Paljonko maksat siivoojasta kuukaudessa? (ei tarvitse kommentoida jos et maksa mitään)
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mä en maksa mitään, akka siivoaa!
Kouluun ainakin kannattaisi mennä takaisin, on tuo luetun ymmärtäminen vähän hakusessa.
Meillä akka siivoo ja pyllistää silloinkin käsketään.
En maksa mitään, naurettavia hienohelmoja ihmiset jotka ei itse viitsi siivota.
En maksa mitään mutta palkkioksi saan itselleni hyvän mielen. itse siis siivoan
Siivooja käy joka toinen viikko, siivoaa sovitun osan talosta eli ns. edustuskäyttöön tarkoitetut tilat ja keittiön, kutakuinkin 200 neliötä. Aikaa kuluu vajaa 3 tuntia kerrallaan, sisältää pölyjen pyyhkimisen, moppauksen, imurointia jne.. Maksaa 100 e/kerta.
Pamputtamalla maksan emännälle yleensä siivouspäivän ehtoolla. Siivoukseen kuuluu huusholli ja maksuvälineen imurointi juhlakuntoon.
En mitään. Kuulitko? En mitään!!!!
Siivooja käy 2 tuntia viikossa, maksan kympin tunti. Pieni asunto, perussiivous, tarvittaessa esim. uunin pesu, ikkunoiden pesu, silitys tms.
Pitääkö siivoamisesta maksaa? Mitenkäs itselleni maksan?
Ei oo siivoojaa eikä tuu. Mihin nykymaailma on mennyt? Miten ennen vanhaan ihmiset selvisivät kun ei ollut siivoojia??
15 euroa/tunti, kerran viikossa neljä tuntia, perussiivous (tuulettaa matot, imuroi, pyyhkii lattiat ja pinnat) 180 m2 omakotitaloon. Ensi viikolla pesee ikkunat samalla hinnalla. Siihen meneekin ainakin yksi päivä.
Miksei saa kommentoida jos on ilmainen siivooja? Onko tää joku kisa et kuka maksaa parhaiten?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo siivoojaa eikä tuu. Mihin nykymaailma on mennyt? Miten ennen vanhaan ihmiset selvisivät kun ei ollut siivoojia??
Minulla on Kotiliesiä 1920-luvulta ja jos siellä neuvotaan kaupunkilaisneitejä hyvin huushollerskan valinnassa. Silloin kun 2-3 naimatonta naista asui samassa asunnossa ja heillä oli yhteinen talopudenhoitaja-siivooja, joka huolehti kodissa, kun naiset olivat virkatehtävissä postissa ja opettajina.
Kyllä jotkut ovat sitten laiskoja, jos ei omaa kotiaan voi siivota!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Kotiliesiä 1920-luvulta ja jos siellä neuvotaan kaupunkilaisneitejä hyvin huushollerskan valinnassa. Silloin kun 2-3 naimatonta naista asui samassa asunnossa ja heillä oli yhteinen talopudenhoitaja-siivooja, joka huolehti kodissa, kun naiset olivat virkatehtävissä postissa ja opettajina.
Voi jestas. En nyt todellakaan tarkoittanut ennen vanhalla mitään kotilieden olemassaolo-aikoja. Äly hoi.
Mä en maksa mitään, akka siivoaa!