Rahaton mies kosi, mulla suht iso omaisuus
Ollaan asuttu yhdessä pari vuotta, ja nyt mies sitten kosi. Vastasin kyllä :) , mies on monella tapaa unelmieni mies. Mutta mutta.. Mulla on parin sadan tonnin omaisuus ja hyvä palkka. Miehellä vaan satunnaisesti töitä ja omaisuutta ei yhtään. Mistä tiedän, että se ei ole rahojeni perässä vaan kosi pelkästään rakkaudesta? Avioehtoa se ei halua kuulemma koska ei hapua erota niin se on tarpeeton ja sitä loukkaa jos edes mietin eroa kun ollaan vasta menossa naimisiin. Tavallaan ymmärrän tuon näkökannan ja onhan se romanttinen ajatus, varmaan moni nainenkin ajattelee niin. Mutta jos mies vaikka pettäisi vuoden päästä ja haluaisin siksi erota, menettäisin kertaheitolla yli satatonnia miehelle ja pitäisi myydä talo.. Ja vain siksi että mies petti. Ei ole pettänyt siis ennen mutta koska tiedän, että elämästä ei ikinä tiedä niin ajatus on ruvennut ahdistamaan minua.. Millä siis varmistun, että en ole miehelle houkutteleva morsian varallisuuteni takia :( .
Kommentit (80)
Avioiduin juuri minua varakkaamman ja paremmin ansaitsevan miehen kanssa ja tarjouduin allekirjoittamaan avioehdon jonka mukaan avioliiton päättyessä avioeroon en saa mitään. Minusta se on ihan ok koska en ole mieheni kanssa rahan takia vaan ihan muista syistä.
Ei sadalla tonnilla kyllä pk-seudulta asuntoa saa, mutta aivan naurettavaa väittää etteikö se olisi iso raha saada tai menettää. Aviohto siis ehdottomasti.
Todellakin avioehto. Oikeasti.
Kokemusta on.
En missään nimessä menisi naimisiin ilman avioehtoa tuossa tilanteessa.
Jos sinun kuuluu varakkaampana maksaa enemmän ja mies ei halua edes ajatella eron mahdollisuutta, taisit juuri selittää miksi mies on tyhjätasku.
Outoa mennä tänä päivänä yhteen ilman avioehtoa kun perintöinä voi tulevaisuudessa olla suuriakin omaisuuseriä. Esimerkiksi sisarusten yhteisomistuksessa oleva perintömökki tai muu kiinteistö tai osake voi erotilanteessa joutua vasaran alle jos puoliso vaatii siitä osuuttaan eikä häntä pystytä ostamaan ulos. Kyllä jokainen, mieskin, tämän ymmärtää jos rakkaudesta mennään naimisiin.
Kaikkien niiden lompakkolois-huutelijoiden vuoksi: tee avioehto!! Kun me naisethan ollaan niin hirveitä lompakkoloisia, niin voit ihan hyvällä omatunnolla tehdä sen avioehdon ;) Ei ole sun velvollisuus alkaa elättämään miestä, kun miehetkään eivät nykyään halua elättää naista! Tasa-arvo nääs. Ja olen nyt ihan tosissani. Älä vaan tee sitä virhettä, että et tekisi avioehtoa.
Kai nykyään perintöjen suhteen ne perintöjen jättäjät osaa tehdä testamentit, joissa perinnönsaajan puolisot suljetaan ulos perinnöstä, että perintöjen takia ei avioehtoja tarvi.
Mutta ap:n tilanteessa kyllä tekisin avioehdon tuon ennen avioliittoa hankitun omaisuuden suhteen ainakin.
Ehdottomasti avioehto.
Meillä sama tilanne. Minulla velaton asunto ja miehellä ei mitään. Olen myös joskus saamassa perinnön mutta mieheni ei koskaan saa mitään. Onneksi hän suostui avioehtoon.
Avioehdollahan ei ole mitään merkitystä niin kauan kun ollaan naimisissa. Silti se kannattaa ja täytyy tehdä jos toisella on omaisuutta ja toisella ei.
