Mitä mieltä teinien lävistylsistä
Tytär vaihtoi syksyllä koulua ja nyt muutaman kerran meillä on käynyt hänen uusi luokkakaveri 15v tyttö. Jolla on toisessa korvassa 4 reikää, toisessa 3 reikää. nenäkoru ja napa lävistys.
Mun mielestä aika erikoista. Kuka antaa lapsesa tehdä noin.
Meillä neuvotellaan vasta ensimmäisistä korviksista.
Mietin että uskallanko antaa tytön jatkaa kaveruutta tuollaisen teinin kanssa.
Kommentit (6)
Mietin vaan millaisesta perheestä tuollainen lapsi tulee.
Tytär kyllä väittää että ihan normi työssäkäyvä perhe.
Ap
Ei ne lävistykset kerro mitään siitä tytöstä, se on muotivillitys.
Mitäs sitten? Lävistyksiä, kuten tatuointejakin, on esiintynyt ihmiskunnan historiassa tuhansia vuosia. Mm. jäämies Ötzillä oli useita tatuointeja. Ei mikään uusi muotivillitys...
Jos minulla olisi teini-ikäinen lapsi, joka haluaisi lävistyksen, keskustelisin teinin kanssa asiasta. Miksi haluaa, tietääkö riskit, tietääkö kuinka (tuoretta) lävistystä hoidetaan jne. Mitään äkillistä päähänpistoa en hyväksyisi, mitä tahansa lävistystä tulee harkita jonkin aikaa.
Lävistyskielteinen en ole ollenkaan, päinvastoin kun omassa kehossa ja naamavärkissä niitä on ollut yhteensä toistakymmentä, tälläkin hetkellä yhdeksän kappaletta. Osaisin siis ohjata lastani esimerkiksi lävistyksen hoidossa ja auttaa valitsemaan hyvän lävistysliikkeen.
En näe kunnolla harkituissa ja hyvin hoidetuissa lävistyksissä mitään pahaa. Ne eivät muuta ihmistä mitenkään huonompaan suuntaan, päin vastoin voivat saada itsetunnon nousemaan kun kasvoissa on kaunis, niihin sopiva koru :) Tuovat särmää ja persoonallisuutta. Käyttääkö AP itse vaikkapa kaula- tai rannekoruja? Samankaltaisiahan lävistykset ovat, hieman pysyvämpiä vain :)
Minulla oli lävistyksiä tuon ikäisenä, kielessä, navassa, nänneissä ja ihan hyvin minulle kävi, opiskelin (ktm), työ ja perhe.
Ymmärrän kyllä että aiheuttaa paheksuntaa ja ennakkoluuloja mutta tuskin tyttö mikään rikollinen on.
Lävistykset ei haittaa,koska ne voi poistaa.Tatuointi sensijaan on ikuinen harmi
Ei ne lävistykset kenestäkään tee yhtään huonompaa ihmistä.