seassa. Vettä juo ruoka ja janojuomana tissin ohella. Meillä on koko ajan syöty kotiruokaa ja hyvin menee karkeakin ruoka. Kalakeitto oli tänään herkkua:) Leipää olen antanut vaikka sotkuista hommaa onkin sekä vähän pullaa ja muumipiparia järsiä. Leivän päälle olen sipaissut keijua:) Hapanmaito tuotteet meinasin aloittaa ensikuun alussa kun ei ole mitään allergia reaktioita tullut mistään ruuista. Maidon aloitan sitten lähempänä vuotta.

Sanoja ei vielä tule muuta kun vauvauvauva, joka on lähinnä vain tavuja peräkkäin:) Muuten höpöttää ja kiljuu kovasti. Seisoa ei vielä osaa eikä oikein kävelekään. Istuminen onnsituu mutta en uskalla ilman vahtimista istuttaa kun kupsahtaa helposti:)

Ostin saumurin huuto.netistä ja nyt osotan innolla että pääsen sillä ompelemaan. Pyysin tytön kummia tuomaan Thaimaasta vähän kankaita jotta vois ommella jotain erikoista tyttölle. Kevään ja kesän juhlia varten tätini lupasi lähettää Espanjasta lakerikengät kun ne ovat halvempia siellä ja on parempi valikoimakin. Minkäs kokoisia jalkoja muilla kesiksillä on meillä taitaa olla nippanappa 18!

Hyvää alkavaa viikkoa ja pinoudutaan taas:)

Vierailija
26/27 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi:

Vieläkö ois halukkuutta laittaa kuvia postiin,niin että saatais äiditkin mukaan,siis oikein pärstän kera??

Mä tuos yritin ottaa yksin kuvaa viime viikolla(oli muuten hankalaa) ja voin vaikka aloittaa laittamalla ekana...

Meillä on tänään päivällä lääkäri,sillä meillä iski silmätulehdus,nuhan seurauksena,poika on kuin turpiin saanut,kun silmät on ihan turvonneet ja punaiset ja rähmivät kiinni,kamalaa!

Meillä pidäteltiin eilen illalla henkeä,kun poju otti ja seisoi jonkin aikaa ilman tukea keskellä olkkaria,ponkaisi vain hieman tukea isänsä varpaista,oli hauskan näköistä :D

Tähän asti seissyt kirjahyllyn vieressä,lähinnä varmaan puolivahingossa ilman tukea...

Nyt syömään,moi!

Vierailija
27/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri, kun pääset kirjoittamasta töihinmenosta, niin minut soitettiin haastatteluun!!

Työt alkaisi toukokuussa (Jos siis saan paikan). Työ vaikuttais kivalta, projektipäällikön homma.

Nyt rupee jo kauhistuttaa(vaikka paikka ei ole edes varma), miten voin jättää Neidin muiden hoitoon!!

Apua, on tää sellaista pähkäilyä ja ristiriitaisia tunteita, " toisaalta ja toisaalta"

Eihän tuo " vauva" pärjää ilman äitiä...Tai olisko niin päin ettei äiti pärjää ilman Neitiä..heh!