Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko guttapergaa käyttää juurentäytteenä lateksiallergisella??

aaapppppp
24.09.2016 |

Olen ollut lapsesta asti lateksille allerginen (allergia todettu sairaalassa ihotesteillä, joissa tuli voimakas reaktio ihoon). Nyt eilen sattumalta sain tietää, että guttaperga on tavallaan samaa kuin lateksi tai siis samasta puusta. Miten ihmeessä on mahdollista, että mulla on juurentäytteenä guttapergaa (keväällä laitettu)???

Ja siis lateksiallergia on todellakin tiedossa, mulla on aina käyetty nitriilihanskoja ja joka kerta mainitsen vielä lisäksi lateksiallergiasta, koska muutaman kerran on vedetty kumihanskat käteen eli allergioita ei ole luettu.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guttaperkka ei ole lateksia.

Vierailija
2/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei vastaa vielä kysymykseen. Ei taida kenelläkään olla tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita täytevaihtoehtoja. Tämä hammaslääkäri

Vierailija
5/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole näköjään saanut anafylaktista shokkia. Eli eroja varmaan on? Eiköhän ne hampaisiin laitettavat aineet tiedetä läpipuhtaina...

Vierailija
6/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lateksia

Vierailija
7/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Vierailija
8/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Ei vain ole. Guttaperkkaa sinne aina laitetaan

Vierailija
9/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Luepa minkä tahansa guttaperkan käyttöturvallisuustiedote. Aloita vasta-aiheista. Ei ole paljoa tekstiä siinä, joten ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Guttaperkkaa ei käytetä, jos on lateksiallergia.

http://docplayer.fi/19117342-Kayttoopas-kertakayttopatruunoista-annoste…

Vierailija
10/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lateksia

Lateksi ei ole lateksia?

Vierailija
11/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi jäädä viimeisestä lauseesta olennainen pois. Oliko "ei tiedä mitään"?

Vierailija
12/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja avaudut tästä av:lla koska?! Eikö olisi helpompaa soittaa sille hammaslääkärille ja kysyä asiaa.

Vierailija
13/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jljljl kirjoitti:

Soita maanantaina hammaslääkäriin ja kerro lateksiallergiasta ja tehdystä täytteestä. Kysy, milloin vaihtavat.

Vierailija
14/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja avaudut tästä av:lla koska?! Eikö olisi helpompaa soittaa sille hammaslääkärille ja kysyä asiaa.

Ainakin minulla olisi jo herännyt epäilyt hammaslääkärin ammattitaidosta tuossa tilanteessa. Selvittäisin ihan niinkuin ap:kin itse asiaa, kun viikonloppuna ei oikein onnistu siellä käynti.

Vierailija
15/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Luepa minkä tahansa guttaperkan käyttöturvallisuustiedote. Aloita vasta-aiheista. Ei ole paljoa tekstiä siinä, joten ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Guttaperkkaa ei käytetä, jos on lateksiallergia.

Niin tuohan on jonkun yksittäisen valmistajan tarjoama lämminguttaperkkasysteemi, jota ei suositella lateksallergisille. Yleensä käytetään guttaperkkaa, jota ei kuumenneta, se vain katkaistaan kuumalla instrumentilla. Kaikki eri valmistajien juuritäytemateriaalit  ovat guttaperkkaa.  Ja turha siitä mulle on kiukutella, näin se vain on. 

Vierailija
16/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi jäädä viimeisestä lauseesta olennainen pois. Oliko "ei tiedä mitään"?

Varmasti ainakin paremin kuin sinä. Ihme raivon jaksaa jotkut kehitellä tällaisestakin aiheesta. Osaatko käyttäytyä kuitenkin muualla kuin av:lla normaalisti?

Vierailija
17/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jljljl kirjoitti:

Soita maanantaina hammaslääkäriin ja kerro lateksiallergiasta ja tehdystä täytteestä. Kysy, milloin vaihtavat.

Vaihtaa mihin materiaaliin? Kaikki juurentäytemateriaalit ovat guttaperkkaa. 

Vierailija
18/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla olisi jo herännyt epäilyt hammaslääkärin ammattitaidosta tuossa tilanteessa. Selvittäisin ihan niinkuin ap:kin itse asiaa, kun viikonloppuna ei oikein onnistu siellä käynti.

Hammaslääkäri on huomioinut lateksiallergian. Ap:lle ei kelpaa faktat, vaan hän haluaa vain jankata asiasta. T: hammaslääkäri

Vierailija
19/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jessus sentään, jos et usko palstalaisia, niin moni hammaslääkäriasema on tänään auki kahdeksaan. Puhelin vaan käteen ja sen kun soitat ja kysyt asiaa.

Vierailija
20/47 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

.

Niin tuohan on jonkun yksittäisen valmistajan tarjoama lämminguttaperkkasysteemi, jota ei suositella lateksallergisille. Yleensä käytetään guttaperkkaa, jota ei kuumenneta, se vain katkaistaan kuumalla instrumentilla. Kaikki eri valmistajien juuritäytemateriaalit  ovat guttaperkkaa.  Ja turha siitä mulle on kiukutella, näin se vain on. 

Totesin vain, että lue minkä tahansa guttaperkan käyttöturvallisuustiedote. Jos ei ole mainittu lateksiallergiaa, se ei ole guttaperkkaa tai se ei ole käyttöturvallisuustiedote.

Jos joku kiukuttelee se on sinä. Väität kumotun väitteen jälkeen, että guttaperkka käy lateksiallergisille. Johan sen jo järki sanoo, että guttaperkkalle allergiselle ei käytetä guttaperkkaa. Vaikka kuinka keksii muitakin nimityksiä lateksille, se lateksiallergia on syy hankkia niitä muita aineita. Lateksiallergia syntyy kuumentamattakin ja siitä voi seurata anafylaktinen shokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi