Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te n. 30v, joilla on itseänne vähintään kolme vuotta nuorempi mies

Vierailija
22.09.2016 |

Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Onko teillä lapsia? Onko miehen ikä näkynyt halussa sitoutua ja hankkia perhe?

Pähkäilen tässä juuri kannattaako nuoremman miehen kanssa lähteä yrittämään suhdetta vai kaatuuko se siihen, että ollaan mahdollisesti ihan eri vaiheissa elämässä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, miten nuoresta miehestä on kyse? Jos sä olet 30 v. ja mies 27 v., en näe mitään ongelmaa ja eri vaiheissa elämistä, ellei sellaisia ala keksimään ihan tyhjästä. Jos taas sä olet vaikkapa 33 v. ja mies 25 v. ja itse haluaisit lapsia hetikohtapian, niin sitten kehoittaisin harkitsemaan vielä. Kaikista kakskymppisistä miehistä ei vielä vastuulliseksi isäksi ole.

Vierailija
2/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin 30, aloin suhteeseen 18-vuotiaan miehen kanssa. Mentiin naimisiinkin, ja oltiin ihan samassa elämänvaiheessa. Ei se ikä kerro ihmisestä oikeastaan mitään.

Vierailija
4/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin 30, aloin suhteeseen 18-vuotiaan miehen kanssa. Mentiin naimisiinkin, ja oltiin ihan samassa elämänvaiheessa. Ei se ikä kerro ihmisestä oikeastaan mitään.

Tätä juuri mietinkin. Meillä tilanne olisi 29 ja 25v. En haluaisi heti suhteen alussa alkaa tiukkaamaan sitoutumisesta, mutta toki tulevaisuudesta täytyy suht pian alkaa tässä iässä puhua. Lähinnä pelkään sitä, että mies haluaa asioita vasta kymmenen vuoden päästä ja tuhlaan aikaani odotellessa. Olemme siis tapailleet jonkin aikaa. Kerran erään tuttavan häihin liittyvässä tilanteessa mies totesi ettei ainakaan lähiaikoina ole menossa naimisiin.

Vierailija
5/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
6/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen suhde. Kohta kolmen vuoden seurustelun jälkeen emme ole edenneet mihinkään suhteessa, emme edes asu yhdessä. Mies on 26 ja minä 29. Ilmeisesti hän ei ole vieläkään valmis vakavampaan suhteeseen. Täytyy vielä yrittää keskustella asiasta vakavasti, ja jos ei mitään ratkaisua näy, erota. Tällä hetkellä tuntuu liian vaikealta jatkaa suhdetta jos toiveet suhteen laadusta ja etenemistahdista eivät mene yksiin.

Vierailija
7/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 ja mies 23, ollaan oltu yhdessä reilu vuosi. (Ikä)ero voi tulla siinä vaiheessa vastaan, jos mies joskus tulevaisuudessa väkisin haluaa lapsia, itse en koe lastenhankintaa tarpeelliseksi. Luulen että tuo sitoutuminen ei ole iästä kiinni vaan ihan siitä, millainen ihminen kukakin on.

Vierailija
8/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 6v. Tapasimme, kun olin 29 ja mies 23. Menimme naimisiin alle vuoden seurustelun jälkeen ja eka lapsi syntyi kahden vuoden päästä. Olemme olleet nyt yhdessä 6v, eikä ikäero ole näkynyt mitenkään.

Ennen nykyistä seurustelin itseäni vanhempien, +30v miesten kanssa ja siellä ne sitoutumisongelmat olivat paljon selkeämmin näkyvissä. Nuori mies ei ole vielä kyynistynyt. Vanhemmat etsivät jotain spektaakkelimaista, jotta uskaltavat edes kuiskata sanan "lapsi". Itseä etsitään maailmanmatkoilta ja uran luonti monesti on ykkösenä. Nuorella miehellä on vielä kirkkaat silmät ja luotto tulevaan.

Vierailija
9/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alettiin seurustelemaan kun mies oli 24 ja minä 28. Ei ole juuri näkynyt ikäero missään. Ensimmäinen lapsi syntyi 4.5v tapaamisesta.

Vierailija
10/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika tuore suhde 28-vuotiaan miehen kanssa ja olen itse 32v. Vain minulla on lapsia. Mies haluaa lapsia joskus tulevaisuudessa kyllä ja pitää minun lapsistani. Haluaa myös sitoutua (aikanaan). En ole pitänyt ikäeroa mitenkään vaikuttavana tekijänä, kyllä vanhemmissakin miehissä on niitä sitoutumiskammoisia jotka eivät enää/vielä lapsia halua tai joilla muuten on vaikeuksia olla parisuhteessa. Näitä on nähty.

