Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vuokrakämpän "luovuttaa" kaverille?

Vierailija
23.09.2016 |

Määräaikainen sopimus, päättyy vasta ensi vuoden puolella. En voi enää asua tässä minusta syistä mutta kaveri olisi halukas muuttamaan tähän.

Voiko tehdä vain niin että kaikkien osapuolten nimet paperiin ja lähden pois ja hän tulee tilalleni?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Alivuokraus tuskin sallittu.

Vierailija
2/6 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti olen itse enemmän kuin tyytyväinen, jos poislähtevällä vuokralaisella on tarjota jo uutta vuokralaista tilalle. Mutta vuokranantaja tietenkin päättää onko ehdokas "hyvä" vuokralainen, eli et voi noin vain vaihtaa nimeä sopimukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä vuokranantajaan. Jos kaverisi on kunnollinen ja tunnollinen ihminen puhtain luottotiedoin, niin on hyvin mahdollista että va tekee hänen kanssaan uuden vuokrasopimuksen.

Vierailija
4/6 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://vuokranantajat.fi/vuokraus/edelleenluovutus/alivuokraus/

Eli max puolet asunnosta voit luovuttaa kaverilles, eikä vuokranantaja sitä voi estää. Mutta toki voit pyytää siitä puolikkaasta mitä vuokraa ikinä haluat. Pidä vain huoli, että kaikki mitä sovitte on laillista (Google auttaa) ja kaikki on paperilla! Vaikka olis kuinka hyvä kaveri.

Vierailija
5/6 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://vuokranantajat.fi/vuokraus/edelleenluovutus/alivuokraus/

Eli max puolet asunnosta voit luovuttaa kaverilles, eikä vuokranantaja sitä voi estää. Mutta toki voit pyytää siitä puolikkaasta mitä vuokraa ikinä haluat. Pidä vain huoli, että kaikki mitä sovitte on laillista (Google auttaa) ja kaikki on paperilla! Vaikka olis kuinka hyvä kaveri.

Mitä tämä max puolet tarkoittaa käytännössä? Ja siis miten tämä alivuokraus sitten toimii? Vuokranantajalle eikä muille tarvitse ilmoitella mitään, tarvittavat tiedot paperiin ja hän maksaa minulle vuokraa ja minä vuokranantajalle?

Vierailija
6/6 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran muutat kokonaan pois tästä asunnosta, niin miksi sotkea kuvioon joku alivuokralaissysteemi? Huomattavasti kätevämpää sekä sinun että kaverin kannalta hommata hänelle ihan oma päävuokralaisen sopimus. Tuskinpa asunnon omistaja on niin tiukkapipo tai hankala ihminen ettei suostuisi tähän järjestelyyn; lähtökohtana on oletus siitä että kaverisi on tolkun ihminen. Joku päihdeongelmainen luottotiedoton tms. on tietysti aivan eri asia.