Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Syyskeijujen maanantai¤¤¤

06.03.2006 |

En nähnyt tälle päivälle vielä pinoa.

Öttis

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuneiti81: Minä oon koko pienen ikäni asunut siinä naapurikaupungissa Torniossa, ennenkuin joitakin vuosia sitten muutin Kemiin. Mulla yks kaveri asui alkuraskauden Haaparannalla, mutta muutti sitten Tornion puolelle. En muista miten siellä käytäntö menee, mutta oli muistaakseni aika erilainen kuin Suomessa. Mukava kaupunki siinäkin mielessä, että suomen kielellä pärjää mainiosti. Ainoastaan kerran on eteen tullut tilanne, että piti ruottia vääntää :) Nykyään siellä tulee vähemmän käytyä, mutta ikeaa pitää kuitenkin tulla kattoon :) ja karkkeja ostaan. Neuvola on ilmeisesti terveyskeskuksen yhteydessä jos oon oikein ymmärtänyt.

Anteeks jo sekavaa tekstiä, kun toi poika vähän vaikeuttaa kirjoittamista!

Oona, poika ja sintti [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
2/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen käytiin katsomassa tänään ekassa ultrassa. Ihanaahan se on, vaikka olinkin jo kuullut sydänäänet kertaalleen!

Kaikki raajat ja systeemit löytyija sydän löi. niska ok. Kokoakin

oli jotain 54mm ja vastasi viikkoja eli la12+1 . Mutta ei muuttanut la;ta joka on nyt sitten 16.9.

Muuten jännittää, pitänee ilmoitella nyt sitten asukista mummoille

ja ukeille... (oli jo tarkoitus, mutta päätin sitten kuitenkin

odotella sen ultran)

t. K + mussut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista,kun meill vaan yks ultra ja siellä otetaan vaan pää-perämitta,jonka mukaan laskettu aika tulee. täällä ei oo mitään np-ultraa ja turvotus jutuista oon ihan pihalla.

Mulla on kaikki menny mukavasti ja pahoinvointi on helpottanut.

massua vaan kasvatellaan.

Eilen tunsin selvää kuplintaa,eli kai se vauva sielä pyörii. Turvotusta meilläkin iltaisin.

13+4

Vierailija
4/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamlla rohkaistuin soittamaan sairaalaan ja peruin abortin. Halusin pitää lapsen ja taistella! Pari tuntia sen jälkeen tule verta ja paljon. Kolme sidettä vaihdoin ja kävin läkärissä(olin jo varma, että on keskenmeno). Suureksi yllätykseksi sain kuulla, että kaikki oli kohdussa hyvin...

11

Vierailija
5/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkuu vielä ja mulla hetki omaa aikaa. Koneelle oli pakko heti tulla. Poitsu kun ei anna päivisin koneella yhtään olla. Rupeaa heti tuhoamaan ja löytää kaikki tavarat joihin ei saisi koskea.

Meillä oli Syyskeijujen viikonloppu pinossa todella hiljaista. Missäs kaikki keijut ovat?

Mitähän tekemistä sitä keksis tälle päivälle.

Oon tässä kovasti pohtinut miten saan pojan hoidon järjetettyä 6.4 kun mulla on se rakenneultra. Haluaisin niin kovasti että mies tulis sinne mukaan, mutta en taida saada poitsua minnekkään hoitoon. Ultra kun on jo aamulla 10.30 ja kaikki tutut ja sukulaiset ovat töissä tai kouluissa.

Yritetään rakenneultrassa kysyä vauvan sukupuolta. Ois kiva vähän etukäteen ostella vaatteita yms. Pojan vauva vaattet ovat kaikki sinisiä niin jos sattuis tyttö tulee niin tarviihan tyttölle muun värisiä vaatteita.

Nyt meen aamupalalle.

Öttis, poistu 1v5kk & masutoukka rv14+5

Vierailija
6/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoudun ja voi kurjuuksien kurjuus mitä sain lukea. Pahoittelut sinulle vauva2006 vielä minunkin puolestani ja voimia kestää koettelemus. Toivon että tämä ikävääkin ikävämpi kokemus vahvistaisi sinua jollakin tavoin ja olet vielä valmis uuteen yritykseen kun sen aika on. ISO VOIMAHALI minultakin!

Omaa napaa: viime viikko oli aika pahoinvointi voittoinen. Ehdin jo toivoa että se pahin olo olisi mennyt ohi mutta eipä mitä, jouduin kolmena eri iltana pöntön orjaksi. Tosin yhden kerran tuli laatattua tuohon parkkikselle kun olin ensin pidätellyt O:ta pienen automatkan verran. Ja joka kerta kun jouduin oksentamaan, olin juonut kahvia. Käytiin siis kyläilemässä ja join kahvia, jota ei todellakaan olisi pitänyt tehdä. Täytyy näköjään nyt kokonaan jättää kahvittelut ja olla vain tee-linjalla.

Muuten olo ok, välillä on vatsa ollut aika kovalla, tarkoitan että se ISO hätä ei meinaa oikein kunnolla irrota. Esikoisen kohdalla mulla oli tätä ummetusvaivaa vasta myöhemmillä viikoilla mutta joko tämä tällä kertaa alkaa jo nyt?! Muilla kokemuksia moisesta vaivasta näillä viikoilla?

Mulla eka ultra olisi 15.3 ja sinne asti ainakin odotetaan ennen kuin kerrotaan kenellekään vauvauutista. No onneksi ei enää pitkä aika ole siihen, jännityskin alkaa jo nousta pikkuhiljaa. :)

Mulla olisi tämä viikko hiihtolomaa. Ihanaa saada olla tällä hetkellä rauhassa yksinään kotona. Mieskin on kyllä koko viikon lomalla eikä poitsukaan mene hoitoon, paisi tänään. Aion siivota ja mies meni töihin tekemään jonkun pikkuhomman, joten vielä tämän päivän on poikakin hoidossa. Sitten lomaillaan koko loppuviikko. Mitään suunnitelmia ei vielä ole mutta eiköhän sitä jotakin pikku reissua tehdä. :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

T: Anmari rv 11+2

Vierailija
7/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna en juuri ehtinyt koneelle, kun vietimme kuopuksemme 2-vuotissynttäreitä :-)

Omasta olosta sen verran, että tänään taas on aamusta etonut ja se tuntuu liittyvän kummasti rintojen kipuiluun. Yhtään en muista miten kauan esikoispojan odotusaikana kesti tämä vaihe, mutta tässä odotuksessa on kyllä ollut voimakkaampaa etominen, ja useita kertoja hampaita pestessä on joutunut oksentamaan :-/ Onneksi tuntuu että se pahin väsymys on alkanut jo helpottaa.

Meillä on tuo raknneultra Kättärilla 11.4 klo 13, taas päiväunia aikaan. Itse ajattelin yrittää jos voisi vaihtaa tuota aikaa, jotta lastenhoito olisi helpompi järjestää ja mies pääsisi myös mukaan.

Mukavaa maanantaita kaikille keijuille!

moisku rv 14

Vierailija
8/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni ja arki alkakoon. Viikonloppuna en jaksanut pinoutua kävin vaan taustailemassa. Tosin oli aika kiirustakin kun tehtiin miehen kanssa vähän rästihommia ja käytiin mun äitin tykönä tuossa naapuri kaupungissa.

Omassa olossa ei ihmeitä. Torstain ultra jännittää päivä päivältä enemmän, mutta onneksi se on aamusta niin ei sitten tarvi koko torstaita jännittää. Huonoa oloa vaihdellen. Hei onkos muuten muilla ollu nivuskipua? Mitähän se vois tarkottaa? Mulla oli eilen aamulla kohtuullisen kipeä vasen nivus, mutta meni sitten itsekseen ohi. En meinannu kylkeä saada käännettyä kivulta.

Päivän ohjelmassa kakkupohjan leivontaa, pojalla parin viikon päästä 1-v synttärit! Mun vauva! :) Aurinkoista päivää kaikille!

Oona, poika ja sintti 11+1 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
9/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttimötiäinen: Ihmettelit hiljaista viikonloppua. Lomailut varmasti vaikuttavat, mutta omalla kohdallani syy on siinä, etten vielä pääse uudella koneellani kotona nettiin. En ole jaksanut syventyä asiaan ja kun ei ole miestä hoitamassa hommaa, niin viikonloppuviestinnät odotuttavat itseään.

Kerttu84: Kyselit, että onko sinulla mennyt kohdallani jotain ohi. Jep. Syy siihen, miksi pähkäilen tätä lapsivesipunktioon menoa on se, että edellisessä raskaudessani np-ultrassa todettiin 8 mm turvotus, minkä johdosta otettiin istukkanäyte, jonka tuomio oli 18-trisomia eli erittäin vakava kehityshäiriö, jossa vauvalla ei ole eloonjäämismahdollisuutta. Johtuen tuosta edellisestä raskaudesta ja iästäni 38 v. suositteli lääkäri kromosomien selvittämistä lapsivesipunktiolla, vaikka turvotus oli alle minun ikäiselleni asetetun rajan. Raja on 2 mm ja turvotusta oli enimmillään 1.7 mm (ensin lääkäri sai 1.2 mm). Haluaisin luottaa siihen, että lukemat olivat alle raja-arvon, mutta eihän se kerro kaikkea. Pelkään kuitenkin sitä pientä keskenmenoriskiä, mikä lapsivesipunktioon liittyy, koska haluan tätä lasta niin kovasti, etten haluaisi turhaan riskeerata lapsen elämää. Siitä pohdinta.

Sain järjestymään hiven lisäapua päätöksentekoon siten, että otatin yksityisellä seerumiseulanäytteen, jonka tulokset yhdistetään jo otettuun np-ultraan ja siten saadaan luotettavampi todennäköisyys poikkeamille. Toki kyseessä on edelleen todennäköisyys, mutta toivon tutkimuksen tuloksista silti olevan apua päätöksentekoon.

Tuittu75: Minulla on sama juttu tuon turvotuksen kanssa. Ihan hävettää, kun varsinkin iltaisin tuntuu, että kuukausia on huomattavasti enemmän kuin kolme. Lapsetkin ihmettelivät masun kokoa. Aamuisin vatsa on melkeinpä littana, mutta jo aamupalan jälkeen alkaa turvotus lisääntyä. Iltaisin istuminen ahdistaa ja sitä on niin mielellään makuulla.

Lapset tietävät nyt tulevasta vauvasta ja kuten arvelinkin, tyttö 7 v. meni ihan sekaisin. Nyt hän sanoo hyvät yöt ja huomenet myös masulle. Tuntuu niin ihanan hassulta ja hyvältä. No, poika 9 v. sanoi muuttavansa isin luo ;-) kun vauva kuitenkin vain rääkyy eikä hän saa nukuttua.

Äitiyspakkauksesta: Ihanat värit ja tuotteet minun mielestäni, mutta taidan silti jättää väliin, kun en pakkausta varsinaisesti tarvitse. Kaikkea on vielä tallessa, kun en vauvatoiveissani ole osannut tavaroista ja vaatteista luopua. Otin pakkauksen vain ensimmäiselle ja toisen kohdalla rahan.

fullmoon 13+0

Vierailija
10/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on nukuttu viikonloppu huonosti. Miehen pojat olivat mokilla ja poitsu nukkui huonosti la ja su. Herasi vahan valia ja oli levoton. Otin hanet viereen. Mies oli kaiken lisaksi la ja su toissa, joten aika vasynyt olin. Pojat tulivat eilen kotiin ja kappas vaan, poitsu nukkui klo 6 asti. Herkka lapsi muutoksille?

Mulla ei onneksi enaa ole pahemmin huono olo. Vain silloin jos vatsa paasee liian tyhjaksi tai ole ylivasynyt. Olen keksinyt siihen keinon miten pidatella oksennusta: yskin ja yritan olla ajattelematta koko asiaa. Mutta valilla ei tuokaan tepsi.

Aitiyspakkauksesta: itse en pida kovin paljon haalarin varista. Meilla on on jo yksi sininen haalari. En tieda otanko nyt pakkausta. Kuulin huhuja, etta olisi ollut liila. Mielummin se kun tuo sininen. Mutta nyt nain.

Minulla on ensi viikon maanataina eka ultra. Vahan jannittaa. Saako KATTARILLE ottaa ULTRAAN mukaan pienia lapsia? Mies ei paase sitten mukaan jos ei saa ottaa, harmi.

Piti kirjoittaa viela jotain, mutta en enaa muista. Taytyy menna laittamaan pikkuherra nukkumaan.

T.Rozie74, Kasperi 8kk ja masukki rv 12

Vierailija
11/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen sitä pohtinut jo nyt mitä tehdä - ottaako vaiko ei. Toppapuvun väri ei minua kovin miellytä mutta muuten siinä oli aika suloisia esim. potkareita. Esikoisen äp on vuodelta -03 ja siitä olen myynyt aikasta paljon vaatteita jo pois. Jotakin on tallella ja toki olen säästänyt kaikki hänelle ostetut vauvavaatteet. Aika sinivoittoisiahan ne ovat ja niinhän on tuo uusi pakkauskin. Onneksi sitä päätöstä nyt ei ihan heti tarvitse tehdä. :)

Esikoisella tosin en käyttänyt sitä pakkauksen toppista, oli minusta aika tyttömäinen (oli silloin lila). Ostin pienen toppiksen kaupasta mutta sekin on tullut myytyä. Mutta katsotaan nyt.. :) Ehkä sen voisi ottaakin, pääsisi taas hypistelemään niitä samalla tavoin kuin silloin kolmisen vuotta sitten.. :) *muistelee sitä ihanaa aikaa leveän hymyn kera* :D

T: Anmari rv 11+2

Vierailija
12/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rose74: valitettavasti Kättärille ei saa ottaa pieniä lapsia, ei edes vaikka isä olisi mukana. Näin mulle np-ultrassa kätilö moneen kertaan sanoi, lapset häiritsevät kuulemma tutkimusta eikä heillä ole ylimääräistä hoitajaa lapsia kaitsemaan siksi aikaa. Mulla ei sillä kertaa aikasen ajankohdan takia onneksi ollut muksuja ja miestä mukana. Nyt mua vähän harmittaa rakenneultra, kun ei siis mullakaan Öttimötiäisen tavoin voi mies tulla, koska ei saada siksi aikaa hoitajaa pojille.

Omaa oloa: pahaolo sen kuin jatkuu...sais jo loppua! Viimeksi mulla oli tässä vaiheessa ollut jo yli viikko ihan loistava olo, saas nähdä kuinka kauan tässä raskaudessa voidaan huonosti.

Nyt Muumipeliä pelaamaan, kun lupasin esikoiselle pelata!

Mäkimeirami rv 13+3

Vierailija
13/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan ihan hirmuisesti lunta. Maisemat on kuin satukirjasta, tai heh. kuin suomesta! :) Tänään ei enää sada uutta lunta, mutta en kyllä viitsi kaivaa autoa tuolta lumikasan ata, joten kauppareisu jää huomiseksi, kun huomenna pitää joka tapauksessa liikkeelle lähteä.

Kukas se täällä kutoi sitä peittoa tulevalle vauvalle??

Tekisi itse kanssa miei alkaa jotakin väsäämään... Minkä kokoisen teet ja kudotko sen vai virkkaatko päiväpeiteen vai siis milanen siitä tulee?

Seirana rv13 +3

Vierailija
14/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni meikäläiselläkin ihan vaan juttuja lueskellessa, en jaksanut keskittyä vastaamaan.

Ihanaa olla lomalla!!! Tai ainakin oli aamusta, olin suunnitellut lähteväni lasten kanssa kaupungille hömpöttelemään ja miun pikkusisko oli jo kutsuttu mukaan...illalla vielä olevinaan varmistin, ettei paikallinen bussiliikenne kuulu lakon piiriin ja niinpä me muksujen kanssa törötettiin tienvarressa odottamassa bussia...turhaan. Ja muksut itkemään ja äitiä ketuttamaan niin saameristi. No, ei auta kun odotella vielä reipas tuntu, ennen kuin tulee auto, joka varmasti kulkee ja soittamaan siskolle että ei täältä näköjään niin helposti tullakaan...hemmetti.

Oma olo on vaihteleva. Aamusta on oikein hyvä olo, jos ei vaan päästä itsensä nälkäiseksi, illalla olo on huomattavasti huonompi: en ole varma onko mulla jo närästyksen poikasta vai mikä on, mutta hirvee jano ja koko ajan on sellanen huono olo ettei oikein tiedä söiskö vai eikö söis. Syöminen toki auttaa, muttei kauaa. Ja maha, jestas mikä möllykkä iltaisin!! Siis ihan järkyttävä pallo! Aamuisin paljon pienempi! Inhottava vaihe sinänsä menossa, että omat housut ei mahdu, mammapöksyt on liian isot vielä..että kuminauhavyötäröissä sit kuljetaan tosi edustavasti.

Eilen kerrottiin mummoloissa uutisista, miehen isä tyylilleen uskollisena pamautti jo katsoneensakin että olen lihonu (ihan kun sillä pötsillä hirveesti kannattas toisten lihomisia kommentoida ;) ) ja anoppi taivasteli että vieläkö me jaksetaan... (varmaan liittyy anopin ikään tuo lapsista on niin plajon vaivaa-asenne. Täyttää kohta 70v, mutta silti oli minusta vähän erikoinen suhtautuminen)olivat lopulta ihan ilosia. Omat vanhempani olivat heti iloisia ja onnen itkutkin tirautettiin, etenkin kun tämä on se meidän luomuihme.

No, täytyy koettaa saada jotakin tehtyäkin tänään..

Minjuska ja hiirenherne tasan 13vk

Vierailija
15/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt hiljaiseloa palstailun suhteen viime aikoina; olin lomalla Keski-Euroopassa reilun viikon verran. Kävin nyt vilkaisemassa viime viikon pinoja ja kovasti oli tullut ikäviä uutisia poissaollessani. Pahoitteluni kaikille, jotka joutuivat poistumaan syyskeijuista!

Loma ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan; sain heti ensimmäisenä lomapäivänä pahan influenssan, sitten alkoi pieni tuhruvuoto (jota onneksi kesti vain yhden päivän) ja loppujen lopuksi vietin neljä päivää paikallisessa sairaalassa antibioottitiputuksessa. Vauva voi onneksi hyvin ja tautikin on paranemaan päin. Vielä on muutama päivä sairaslomaa.

Tänään oli nt-ultra Kättärillä. Turvotus oli ok ja muutenkin näyttäisi olevan kaikki niin kuin pitää. Viime viikolla sairaalassa ultrattiin kahdesti, ja molemmilla kerroilla tuntui olevan varsinainen jumppatuokio menossa... Joka tapauksessa kaiken tapahtuneen jälkeen olo on erittäin helpottunut, kun ultrassa oli taas kaikki hyvin.

Maha on kasvanut jo jonkin verran; joudun tosin ottamaan kahdesti päivässä magnesiumia, joka aiheuttaa melkoista vatsan turvotusta, eli en tiedä, mikä on vauvan ja mikä magnesiumin osuutta.

Terveisin

Toukka06 (rv 13+3)

Vierailija
16/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se hartaasti odotettu np-ultra Kättärillä myös minulla. Kyllä se oli ihanaa! Kaikki oli kunnossa, niskaturvotus oli ekalla mittauksella 1,5 mm, toisella 1 mm eli hyvä. Pää-peppu-mitta oli 7,3 mm. (mitä muuten tarkoittaa äitiyskorttiin merkitty B-mitta 24,4mm) Pään läpimittako?

Meidän Untamosta taitaa tulla mäkihyppääjä, se meni monta kertaa ensin kyykkyyn ja ponkaisi sitten sieltä itsensä suoraksi, se oli kuin lentoon lähdössä! Mahtavaa!

Nyt töihin, jos malttaa olla katselematta kuvia koko ajan...

Terkuin

Rizzu rv 13+2

Vierailija
17/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä jaksais vähemmän kiinnostaa...

...käydä TÖISSÄ!!! Väsyttää ihan törkeästi ja tekisi mieli vaan löhöillä kotosalla. Voi olla, että sinne kohta joudunkin, on nimittäin alkanut särkeä selkää aika lupaavasti, tekisi mieleni ratsastamaan, mutta en uskalla.

Poikaani odottaessa makasin vkot 14-16 kotona kun iskias särky vei aina jalan alta ja selkä ei kestänyt liikkumista. Vaiva katosi heti kun masu pullahti eteen. Nauroinkin että vaavi siellä painaa peukullaan jotakin hermoa kiusatakseen mammaa. No katsotaan kuinka tässä käy.

Pahoinvointi on mennyt taas astetta pahemmaksi, odotan sen kuitenkin katoavan parin viikon sisään kuten aiemminkin. En kestä kahvin hajua, heti alkaa yököttää ja arvatkaapa kenen työhuone on kahvihuoneen vieressä :-\ Vaatii taitoa salailla yökkäykset, sillä en halua asiaa tietoon vielä täällä työpaikalla. Myös rinnat on super kipeät, pakko alkaa nukkumaan liivien kanssa ja siirtyminen F-kuppiin tapahtuu kohta. Onhan se kivan näköistä kun olen hoikka ja on mahtavat hinkit ;-) Toivon kyllä että alkaisi pikkuhiljaa tulla mahtava masu, koska olen pitkä, niin vauva mahtuu hyvin lantioni sisään, olen saanut aina vaan pikkumasun, mutta vauva se tärkein on.

Monet ovat puhuneet äitiyspakkauksesta. Katselin kuvia Kelan lehdestä ja ajattelin että vaikka on kolmas tulossa niin taidan ottaa paketin. Jää sitten jokaiselle lapselle annettavaksi ajallaan oma laatikko täynnä pikku vaatteita vauva ajalta, oma äitini säilytti minulle minun äitiyspakkauslaatikossa minun vauvavaatteita ja oli ne ihan kiva ottaa esikoiselle käyttöön, ovat nyt ihan muotikuosiakin! Minusta uusi toppapuku oli kaunis ja käytännöllinen kun siinä on kaksi vetskaria. Ja kun vauva syntyy alkusyksystä niin tällä kertaa käyttönsä saavat kaikki pakkauksen vaatteet. Aiemmin on aina joko 60 tai 70 senttiset jääneet vuodenajan takia lähes käyttämättä. Kylläpä tekisi mieleni jo mennä kaivamaan laatikoita varastosta että saisi hypistellä pikkuvaatteita, mutta jospa tässä malttaisi mielensä.....

Tekisi mieli huutaa koko maailmalle että olen raskaana ja höllätä töissä, mutta hiljaa hyvä tulee, julkistan uutisen laajemmin vasta kun olen viikon 18 tietämillä.....

Voimia kaikille niille keijuille joilla on ollut huono tuuri! Parempi että näillä viikoilla eikä myöhemmin jos sen kerran oli pakko sattua! Kokemuksesta voin sanoa, että alkuraskauden keskenmenon jälkeen tulee helposti uudelleen raskaaksi, uskaltakaa yrittää. Ei sitä tarkoita että käy samoin uudestaan!

Vierailija
18/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuulluu ihan hyvää,ei mitään kummallisenpaa!Minusta on tuntunut nyt pari päivää aina välillä siltä, kuin olisi liitos kipuja.Kysyin silloin perjantaina naistenklinikalla, että mitäköhän nuo kivut ovat!?Luulin ennen että liitoskipuja on vasta loppuviikoilla,mutta lääkäri sanoi että kyllä ne voivat ihan hyvin jo niitä olla.Minusta on jotenkin hieman hassua! =)Hän sanoi vielä, että uudelleen synnyttäjä kun tietää millaisia ne ovat, niin tunnistavatkin ne jo niin paljon aikaisemmin!

Rose74:Itse en tiennyt,että lapsia ei saa ottaa kätilöopistolle mukaan.Minulla kun sitten oli tuo ultra siellä niin, menimme koko perhe sinne.Siispä minä,mieheni ja 1v4kk oleva poikani. Meillä sattui olemaan onneksi niin mukava kätilö, että päästi myös poijamme mukaan huoneeseen.(Muuten mies olisi joutunut odottamaan poijan kanssa käytävällä)Elikä hirmuisesti riippuu hoitajasta.Rakenne-ultraan kun menen niin en kyllä nyt sitten ota poikaa mukaan.Jospa ei sattuisikaan niin mukavaa kätilöä kohdalle,joka päästäisi meidät kaikki huoneeseen =)Niin ja onhan siellä nyt sellainen käytäntö niin en tietenkään ota!

No mutta joka tapauksessa, onnea ultraasi! =)

Taidan tästä hipsiä pikkuhiljaa syömään joten hyvää päivänjatkoa kaikille!!

Nirpukka 14+3

Vierailija
19/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta satelee ihanasti, oli aivan upea ilma ulkoilla poitsun kanssa. Nähtiin lumiauroja ja KAIKKEA!! ;) Pieni hihkui ja pöristeli silmät suurina.

Juu, täällä ainakin yksi peitontekijä ilmoittautuu! Ihan neuloen teen, luonnonvalkoisen valitsin nyt väriksi. Suunnittelin että sitten rakenne-uä:n jälkeen siihen voisi kehitellä jonkinvärisiä nalleja/kukkia/jotain, siis ommella valmiin peiton päälle. Esikoiselle tein vaal.pun/liilan peiton, toiselle marjapuuronpun./beessin (höh, siis miten toi pitää kirjottaa?!).

Semmosen ajattelin tehdä että on sopiva vaunupeitoksi, ja tietty paksuhkosta langasta. Saas nyt nähdä koska peitto sitten valmistuu, kun eihän tässä ehdi (eikä iltasin jaksa) istua koko aikaa sohvalla neulomassa. No mutta, kokemuksesta " tiedän" että sitten keski-/loppuraskaudessa kun virtaa on kuin pienessä kylässä niin sitten kyllä valmistuu. Ja jotain muuta pientä lisäksi ;)

Omasta olosta sen verran, että nyt alkaa pahoinvoinnit helpottaa. Tosin ei saa päästää vatsaa liian tyhjäksi eikä täydeksi. Mutta muuten. Päiväunillekaan ei tunnu nyt olevan tarvetta enää joka päivä, onneksi, saa taas välillä jotain muutakin tehdyksi. (..juu kuten roikuttua netissä, heh..).

Siitä vatsan toimimattomuudesta: kyllä se on täysin normaalia jo näillä viikoilla että alkaa renaamaan. Muista juoda paljon ja liikkua, jos pystyt. Ja sitten vaan ihan reilusti apteekkiin ettei mene liian pahaksi. Saman asian kanssa painin itsekin.

Mullakin turvottaa ajoittain, mutta kyllä tämä masu on nyt pullahtanut esiin ihan jäädäkseen. Ei ole enää epäilystä mistä on kyse - ei ole ollut pariin viikkoon. Äitiyshousut on ainoat mitä käytän, tällaset HM:n trikoot tms. On muuten mukavat, voin suositella. Paitojen kanssa onkin vähän vaikeampaa, kun varsinaiset äitiyspaidat on vielä aivan liian väljiä (siis ihan naurettavan näkösiä tosiaan), mutta tavalliset ns. pitkähihaset t-paidat meinaa ulottua enää navan kohdalle. Onko kellään kokemusta mistä löytäis hyviä " välimallin" paitoja?

Nonni, ja nyt niitä kotihommia tekemään (tai peittoa,hmm) kun poitsu nukkuu!

Itta rv12+3

Vierailija
20/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö päikkäreillä ja minulla on hetki on arvostettua aikaa!

Olen muuttanut tyttöni kanssa tänne Haaparannalle helmikuun lopusta asumaan mieheni perässä. Ihana, pieni idyllinen kaupunki jossa on turvallista kasvattaa lapset vailla pelkoa ja huolta! -Olemme viihtyneet siis mainiosti! Ja Ikeaa odotellaan!!!

Täällä vain on jotkut asiat niin erinlailla kuin olin tottunut Suomen puolella, kun odottelin esikoista! Täällä meillä ei ole äitiyspakkausta, joten hieman kateellisena lueskelin muiden intoa pikkuisista vaatteista! Tosin onneksi otin sen ensimmäisellä kerralla!

Myöskään täällä ei ole samanlaista hoitovapaa mahdollisuutta kuinka meillä on Suomessa! Täällä maksetaan jokin tietty summa rahaa (ilm. lasketaan tuloista) ja sitä summaa voi osittaa vuodeksi/kahteen tai kolmeen vuoteen, riippuen siitä kuinka kauan haluat olla kotona. Eli ei kukaan voi oikeasti pärjätä siten, että nostaa äitiys rahaa vain 3 kk välein!! Ihan hullua!

Neuvolassa en ole vielä käynyt täällä, sillä odotan uutta sosiaalinumeroa, joten en tiedä onko se myöskin erinlaista tai onko ultra siihen normaaliin aikaa rv 18!! Tosin luin että muutamat oli käyneet jo viikoilla 14? Kuinka niin aikaisin?

Pieni mahdollisuus vielä itselläkin torkahtaa!

Ihanaa ma kaikille äityköille ja pikkuisille!