lapsi tulossa, eri mieltä nimistä. apuja?
Tässä just käydään vääntöä tulevan lapsen nimestä..
Molemmilla on omat suosikki nimemme tulevalle lapselle, emme kuitenkaan inhoa toistemme nimivaihtoehtoja, mutta molemmat suhtautuvat siihen tyylillä että "no jaa"... yhdistettynä näm nimet kuullostasisvat kuin sinappia laittaisi kermakakkuun, ei sovi eikä käy yhtään.
Minä tulen tämän " voittamaan ", KOSKA lapsi saa jo isän sukunimen ja tulee sitä oletettamuksen mukaan kantamaan lopun ikäänsä, niin silloin minulla on isompi etuajo oikeus " päättää " lapsen etunimestä.. =) Ja ei, ei meillä ei ole täällä mitään sotaa meneillään, leppoisaa keskustelua tulevasta nimistä vain.
Vielä on pari kuukautta pikkuisen syntymään, eli aikaa on vielä käydä eri nimiä läpi ja miettiä... Kyselen vaan mitenkäs teillä muilla tämä asia meni kun oli molemmilla omat nimisuosikit. Kuinka teillä asiat ratkaistiin. Taipuiko jompi kumpi, jyräsikö toinen yli, vai keksittekö jonkun yhteisen? Olisi myös kiva kuulla tarinaa siitä miten nimi löytyi.
Kommentit (29)
No eipä olis pitänyt laittaa mitään nimiehdotuksia. Unohtakaa koko juttu. Tän homman pointti ei ollut ruotia itse nimeä/nimiä vaan siihen päätyvää ratkaisua. Että miten meni niinkun omasta mielestä. *huokaus*
Odotelkaa rauhassa kunhan lapsi syntyy, luultavasti hän ei näytä kummaltakaan ehdotukselta vaan keksitte yhdessä lapselle sopivamman nimen.
Vierailija kirjoitti:
No eipä olis pitänyt laittaa mitään nimiehdotuksia. Unohtakaa koko juttu. Tän homman pointti ei ollut ruotia itse nimeä/nimiä vaan siihen päätyvää ratkaisua. Että miten meni niinkun omasta mielestä. *huokaus*
Suvussa kulkevalle nimelle on aina peruste. Joku päähän pälkähtänyt Tiia on tyhmä.
Sulla on fiksu mies, Väinö on hieno nimi meillä ex ehdotti tytölle ihan tosissaan eksänsä nimeä.
Nou hätä, se lapsi voi aina 18 vuotta täytettyään mennä maistraattiin vaihtamaan nimet sellaisiksi joita kumpikaan vanhemmista ei valinnut.
minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies taas halusi perinteisen suomalaisen nimen. tytöstä tuli Senja :) toiset nimet sain päättää ihan yksin, niillä ei ollut miehelle väliä
minä pidän Miskasta .) on jotenkin runollinen, muttei naismainen !
miten olisi Miska Väinö... kolme nimeä?
No kyllä noista nyt kirkkaasti on tuo Väinö parempi. Miska on lähinnä ryssän kuuloinen ja neitimäinen vivahdekin jollain tapaa. Ehkä lemmikille parempi?
Väinö on kyl kiva !