Olemme varovasti puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta, mutta meillä hidastaa etäisyys hieman, täytyisi tehdä aika isoja muutoksia ja ne tulevat sitten ajallaan, ei ihan vielä :) Mies ei jarruttele yhtään sen enempää kuin minäkään.

Vierailija
11/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 29, kun tapasin mieheni joka oli 25. Nyt 37 ja 33, yksi 6-vuotias lapsi ja 6 vuotta ollaan oltu naimisissa. Edellinen mieheni oli 2 vuotta mua vanhempi, ikäeroa ei kyllä ole huomannut😳

Vierailija
12/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29 ja mies 23, ollaan oltu yhdessä reilu vuosi. (Ikä)ero voi tulla siinä vaiheessa vastaan, jos mies joskus tulevaisuudessa väkisin haluaa lapsia, itse en koe lastenhankintaa tarpeelliseksi. Luulen että tuo sitoutuminen ei ole iästä kiinni vaan ihan siitä, millainen ihminen kukakin on.

Oletteko jutelleet asiasta ja oletko kertonut ettet halua koskaan lapsia? Meillä mies on sanonut ettei halua lapsia ja pelkään, että hän muuttaa mielensä kun minun on liian myöhäistä enää niitä hankkia.

Se pian 3v nuoremman kanssa suhteessa ollut

Vierailija
13/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 10 vuotta nuorempi ja yhdessä olemme olleet muutaman vuoden. Hänelle lapset ja avioliitto ovat olleet alusta asti tärkeitä kun taas itse en ollut varma haluanko edes lapsia. Ikävää jos alat miehen kanssa suhteeseen ja hän ei halua lapsia tai avioliittoa jos ne ovat sinulle tärkeitä.

Vierailija
14/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä on mua 11 vuotta nuorempi. Mies on nuoresta iästään huolimatta se joka haluis kihloihin ja naimisiin. Muuten en näe iällä merkitystä suhteessamme, mutta olen pohtinut tulevaisuuttamme yhdessä. Minä en koskaan halua lapsia ja myös mieheni on sanonut, ettei haluaisi lapsia. Ajattelen kuitenkin, että hän on vielä niin nuori ja voi muuttaa mielensä. Siksi en tohdi sitoutua mitenkään jämäkästi tähän suhteeseen. :/

N32

Vierailija
15/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 vuotta nuorempi mies ja yksi lapsi edellisestä liitosta. Yhdessä ollaan oltu reilu 2,5v. En tiedä mitä tehdä tämän suhteen kanssa, alkuun mies puhui paljon yhteenmuuttamisesta ja vuoden kohdalla vihjaili sormuksesta sekä on usein maininnut sivulauseessa meidän häät. Tämän jälkeen hän on useamman kerran perunut muuttopuheet sekä todennut kerran todella negatiiviseen sävyyn (puhuin jotain avioliitosta) ettei todellakaan ole nyt menossa naimisiin. Saamani viestit ovat todella ristiriitaisia.

Tämän kirjoitettuani mietin olenko todella idiootti kun vielä olen tässä suhteessa, mutta miehessä on myös paljon hyvää. Hän on kiltti, luotettava ja hellä. Seksiä voisi tosin olla enemmän (ja hänen aloitteestaan). En tiedä mättääkö sitoutumisen kohdalla hänen ikänsä vai epävarmuus minusta. Hän kuitenkin vakuuttaa että rakastaa ja haluaa juuri minut eikä ketään muuta.

Vierailija
16/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaystävä on mua 11 vuotta nuorempi. Mies on nuoresta iästään huolimatta se joka haluis kihloihin ja naimisiin. Muuten en näe iällä merkitystä suhteessamme, mutta olen pohtinut tulevaisuuttamme yhdessä. Minä en koskaan halua lapsia ja myös mieheni on sanonut, ettei haluaisi lapsia. Ajattelen kuitenkin, että hän on vielä niin nuori ja voi muuttaa mielensä. Siksi en tohdi sitoutua mitenkään jämäkästi tähän suhteeseen. :/

N32

Mitäs pojan vanhemmat sanoo tuosta suhteesta?

Vierailija
17/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Mitäs pojan vanhemmat sanoo tuosta suhteesta?

Mitä niiden siitä pitäisi olla mieltä? Mieheni on aikuinen ihminen ja tekee omat päätöksensä. Ihan hyvin minut on hyväksytty perheeseen. :)