Rv 30, mies jätti netti-ihastuksen takia
Vauva on toivottu. Takana seitsämän vuoden suhde. Luulin että meillä meni hyvin. Mieskin kehui vähän väliä miten hienoa aikaa elämme ja niin ylisti rakastavansa minua.
Muutama viikko sitten ilmoitti kuitenkin, että haluaa erota koska on tutustunut netissä johonkin toiseen naiseen ja on ihastunut häneen, jonka vuoksi ei kuulemma tunnu oikealta jatkaa tätä suhdetta. Ei osannut sanoa miten aikoo olla osa vauvan elämää, mutta omien sanojensa mukaan kuitenkin sitä aikoo olla, "jotenkin". Asunto on miehen (muutin aikoinaan toiselta paikkakunnalta tänne) joten minun pitäisi muuttaa pois tästä mahdollisimman pian. Olen miettinyt että järkevintä olisi jos muuttaisin takaisin kotikaupunkiini, sillä siellä minulla on enemmän tukiverkostoa. Miehelle tämä ei käy, mutta ei kai hän nyt siitä päätä. Kyseessä kuulemma meidän yhteinen vauva, joten hänellä on oikeus päättää missä vauva asuu. Näinkpään... En olisi uskonut että odotusaika muuttuu tällaiseksi painajaiseksi.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen pahoillani puolestasi. Hirveän teon teki ex-puolisosi sinulle. Miehen olis pitänyt lopettaa yhteydenpito tuohon toiseen naiseen siinä kohtaa, kun huomaa, että on pientä kiinnostusta ilmassa, eikä ruokkia sitä ihastumista, vaan keskittyä teidän perheeseen.
Toivon, että tukiverkostosta on sulle hyötyä ja saat jonkinlaisen tasapainon ja mielenrauhan siellä kotipaikkakunnalla ja pystyt keskittymään itseesi ja vauvaan. Kannattaa muuttaa ensi tilassa, eikä ex-mies kyllä voi siihen vaikuttaa, mihin muutat ja missä elämäsi rakennat.
On totta, että muuton voi riitauttaa jos on yhteinen lapsi, periaatteessa voi, mutta silti vanhemmalla on Suomessa oikeus valita asuinkuntansa omaa hyvinvointiaan katsoen. Ketään ei todellisuudessa pakoteta asumaan Helsingissä, jos elämä, työ, opinnot tai tukiverkko löytyvät häneltä Turusta. Käytännössä jokainen saa asua siellä, missä haluaa, eikä niin että toisen vanhemman mieluinen asuinkunta määrittelisi myös toisen vanhemman asuinkunnan. Sillä on merkitystä, jos lapsen koulu, ystäväpiiri ja elämä on siellä Helsingissä niin voidaan pohtia, olisiko hänen parempi asua Helsinkiin jäävän vanhemman kanssa, mutta vauvan kanssa muuttamisesi on sinun asiasi ja sinähän nyt muutat jo etukäteen, joten sellaisesta ei ole kyse.
Muuta siis pian ja hae tukea sieltä kotipaikkakunnalta ja paljon voimia sinulle.
Aina vaan tarina ja sen sisältö muuttuu..
Kun ryhtyy valehtelemaan niin kannattaisi aina valehdella samalla tavalla niin ei jäisi kiinni heti .
Sadut ja kivat tarinat ovat lapsille. .. Niin siis juuri meidän kaltaisille 😀
Sori mut jättäisin vaivan isälleen. En suostuisi alkamaan yh:ksi, paitsi tietysti silloin jos mies kuolee, mutta en jos ei vain haluta hoitaa vastuutaan. Eihän silloin minunkaan tarvitsisi. Joo teidän että naiset ovat usein niitä jotka huolehtivat enemmän jälkikasvustaan, mutta jos on sovittu että lapsi saadaan ydinperheeseen ja on annettu ymmärtää että yhdessä huolehditaan lapsen hyvinvoinnista ja että voi luottaa toiseen, mutta se ei toteudukkaan, ei voi olettaa että minä sitten tekisin mitä lupaisin vaikka toinen ei.
Ikävä tilanne. Kaikesta huolimatta - jäätpä sitten nykyiselle paikkakunnalle tai muutat toisaalle - pyrkisin vaalimaan isän ja vauvan suhdetta. Anna heille mahdollisuus rakentaa hyvä suhde, jos sille suinkaan on edellytyksiä (isä haluaa ja kykenee). Tulet satavarmasti kiittämään, samoin lapsesi, jos isä on ihan oikeasti olemassa lapsen isänä.