Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume, sekava tilanne

Vierailija
24.09.2016 |

Meillä on siis avomieheni kanssa entuudestaan jo kaksi lasta, 4 ja 2-vuotiaat tytöt. Olemme noin puoli vuotta haaveilleet kolmannesta lapsesta, mutta emme ole lähteneet yrittämään vielä, koska tilanne on mun työn kanssa vähän sekava, enkä tiedä mitä tehdä.

Molemmilla meillä on siis vakityöt. Itse valmistuin keväällä AMK:sta (mies jo valmistunut vuosia sitten ja tekee oman alan vakiduunihommia, mikäli nyt sillä merkitystä) ja sen jälkeen tarkoitus oli hakea uutta työtä ruokakaupan sijasta. Sitten sain työpaikaltani tarjouksen tehdä osastovastaavan äitiyslomasijaisuuden. Tartuin tarjoukseen, koska en heti löytänyt muutakaan työtä.
Mutta mitä jos nyt itse raskautuisin tässä suhteellisen nopeasti, onko se tosi "paha" asia että äitiyslomasijainen lähtisi itsekin äitiyslomalle? :D
Toisaalta, sitten kun osastovastaavan sijaisuuteni loppuu, olen taas joko etsimässä uutta työtä koska haluan tuolta oikeasti pois, en jämähtää kaupantädiksi. Silloinkaan ei tuntuisi olevan oikea aika lapselle, sillä se nyt on takuuvarma paha lähteä äitiyslomalle uudessa työpaikassa aloitettuani.

Eli seuraava hyvä hetki hankkia lapsi olisi vasta joskus viiden vuoden (?) kuluttua, mutta molemmat haluaisimme saada kolmannen lapsen jo aikaisemmin. Mielipiteitä siis kaivataan, onko noloa/katsooko ihmiset kieroon työpaikalla, mikäli lähden äitiyslomasijaistuksen aikana itsekin äitiyslomalle?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan