Onko Jari-Matti Latvala lompakkoloinen?
Jari-Matti Latvala maksoi viime vuonna veroja Suomeen 611€. Siinä mielestäni varsinainen lompakkoloinen. Ottaa suomalaisen hyvinvointijärjestelmän rusinat pullasta ja jättää ne muut osat muiden maksettavaksi. Olen tätä mieltä myös muista huippu-urheilijoista, jotka karkaavat ulkomaille veroja karkuun.
Poikkeuksena on muun muassa Tero Pitkämäki, joka maksoi yli 80 000€ veroja viime vuonna.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
surullista mutta totta kirjoitti:
Ei varmaan maksanu 80.000 euroa veroja Pitkämäki viime vuonna, ehkä verotettavat ansiot yhteensä oli sitä luokkaa.
Siis hullua kritisoida Jari-Mattia, tottakai ihminen saa vapaassa maailmassa valita asuinpaikkansa itse, ja tottakai maksaa sitten veronsa asuinmaansa verolainsäädännön mukaisesti. Itse jos työskentelisin ulkomailla niin ei tulisi mieleenkään ihan vaan kannatussyistä maksaa Suomeen tuloveroja, jos en täällä asu! Olette kummia jotka edes ajattelette näin.
Itsehän olemme tämän veroh*lvettimme rakentaneet, tulonsiirtokoneisto ja raskas byrokratia saavat tämän maan kyykkämään, kuten jo kaikista kansantalouden keskeisistä mittareista on nähtävissä. On täysin väärän puun haukkumista nostaa tikunnokkaan joku ulkomailla työskentelevä, kun tämän rahanjakoautomaatin luoneet (vasemmisto) pitäisi pistää vastaamaan tekosistaan. Vai aletaanko tässä moittia kaikkia jotka eivät tee ylitöitä vaan mieluummin jäävät perheen kanssa kotiin koska progressio haukkaa lisätyöstä liian suuren osan, tai heitä jotka ostavat Vironmatkalla alkoholit mukaansa, tai ne jotka eivät osta autoa vaikka sitä tarvitsisivat koska verot?Oma näkemykseni Suomesta on jo aika pessimistinen, uppoamassa ollaan, ja tämä laiva kääntyy vasta pohjakosketuksen jälkeen. Itse olen henkisesti valmistautunut siirtämään perheemme ja toimintamme Viroon jos tässä ei kohta ala näkyä valoa tunnelin päässä(muutakin kuin junan ajovalo).
Todellakin Pitkämäki maksoi veroja yli 80 000€ Suomeen. Googlaa vaikka. Moni onkin ihmetellyt, miksei Pitkämäki oo tehnyt erilaisia holding tms kuvioita verojen välttämiseksi.
Pointtini on siinä, että maksetaan kykyjen mukaan.
Milloin "me"-henki hävisi? Silloin kun maa oli juuri saatu nostettua jaloilleen ja meni hyvin? Vai onko katkeruus tullut silloin kun teollisuustyöt ulkoistettiin Viroon ja Aasiaan? Itse haluaisin maksaa veroni Suomeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Latvala maksaisi verot Suomeen, jos hän tekee töitä ulkomailla? Pitäisikö kahteen maahan maksaa veroja, vai?
Niinhän tekee Pitkämäkikin ja Jorma Ollila ulkomailla töitään ja P. harjoittelee myös. Pitäisiköhän Pitkämäenkin ja Ollilan kiertää veroja? Siitähän tässä on kyse.
Kumpikaan mainitsemistasi ei varmasti maksa samoista tuloista veroja kahteen maahan. Latvalakaan ei kierrä veroja. Se kun tarkoittaa verovelvoitteesta laistamista, ei verojen maksamista toiseen maahan.
Kerropa minulle miksi Latvala asuu juuri Monacossa ja Räikkönen Sveitsissä?
Selityksesi kuulostaa kuin George Orwellin klassikossa "Toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset!
Nyt alkaa mennä jo melko paksuksi, jos pelkkä Monacossa asuminen tulkitaan veronkierroksi.
Kuinka niin menee paksuksi? Itse asiassa jopa Sveitsistä muuttaa porukkaa Monacoon juuri halvan verotuksen vuoksi. Lakitermein Jari-Matti Latvala kyllä maksaa veronsa Monacoon, mutta ei Suomeen. Jos siis haluat rautalangasta väännettävän.
Mitä veroja J-M maksaa Monacoon? Tuloverotus on ainakin siellä 0 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Latvala maksaisi verot Suomeen, jos hän tekee töitä ulkomailla? Pitäisikö kahteen maahan maksaa veroja, vai?
Niinhän tekee Pitkämäkikin ja Jorma Ollila ulkomailla töitään ja P. harjoittelee myös. Pitäisiköhän Pitkämäenkin ja Ollilan kiertää veroja? Siitähän tässä on kyse.
Kumpikaan mainitsemistasi ei varmasti maksa samoista tuloista veroja kahteen maahan. Latvalakaan ei kierrä veroja. Se kun tarkoittaa verovelvoitteesta laistamista, ei verojen maksamista toiseen maahan.
Selityksesi kuulostaa kuin George Orwellin klassikossa "Toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset!
Nyt alkaa mennä jo melko paksuksi, jos pelkkä Monacossa asuminen tulkitaan veronkierroksi.
Kuinka niin menee paksuksi? Itse asiassa jopa Sveitsistä muuttaa porukkaa Monacoon juuri halvan verotuksen vuoksi. Lakitermein Jari-Matti Latvala kyllä maksaa veronsa Monacoon, mutta ei Suomeen. Jos siis haluat rautalangasta väännettävän.
Erittäin hyvä huomio. Pitää muuten paikkansa! Mitäköhän tähän sanoo tämä aiempi palstan asiantuntija "Nyt alkaa mennä jo melko paksuksi, jos pelkkä Monacossa asuminen tulkitaan veronkierroksi"?
Ei asuminen ole, mutta silloin pitäisi siellä Monacossa tosiaankin asua, eikä käydä kahdesti vuodessa. Suomen tarjoamia palveluja käyttää, ilman että maksaa tänne veroja (keskimäärin 6vrk/kk saisi olla Suomessa), jos on enemmän on maksettava veroja myös Suomeen. Toki maksaa veroja myös Suomeen Suomessa tehdystä työstä esim pr-hommat. Mut ei mee ihan niinku pitäisi tää homma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä huomio. Pitää muuten paikkansa! Mitäköhän tähän sanoo tämä aiempi palstan asiantuntija "Nyt alkaa mennä jo melko paksuksi, jos pelkkä Monacossa asuminen tulkitaan veronkierroksi"?
Ei sano mitää, koska sen lauseilta katosi juuri pohja!
Vierailija kirjoitti:
Jari-Mattihan on ilmiselvä silikoniloinen.
...ja karvalompakkoloinen :D
Loinen ku loinen kirjoitti:
Ei asuminen ole, mutta silloin pitäisi siellä Monacossa tosiaankin asua, eikä käydä kahdesti vuodessa. Suomen tarjoamia palveluja käyttää, ilman että maksaa tänne veroja (keskimäärin 6vrk/kk saisi olla Suomessa), jos on enemmän on maksettava veroja myös Suomeen. Toki maksaa veroja myös Suomeen Suomessa tehdystä työstä esim pr-hommat. Mut ei mee ihan niinku pitäisi tää homma...
Ahaa, tuosta johtuen Latvala siis maksaa sen 600€ veroja Suomeen. Meidän lapsikin (alle 10 v) maksoi viime vuoden verotuksessa osinkovoitoistakin melkein saman verran ku Latvala viime vuonna. Ja kaikki tehty kyllä kaikkien sääntöjen mukaan.
Palstamammat puhumassa lompakkoloisimisesta.Oh, the irony ; )
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat puhumassa lompakkoloisimisesta.Oh, the irony ; )
Is that the best one you've got?
Sama homma Hirvosen Mikolla, kun oli vielä aktiiviuralla niin asui Sveitsissä ja nyt kun on "tuloton" miljonääri, niin asuu Suomessa (ja Ranskassa).
Jos asuu ja työskentelee ulkomailla, niin pitääkö silloinkin maksaa verot Suomeen? Vai onko niin, että urheilijoiden tulee asumismaastaan huolimatta maksaa verot Suomeen, mutta ulkomailla työskentelevän lakimiehen, lääkärin, koodarin tms. ei tarvitse?
Onkohan J-M ostanut talon Maisa nimiin? Jos on omissa nimissään ja kirjoilla siinä niin veroetu kyllä häviää. Mutta ehkä voi omistaa talon ja jos maasta poissaolon ehdot täyttyvät, eikä ole kirjoilla täällä, voi verotus olla vielä Monacosaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma Hirvosen Mikolla, kun oli vielä aktiiviuralla niin asui Sveitsissä ja nyt kun on "tuloton" miljonääri, niin asuu Suomessa (ja Ranskassa).
Wau, mitä kansallissankareita *lmao*
joopajoo3 kirjoitti:
Onkohan J-M ostanut talon Maisa nimiin? Jos on omissa nimissään ja kirjoilla siinä niin veroetu kyllä häviää. Mutta ehkä voi omistaa talon ja jos maasta poissaolon ehdot täyttyvät, eikä ole kirjoilla täällä, voi verotus olla vielä Monacosaa.
Tulkittaisiinko laissa kesäasunnoksi?
Mielenkiintoinen viestiketju. En ollut tullut ajatelleeksi, että Latvala asuisi ulkomailla. Kuvittelin, että asuu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen viestiketju. En ollut tullut ajatelleeksi, että Latvala asuisi ulkomailla. Kuvittelin, että asuu Suomessa.
Samaa mieltä. Oon samaa mieltä yhden kirjoittajan kanssa siitä kuinka onkin ironista että Torppa maksaa enemmän veroja Suomeen. Samalla ihmettelen myös mikä hinku porukalla on dissata Torppaa yli 10 sivua vauva.fi:ssa ja tää Latvala-ketju saa max. 3.
niin ja te juntithan ette varmaan koskaan hae viinaa virosta?