Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on tyytymätön elämässä melkein kaikkeen. Apua parisuhteeseen?

Vierailija
24.09.2016 |

Olemme seurustelleet reilun vuoden, emme kuitenkaan asu yhdessä. Päälle kolmikymppisiä olemme. Suhde on monella tapaa hyvä, haluamme elämästä samoja asioita ja harrastamme suunnilleen samoja asioita ja yhdessä on kivaa, läheisyyttä on jne.. Mutta mies on tyytymätön työhönsä, uraansa, siihen että ei saa haluamaansa työtä, asuinpaikkaansa, asuntoonsa, arkeensa, ylipäätään elämäänsä. Ei kuitenkaan aktiivisesti hae uutta työtä tai uutta asuntoa, kiukuttelee vaan että kaikki on paskaa. Parisuhteessamme hän on tyytymätön siihen, että "asiat ei etene" eli emme ole muuttaneet yhteen ja hänen mielestä kivalle asuinalueelle tms, mutta hän ei ole tehnyt mitään asunnon hankkimiseksi kivasta paikasta ja kuulemma mikään vähempi kuin tietty asuinalue ei kelpaa (minun mielestä meillä ei ole varaa muuttaa yhteen sinne). Mies on usein pahalla päällä ja kiukuttelee minulle. Yritän auttaa häntä tekemään työhakemuksia ym, mutta hän ei niitä lopulta lähetä sitten kuitenkaan. Jos yritän kysyä miksi on pahalla päällä niin yleensä ei suostu kertomaan tai sitten tulee vihainen vuodatus siitä että koko hänen ura on "paskaa". En oikein jaksaisi miehen jatkuvaa tyytymättömyyttä elämään. Se heijastuu meidän parisuhteeseen, vaikka ei ole parisuhteen vika, koska ongelmat on ollut olemassa jo ennen kuin tapasimme. Voi tietysti olla että mies on toivonut parisuhteesta ratkaisua tyytymättömyyteensä elämään, mutta eihän se niin toimi, ei suhde korvaa ikävää työpaikkaa tms. Uskallanko muuttaa tämän miehen kanssa yhteen? Koen että rakastan häntä ja todiaan hyviä hetkiä on paljon. Mutta tuo hänen negatiivisuus epäilyttää.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Jos mies olis hieman alle 30, olisin varma että kyseessä on mun exä.

Pieni vinkki; älä muuta! Itse olin moisen kiukkupussin kanssa reilu 5v ja viimeiset pari vuotta meni varpaillaan kulkiessa ja kaikkea varoessa. Silti mies keksi syyn räyhätä. Vika ei koskaan ollut hänessä, kaikki oli paskaa. Myös minä ja molempien kaverit ja sukulaiset. Työttömyys oli paskaa, kun sai töitä se oli paskaa. Kun pääsykokeet meni "päin vittua" räyhättiin monta päivää, kun pääsi opiskelemaan koulu ja ala ja luokkakaverit oli paskoja......... Kämppä oli kamala ja Riiassa aina jotain vikaa, silti ei saanut tehtyä edes leipiään itse.

Kun viimein päätin lähteä, tuli täyskäännös ja esitti unelmien miestä. Oli positiivisin ikinä, teki ruokaa, latasi mulle kahvit valmiiksi, tiskasi..... Kun ei tehonnut tuli vanha äkäpussi hyvin pian esille. Ero oli tosi raskas koska heppu roikkui minussa vielä kuukausia jälkeenpäin, välillä kaipasi ja aneli, välillä haukkui pystyyn ja oli onnellinen että pääsi minusta eroon.

Onneksi lähdin.

Vierailija
62/62 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miehesi negatiivisuus vaikuttaa kumpuavan sisäisestä pahasta olosta, eli todennäköisesti masennuksesta, kuten täällä on monta kertaa jo sanottukin. Onko hän itse ollenkaan uskaltanut pohdiskella tällaista mahdollisuutta? Tarkoitan, että myöntänyt itselleen, että saattaa olla masentunut.

Monella ihmisellä, esimerkiksi isälläni, kaikki vaikeat tunteet purkautuvat sellaisena ärtymyksenä ja vihana ulkopuolisiin asioihin, jotka saattavat olla vielä ihan pikkuseikkoja. Jotenkin ne asiat vaan paisuvat siinä tunteiden mylläkässä vaan ihan valtaviksi vastoinkäymisiksi. Sisällä kuitenkin pohjimmiltaan jäytää iso möykky, paha olo, jota ei edes uskalla ajatella kohtaavansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi