Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä haluaisi muuttaa luokseni asumaan :(

Vierailija
24.09.2016 |

Mulla on asunto, josta olen nyt maksanut puolet, eli on vielä asuntolainaa maksettavana. Ja tietysti myös hoitovastike pitää maksaa joka kuukausi, vesimaksu jne. Miesystäväni ehdotti, että muuttaisi luokseni asumaan (asuu vuokralla).
Tuli puhetta asumiskustannuksista. Toki minun kuuluu tietysti maksaa itse laina loppuun, mutta mies meinaa osallistua vain ruokakuluihin. Eli hänen mielestään ei tarvitsisi maksaa sähköstä, vedestä ja asumisesta ylipäätään yhtään mitään!
Kyseinen suunnitelma ei todellakaan mulle sovi, mies ei tunnu ymmärtävän asiaa. Ja joo, meillä on nyt riita tästä asiasta, mikä on toki lapsellista. Olen selittänyt miehelle moneen kertaan, että ei riitä pelkkä ruoan maksaminen.
En aio ottaa häntä tänne asumaan, tilanne on paha. Mies mullittelee oikein kunnolla. Tuntuu nyt vaan siltä, että hän haluaisi käyttää minua röyhkeästi hyväkseen. :( Ei onnistu.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu

Vierailija
2/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauku lompakkoloiseksi ja ettet elätä aikuista äijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ruokakustannuksista - ja hän syö enemmän kuin sinä.

Mielestäni miehen ehdotus on koominen.

Suosittelen, että etsit itsellesi fiksumman miehen.

Vierailija
4/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön ajatus mieheltä

Helppo tässä vaiheessa sanoa ei

Vierailija
5/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko jatkaa tuon miehen kanssa?

Vierailija
6/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan ainakaan suostu; hyväksikäyttöähän tuo nimenomaan on. Tai sitten mies on aivan hävyttömän tyhmä. Molempi pahempi.

Vierailija
7/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit ehdottaa myös mallia, jossa vuokraatte vapailta markkinoilta teille yhteisen asunnon ja maksatte vuokraa (ja muita menoja) puoliksi, ja sinä vuokraat oman omistusasuntosi ja lyhennät sillä vuokratulolla lainaasi. Herra voi sitten mietiskellä olisiko kuitenkin edullisempi osallistua asumiskuluihin asunnossasi muutenkin kuin puolikkaalla ruokakassilla.

Vierailija
8/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Maksaahan hän vuokralla asuessaankin sähkön, veden, vakuutuksen ym.

Hoitovastike vertautuu noihin pakollisiin asumiskuluihin, jotka ei kerrytä omaisuutta kuten lainan lyhennys. Lainan korot on vähän mielipidejuttu että vertautuuko ne vai ei.

Vierailija
9/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pihalla tuo mies voi olla? Itse ehdotin heti, että maksan kaikki kuukausikulut, paitsi tietysti lainan. Eihän toisen omistamassa asunnossa voi ilmaiseksi kämpätä, talouden ja reiluuden periaatteet ihan hukassa tyypillä.

Vierailija
10/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä asui luonani puoli vuotta. Ehdotti itse että maksaa 300,- ja kaikki ruokakulut! Suostuin ja asuttiin yhdessä, kunnes hän sai vanhemmiltaan talon. Seurustellaan siis edelleen!

Mulla asui myös kaksi teiniä silloin vielä kotona. Maksoi teinienkin ruoat!

Vierailija
11/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne, mutta yhteistaloudessa tulee menojen olla 50-50, olettaen siis että teidän tulotasot ei oo räikeesti erilainen (toinen opintotuella, toinen reilusti parempituloinen). Jos tuloerot on isommat ja sen vuoksi talousmenojen 50-50 jako on kohtuuton niin suosittelen yhteisen taloustilin avausta, johon maksetaan tuloeron mukaan tyyp 30/70% jaolla summa.

Parisuhde on kompromisseja, missä molempien pitää kokea tulevansa kohdelluksi kunnioituksella ja arvostettuna, ei rahasta kusetettuna. Ei näissä voi mennä tienausmentaliteetilla, eli jollei kompromissihaluja löydy niin nosta kytkintä. Kenenkään elättäjäksi ei tartte ryhtyä, jos ei sitä erikseen itse halua ja päätä.

Voimia neuvotteluihin, pidä pintas!

Vierailija
12/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seurustelleet vuoden ja en aio jatkaa tämän miehen kanssa suhdetta, olen tullut siihen tulokseen. Ap

Vierailija
13/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa sinulle puolet asumiskustannuksista (vastike, vesi, sähkö ym) ja puolet ruokamenoista tai jää asumaan vuokrakämppäänsä.

Kyllä asumisesta pitää maksaa, miten mies voi edes ajatella asuvansa luonasi/missään ilmaiseksi?

Ja omat ruokansako vain maksaisi? Tai siis puolet ruokamenoista - ja miehenä söisi 2/3 ruuista. Just just. Et suostu tuollaisiin järjestelyihin.

Mitä kohtaa miehen on tässä vaikea ymmärtää?

Vierailija
14/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme seurustelleet vuoden ja en aio jatkaa tämän miehen kanssa suhdetta, olen tullut siihen tulokseen. Ap

Miksi sitten antaisit hänen muuttaa luoksesi vaikka hän maksaisi asumisesta kaikki kulut?

Vierailija
15/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä vaan tuntuu olevan sellainen luulo, että omistuskämpästä ei tarvitse maksaa mitään.

Silloin kun mäkin ostin oman asunnon niin eräs pummiystäväni oli todella innoissaan tulossa kämppisteleen, koska "ei tarvitse maksaa vuokraa".

Siinä missä ajattelenkin niin, ettei parisuhteessa kannata laskea velkoja niin en kyllä suostuisi järjestelyyn. Onkohan toi sitten oikeasti täyttä ymmärtämättömyyttä vai hyväksikäyttöä sun mieheltäsi, en tiedä.

Vierailija
16/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ajattelinkin kysyä. Jos tällaisesta ilmiselvästä asiasta saatte jo riidan ja mies ei ymmärrä...joko se on tyhmä tai hyväksikäyttäjä. Että haluatko tällaisen?

Vierailija
17/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muutakin hyväksikäyttöä? Lompakko kotona kun pitäisi maksaa tai kassajonossa tulikin mieleen yksi juttu ja pitääkin tästä..hoidathan sä tän??

Vierailija
18/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, ymmärsitkö yhtään lukemaasi tekstiä? Ap

Vierailija
19/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mies perustelee, ettei hän tarvitsisi maksaa asumisesta? Luuleeko, että siinä asuminen on sinulle ilmaista?

Vierailija
20/42 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mies perustelee, että hänen ei tarvitsisi maksaa omaa vesimaksuaan, omaa sähkönkulutustaan yms?

Ehdota toki ensin sitä, että vuokraatte yhteisen koska ensinnäkin haluat muuttaa miehen kanssa _yhteiseen_ kotiin ja sinun asuntosi on niin pieni, hankalassa paikassa jne. jne ( Minkään valituksista ei siis tarvitse olla totta, mutta kyllähän sitä valitettavaa keksii.)