Muuttuuko nainen miesten silmissä epähaluttavaksi, jos hän käyttää hormonaalista ehkäisyä?
Nainenhan on haluttavimmillaan miesten silmissä kuulemma ovulaation aikaan. Miten käy, kun ehkäisy monesti estää ovulaation? Entä sekoittaako synteettinen hormoni feromonit muutenkin, joihin parinvalinta alitajuisesti joskus perustuu?
Kunhan tuli tyhmä ajatus vain mieleeni.
Kommentit (14)
Sinkku miesten määrä varmaan on 20 vuotiaana lähellä 100 prosenttia ja sitten 30 vuotiaana ehkä vain 50 prosenttia miehistä on sinkkuja jos niinkään moni. Siitä vienti johtui.
"Nainenhan on haluttavimmillaan miesten silmissä kuulemma ovulaation aikaan."
Ei, olet kääntänyt syy-seurauksen päinvastoin, kenties tahallasi? Onko se solipsismiä, vai jotain ihme feminististä politiikkaa?
Mies haluaa seksiä halukkaan, kiimaisen naisen kanssa. Nainen on kiimaisimmillaan ovulaation aikaan.
Sama kuin jotkut pitkään naimissa olleet miehet pitävät raskaana olevista naisista, se johtuu siitä että heidän naiset olivat raskaana kiimaisia. Ainoa ajanjakso näiden miesten suhteissa, missä nainen käyttäytyi kuten hänen aina pitäisi käyttäytyä, siis seksin suhteen.
Hormonaalinen ehkäisy ei vaikuta mitenkään miesten haluun naisia kohtaan, mutta naisen haluun miestä kohtaan vaikuttaa paljon. Eli nainen ei halua kun käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Olen seukannut kahden naisen kanssa, jotka käytti pillereitä. Enää en alkaisi sellaisen naisen kanssa olemaan, joka syö pillereitä. Muuttavat persoonaa täysin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen nuoruuden syönyt yhdistelmäpillereitä ja en ovuloinut. Enemmän silloin oli vientiä kuin nyt 32v useamman lapsen äitinä ja en enää syö hormoneja.
En siis ole mitenkään paljoa rupsahtanut, mutta en ole kuitenkaan enää mikään 20v.
Mulla taas on vientiä ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin, tosin en ole edes ajatellut että vielä näin 31-vuotiaana pitäisi muutoksia tulla. Sitten ihmettelen, jos 41v tai 51v sama meno jatkuu :D
Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt koskaan, joten siitä en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen seukannut kahden naisen kanssa, jotka käytti pillereitä. Enää en alkaisi sellaisen naisen kanssa olemaan, joka syö pillereitä. Muuttavat persoonaa täysin.
Ymmärrän. Minustakin tuli aivan toinen ihminen. Olin masentunut, tunteeton ja kiukkuinen. Hyvä, että miehetkin osaavat tiedostaa pillerien haitat, eivätkä pakota naisia syömään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että on miehiä, jotka ovat valmiita käyttämään kondomia, ettei naisen tarvitse käyttää hormonaalista ehkäisyä, ellei hän halua.
No tukka lähti, finnit tuli, turposin, enkä hymyillyt enää. Kyllä siinä ihailijatkin kaikkosivat.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy ei vaikuta mitenkään miesten haluun naisia kohtaan
Kyllä vaikuttaa, monella tavalla, kuten naisen tuoksun (feromonit) sekä hänen käyttäytymisensä kautta.
Minulla oli evoluutiobiologiaa sivuaineena, joten en ole asiantuntija mutta jotakin tiedän. Asiaa on tutkittu aika paljonkin ja monien tutkimusten päätelmä on valitettavasti ollu se, että hormonaalinen ehkäisy muuttaa naisen vähemmän haluttavaksi juurikin tuon puuttuvan ovulaation takia. Hormonaalisen ehkäisyyn liittyy paljon muutakin, naiset mm. valitsevat erinlaisen kumppanin hormooneja syödessään kun valitsisivat ilman niitä. Evoluutioniologia on erittäin mielenkiintoinen ja jännittävä aihe kyllä, suosittelen tutustumaan siihen enemmänkin jos vain aihe kiinnostaan. Valitettavasti aiheesta on suomeksi vähänlaisesti kirjoja saatavilla, mut jos evolutiibisen seksuaalipsykologian lisäksi kiinnostaa muutkin aiheet voin suositella Markus Rantalan kirjaa: masennuksen biologia. Oli melko silmiä avaava teos.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy ei vaikuta mitenkään miesten haluun naisia kohtaan
Hormonaalinen ehkäisy tekee naisesta epäluonnollisella tavalla lihavan, vyötärön kaari kääntyy väärin päin, reidet, peräkontti ja rinnat turpoaa epäluonnollisen paljon. Vaikuttaa ainakin minun haluun naista kohtaan nollaavasti.
Jaa, olen nuoruuden syönyt yhdistelmäpillereitä ja en ovuloinut. Enemmän silloin oli vientiä kuin nyt 32v useamman lapsen äitinä ja en enää syö hormoneja.
En siis ole mitenkään paljoa rupsahtanut, mutta en ole kuitenkaan enää mikään 20v.