Oletteko aavistaneet ennalta irtisanomisenne?
Olen ollut 9 vuotta samassa työssä,ikää yli 50 vee.Työpaikalla haetaan säästöjä ja on alkanut tuntua,että olenkohan minä seuraava lähtijä.Ei oteta enää työryhmiin mukaan,esimiehelle olen kuin ilmaa eikä minulle tiedoteta mistään kuten aiemmin.Kukaan ei ole kiinnostunut aikaansaannoksistani.Nuorempaa pirteää tyyppiä on kouluttautumassa sama homma tähtäimessään...joka tapauksessa pahalta tuntuu tämä näkymättömyys
Kommentit (10)
Ootko saikutellut
Ootko valittaja
Joustatko koskaan
Olen ollut sairaslomalla vakavan sairauden takia pidemmän pätkän.Joustan, teen ylitöitä tarvittaessa enkä valita.
Oletko hyvä duunissasi ja oletko kouluttautunut omaehtoisesti lisää
Aavistin meidän lähtijät
- vinkuva valittava saikuttelija
- miss perfect joka näpäytteli kaikkia, myös esimiehiä
- rouva seniori joka ei voinut sitä eikä tätä eikä tuota
- yksi jäällä sai jäädä kun oli luottis
- pari määräaikaista
Kyllä olen hyvä työssäni ja olen kouluttautunut omaehtoisesti,koska haluan kehittyä työssäni.
Meiltä lähti pari besserwisseriä
Ja näin on aina tehty ja tuota on jo 80 luvulla kokeiltu tyypit
Olen joo. Isopalkkaisimmat ja vanhimmasta päästä lähtevät sen jälkeen, kun lusmut, pikkulasten äidit ja saikuttelijat on irtisanottu. Arvelin että kolmannen yt:n jälkeen kolahtaa kun työuraa kuitenkin takana jo 18 vuotta ja olen ko. tehtävissä firman parhaiten palkattuja. Ja niinhän siinä kävi. Onneks olin kaukaa viisas ja olin jo hakenut muualle töihin ja sainkin uuden työn samaan aikaan kun entisen irtisanomisaika oli vielä menossa.
Juuri tuolla tavalla minulle kävi. Jo toista vuotta ennen irtisanomista minusta alkoi tuntua siltä, että jokin olii vialla: minulle ei enää osoitettu uusia asiakkaita ja kaikki miten menee -sähköpostit ja kissavideot loppuivat. Sähköposteihini ei vastattu, jollei ollut ihan pakko asiakkaan vuoksi, ja viestit olivat täysin riisuttuja kaikesta henkilökohtaisesta, esimerkiksi allekirjoituksesta. Asiakashankinta kuului myyjille, ei minulle, mutta tuossa tilanteessa aloin hankkia asiakkaita itse ja ilmeisesti pidensin sillä ulosheittoprosessia. Samassa hengenvedossa irtisanomisilmoituksen kanssa pomoni tarjosi minulle yllin kyllin samaa työtä freelancer-pohjalta.
No, ei ollut yllätys. Siirryin ison yrityksen sisäisenä työntekijänä ihan uusiin tehtäviin toiseen yksikköön lokakuussa. Tammikuun alussa tuli organisaatiomuutos, jossa osa töistäni siirrettiin toiselle työntekijälle kertomatta minulle siitä. Tämä tyyppi tuli vaan ovelle kysymään, että miten tää hoidetaan jne. Siitä sain tietää, että noin 30% töistäni oli viety pois, eikä esimies edes kertonut siitä. Helmikuussa näin roadmapin, jossa tiimini työt tehdään Kiinassa. Helmikuussa alkoi yt:t, joten eipä tuo ollut yllätys.
Harmitti vain, kun vanha työ oli vakaa, mulla oli siinä hyvä asema ja minut ylipuhuttiin tuohon uuteen töyhön, jossa olinkin sitten samantein turha.
Kuulostaa kyllä siltä että olet ekana jonossa :( Nyt viimeistään miettimään suunnitelma B:tä!