Ap täällä. Minä siis olen aina ajatellut, että avioehto on nykyään itsestäänselvyys. Mutta kun kosinnan jälkeen juteltiin naimisiinmenosta niin paljastui että miehen mielestä ei. Esim hänen vanhemmilla ei ole avioehtoa, minun vanhemmilla sensijaan on. Mies ei kuulemma missään olosuhteissa itse pyytäisi avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien niiden lompakkolois-huutelijoiden vuoksi: tee avioehto!! Kun me naisethan ollaan niin hirveitä lompakkoloisia, niin voit ihan hyvällä omatunnolla tehdä sen avioehdon ;) Ei ole sun velvollisuus alkaa elättämään miestä, kun miehetkään eivät nykyään halua elättää naista! Tasa-arvo nääs. Ja olen nyt ihan tosissani. Älä vaan tee sitä virhettä, että et tekisi avioehtoa.
Tämä ketju kyllä osoittaa, että monikin nainen ei todellakaan ole lompakkoloinen, päinvastoin...
Vierailija kirjoitti:
Kai nykyään perintöjen suhteen ne perintöjen jättäjät osaa tehdä testamentit, joissa perinnönsaajan puolisot suljetaan ulos perinnöstä, että perintöjen takia ei avioehtoja tarvi.
Mutta ap:n tilanteessa kyllä tekisin avioehdon tuon ennen avioliittoa hankitun omaisuuden suhteen ainakin.
Näin. Kuten sanoin niin sekä miehen että minun vanhemmat on testamentissaan sulkenut perinnönsaajien puolisot perinnön ulkopuolelle. Eli minun avioehdolla ei sen suhteen ole mitään väliä. Ap.
Jos mies rakastaa sua, tekee avioehdon sun kanssa jos niin haluat.
Avioehdon tekeminen on epäluottamuslause ja totaalinen turn-off :|
Hmm. Muistaakseni pitäisi olla viisi vuotta liitossa että erossa heruisi mitään. "Rakkaus" ja raha nyt vaan täytyy käsitellä omina yhtälöinään. Mahdollisista perinnöistäkään ei sitten tarvitse riidellä kun on ihan sopimukset laadittu.
Järki käteen ja ostok naimisiin:)
Vierailija kirjoitti:
Avioehdon tekeminen on epäluottamuslause ja totaalinen turn-off :|
Ajatteleeko monikin näin?
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Muistaakseni pitäisi olla viisi vuotta liitossa että erossa heruisi mitään. "Rakkaus" ja raha nyt vaan täytyy käsitellä omina yhtälöinään. Mahdollisista perinnöistäkään ei sitten tarvitse riidellä kun on ihan sopimukset laadittu.
Järki käteen ja ostok naimisiin:)
Onko siinä joku aikaraja, että erossa köyhempi saa rikkaammalta tasinkoa? Siis jos eroaa vaikka kuukauden kuluttua? Niin pistetäänkö silti omaisuus puoliksi?
Näin minäkin ajattelen. Että ei kukaan mies nyt kanssani vain rahojeni takia ole, mutta rahani eivät tee minusta vähemmän kiinnostavaa ihmistä. Siis minä omistan kotimme, olen käytännössä maksanut asuntovelatkin jo pois. Vastike ja sähkölaskut maksetaan suunnilleen puoliksi, mutta ei nyt ihan kympilleen lasketa. Ruokaa ostetaan suunnilleen puoliksi. Jos miehellä on työttömyysjakso päällä niin minä maksan sitten selvästi enemmän. Onneksi sillä on kuitenkin välillä töitäkin. Miehellä oli ennestään auto ennen kuin tapasimme, vanha ja kai aika halvalla ostettu. Siihen tulee remppaa vähän väliä. Mies yrittää välillä saada minua maksamaan niitä autoremppoja, mikä on vähän ikävää mielestäni mutta miehen mielestä taas tavallaan ok koska minulla sattuu olemaan enemmän rahaa. Ap.