Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka ottavat hehtaarin kokoiset lastenrattaat mukaansa tiedostaen, että....

Vierailija
22.09.2016 |

...määränpäässä on ruuhka/alennusmyynti/muu tapahtuma jossa paljon ihmisiä/ahtaat käytävät. Parhaassa tapauksessa ne rattaat jätetään jälkikasvun kanssa tököttämään sen ainoan käytävän keskelle. Aina ei ole pakko ajatella pelkästään omaa etuaan, sillä tällaisissa tapauksissa yksilö vaikeuttaa muiden kanssaeläjien menoa.
Vaikka kuinka olisi yh, niin silloinkaan ei välttämättä ole ihan pakko mennä sinne Hulluille Päiville oman pikku Pirkko-Liinan ja hänen tuplaleveiden vaunujensa (matkustusmukavuutta jne, +näytetään muille mammoille että hilloa löytyy) kanssa ostamaan 3e edullisempia Iittalan astioita. Tai välttämättä edes torin kojumarkkinoille, lastenvaunut saavat tilaihmeydellään vaikeutettua muiden markkinahaukkojen kulkua.
Kuitenkin tulee napinaa, että "pitäähän se rakkauspakkaus mukaan ottaa, ei sitä voi yksin jättää", mutta
-VAUNUT voi jättää kotiin
-ulkoilla voi muutenkin, esimerkiksi lenkkien muodossa työntäen sitä rengashärveliä. Hyötyliikuntaa.
-pyydä jotain tuttavaa noutamaan haluamasi asia, jotta voit itse touhuta pikkuisen kanssa
-anna lapsi isälleen/anopille/omalle äidillesi/hoitotädille hoitoon, voit kipaista suunnitellussa tapahtumassa huomattavasti nopeammin, kun ei tarvitse edes mutkitella vaunuilla. Nauti siitä.
-jätä yksinkertaisesti vain menemättä, tulee niitä tapahtumia ja alennuksia vielä silloinkin, kun lapsi on jo kasvanut pois vaunuista.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas vihamielistä kommentointia. Onhan ne vaunut tukkeena, mutta eipä ne kaupat mitään putkia ole, joten ne vaunut voi sillee näppärästi kiertää. Itse en käy alennusmyynneissä jne laisinkaan, ovat minun käsitykseni maanpäällisestä helvetistä!

Juuri tuollaisten minä-minä -mammojen takia joutuvat myös fiksusti käyttäytyvät äidit rattaineen kärsimään. Ja tiedoksi: monet pikkukaupat on tehty niin, että ne on pakko kiertää putkessa tiettyyn suuntaan. 

Vierailija
42/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaas, kun mua ei kiinnosta yhtään toi ruikutus. Jos mun pitää tai ihan muuten vaan haluan mennä jonnekin, niin menen. Siinähän mulkoilette ja hypitte pitkin seiniä pois mun vaunujen alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat.. jos rattaat noin paljon häiritsee niin suosittelen nettikaupoista tilaamista. Sitäpaitsi onhan liikkeellä mummoja rollaattoreineen ja pyörätuoleilla kulkevia.. miten voi äidit pienten kanssa ottaa noin paljon pannuun..?

Vierailija
44/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten meni vahingossa Hulluille Päiville vaunujen ( pienet!) kanssa. Minulla oli pitkään jatkunut tulehdus synnytyksen jälkeen, ja ääkäri määräsi minulle puhelimitse toiset anyibiootit. Siihen aikaan puhelinresepti soitettiin tiettyyn apteekkiin, ja en sillä hetkellä muistanut kun Stockan apteekin nimen. Jouduin sit meneen sinne kauheamman ruuhkan aikaa. Vaikka apteekki oli silloin vain puoli kerrosta ylempänä Mannerheimin puolisista ovista, niin se jäi ikuisesti mieleeni. Ihmiset huusi mulle, ja mä purskahdin itkuun. Mä halusin vain apteekkiin, koliikkivauvan kipeänä äitinä en edes tiennyt Hullareista!

Miksi tätä alapeukutettiin? Minullahan oli oikeasti elintärkeä syy olla siellä!! Asuin aika lähellä Stockkaa, enkä muistanut muuta apteekkia!

Jos asuit lähellä, niin varmasti olisit voinut jättää vaunut kotiin.

En voinut jättää 4 viikkoista vauvaa yksin ( isän isyysloma oli jo ohi), enkä sektioituna ja tulehdusta sairastavana  voinut (enkä saanut)  kantaa  liki 5 kiloista lasta vesisateessa kilometrin päähän. 

Vierailija
45/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä ongelmat.. jos rattaat noin paljon häiritsee niin suosittelen nettikaupoista tilaamista. Sitäpaitsi onhan liikkeellä mummoja rollaattoreineen ja pyörätuoleilla kulkevia.. miten voi äidit pienten kanssa ottaa noin paljon pannuun..?

Mikseivät mammat voi tilata nettikaupoista?

Vierailija
46/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulkaas, kun mua ei kiinnosta yhtään toi ruikutus. Jos mun pitää tai ihan muuten vaan haluan mennä jonnekin, niin menen. Siinähän mulkoilette ja hypitte pitkin seiniä pois mun vaunujen alta.

Ja miten minä nautinkaan kun yrität avata kaupan ovea enkä vahingossakaan pidä sitä sinulle auki. Tai kun bussikuski ajaa bussin pysäkille niin, että keskiovi kauas korokkeesta ja sinun on hankala saada vaunujasi bussiin tai bussista pois. En vahingossakaan tarjoudu nostamaan enkä ole kuulevinani kun ruikutat apua. Juuri kaltaistesi mammojen takia käyttäydyn noin. Revi siitä!

Vierailija
47/47 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on selkäytimessä muiden kunnioittaminen ja hyvät käytöstavat. Ymmärrän, että joissain paikoissa minä vaunuineni olen enemmän muiden tiellä kuin toisissa. Yritän, että en olisi ja väistän aina kun pystyn. 

Täytyy sanoa, että en hirveästi arvosta kauas pysäkistä ajavia bussikuskeja enkä ihmisiä, jotka kauppakeskuksissa rynnivät hissiin edessäni. En arvosta heitä jotka eivät pidä ovea auki takanaan tulevalle, oli se henkilö sitten ilman vaunuja tai vaunujen kanssa. Mutta eivät he minun päivääni pilaa, enkä aio jäädä kotiin homehtumaan siksi että joitain ihmisiä näin älyttömän paljon toisten elämä häiritsee. Olen oikeutettu käymään alennusmyynneissä, ravintoloissa, kirppareilla ja ties missä myös lapseni kanssa. Ja oikeutettu samaan aivan yhtä hyvää kohtelua kuin kuka tahansa muukin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi