Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus työpaikalla, miten ja milloin voi ottaa puheeksi?

Vierailija
23.09.2016 |

Eli, onko yleensä,sopivaa kysyä asiasta, jos asia alkaa näkyä päälle päin, vai tulisiko vain odotella, kun henkilö itse ottaa asian puheeksi?
Lähimmille työkavereille varmaan helpompaa alkaa kyselemäänkin, mutta entäs toisinaan tapaavat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan henkilön on ilmoitettava työnantajalle 2kk ennen perhevapaalle jäämistä. Ei siinä muuten mitään, kysellä ei tarvitse.

Vierailija
2/4 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin esimiehelle heti plussattuani ja sain siirron toiselle osastolle. Ei siinä tarvinnut työkavereiden kysellä, koko firma asiasta tiesi parissa päivässä.

Työssäni käsittelen kemikaaleja, joiden turvallisuutta sikiölle ei ole tutkittu/todistettu. Siksi firman politiikan mukaan raskaana olevat siirretään toiselle osastolle ja kevyempiin hommiin. Ei tule niin paljoa poissaoloja eikä "tsernobyl-lapsia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti tätä kyselevä ei itse ole raskaana vaan joku työkaveri on. En kysyisi, vaan antaisin raskaanaolevan itse kertoa. Hänenhän ei ole tarve kertoa töissä kenellekään muulle kuin esimiehelleen (ja toki henkilöstöosastolle joko suoraan tai välillisesti) viimeistään 2kk ennen äitiysvapaan alkua.

Vierailija
4/4 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkein läheisimmiltä (joiden kansa mutnkin rupatellaan tosi vapautneesti kaikenlaista) voisin asiaa kysyä siinä vaiheessa, kun näkyy niin, että epäilyksiä ei jää. Mutta yleensä siinä vaiheessa asia on jo muutenkin kerrottu. Niille, joita tapaan satunnaisesti työn puitteissa silloin tällöin, en välttämättä kommentoi asiaa, vaikka se olisi jo hyvin ilmeinen. Joskus voi ollal luonnollista jossain tilanteessa onnitella, mutta kaikkien kohdalla ei ole korrektia kommentoida asiaa mitenkään jos henkilö itse ei siitä puhu.