En tiedä miten suhtautua, minut pyydettiin illanistujaisiin
Eli.. eräs vanha tuttu näki mut kaupungilla ja kertoi että olisi järjestämässä illanistujaisia meidän "vanhalle jengille" , eli ihmisille joiden kanssa hengasin lähes koko teini-ikäni. Sinäänsä hauska ajatus, mutta koska kirjotan tälle palstalle on tässä luonnollisestikin eräs ongelma. Minut siis syrjäytettiin tästä porukasta aikoinaan täysin tuntemattomasta syystä. Eli mun seuraa vältetiin ja musta jauhettiin paljon paskaa tässä porukassa. En mielestäni tehnyt mitään sellaista miksi juuri minä olisin ansainnut tälläisen käytöksen, ja monesti kysyinkin eri ihmisiltä että mikä mussa on vikana, saamatta mitään konkreettista vastausta koskaan. Nyt olemme kuitenkin kaikki melkein kolmekymppisiä, elämässä eteenpäin menneitä aikuisia ihmisiä. Pitäisikö minun unohtaa kaikki mitä on tapahtunut ja mennä paikanpäälle, vai jättää suosiolla menemättä? Mitä ootte mieltä?
Kommentit (44)
Halutko nähdä niitä ihmisä? Mulla oli vähän samanlainen tilanne aikoinaan ja aikani miettityäni totesin, että mua ei todella kiinnosta niiden ihmisten asiat enää yhtään, jätin menemättä koko juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Miltä susta itsestäs tuntuu? Minä ehkä menisin ja esittäisin kysymyksiä.
En tiedä yhtään miltä tää musta tuntuu.. ristiriitaiselta ainakin? Pelkään vaan, että tietyt heistä eivät ole vuosien mittaan muuttuneet lainkaan, ja koska ovat kaikki enemmän toistensa puolella kuin minun, niin en usko saavani mitään vastauksia kysymyksiini, jos otan nää vanhat jutut esille. Ap
Hän olisi järjestämässä eli konditionaalisesti tekemässä jotain. Suomennos: ei ehkä järjestä eikä ehkä kutsu sinua, kunhan tavatessanne puhui.
En edes harkitsisi, eiköhän tuossa ollut vaan joutavaa retoriikkaa täytteenä..
älä mee! Tekivät tosi törkeän tempun sua kohtaan, olkoot keskenään.
Tai sitten haluat muistaa asiat noin.
Katseltiin katkeroituneen kaverin kanssa vanhoja kuvia ja hän totesi että hän on ollut kuskina, koska hän aina oli kuskina kun tuolla porukalla tavattiin. Kumma kyllä seuraavan sivun kuvissa näytti "kuskilla" olleen kovinkin erilaisia juomia.
Vierailija kirjoitti:
Hän olisi järjestämässä eli konditionaalisesti tekemässä jotain. Suomennos: ei ehkä järjestä eikä ehkä kutsu sinua, kunhan tavatessanne puhui.
Voihan se olla niinkin. Kovasti kuitenkin selitti miten on jo ottanut muihin yhteyttä ja nyt yhdessä miettivät millon olisi sopiva päivä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten haluat muistaa asiat noin.
Katseltiin katkeroituneen kaverin kanssa vanhoja kuvia ja hän totesi että hän on ollut kuskina, koska hän aina oli kuskina kun tuolla porukalla tavattiin. Kumma kyllä seuraavan sivun kuvissa näytti "kuskilla" olleen kovinkin erilaisia juomia.
Miksi minä _haluaisin_ muistaa jotain tälläistä? Kyllä se syrjäyttäminen porukasta on ihan aikuisten oikeesti tapahtunut.. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla niinkin. Kovasti kuitenkin selitti miten on jo ottanut muihin yhteyttä ja nyt yhdessä miettivät millon olisi sopiva päivä. Ap
Otti muihin yhteyttä, sinut tapasi sattumalta...
soiko missään hälytyskellot?
Mä jättäisin menemättä. Varmasti siellä on vuosien mittaan vielä pidetty yhteyksiä ilman sua.
Ehkä se on ollut silloin teini-iässä jokin lapsellinen asia, josta on kasvettu isoksi. Kyllä meidänkin jengissä oli välillä aika typeriä ja lapsellisia asioita jota puitiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otti muihin yhteyttä, sinut tapasi sattumalta...
soiko missään hälytyskellot?
No tätäkin hän selitti että oli ihan äskettäin vasta keksinyt koko ajauksen. Ja että meinasi kyllä mullekin laittaa somessa viestiä. Noh.. en tiedä. Ap
Minä menisin, en kaivelisi vanhoja vaan olisin avoimin mielin ja katsoisin tarkkaan tilannetta. Yrittäisin aloittaa puhtaalta pöydältä ja miettisin vasta sitten, olisiko tämän porukankanssa mukavaa viettä aikaa toistekin. Olisin ihan oma ihana itseni.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on ollut silloin teini-iässä jokin lapsellinen asia, josta on kasvettu isoksi. Kyllä meidänkin jengissä oli välillä aika typeriä ja lapsellisia asioita jota puitiin.
Niin, tämän takia en olekaan täysin sivuuttanut tätä asiaa. Että jospa he olisivatkin muuttuneet? Ap
Jos asia vaivaa sinua, mene ja koeta saada vastauksia. Mutta jos olet asian käsitellyt, etkä kaipaa näitä ihmisiä enää elämääsi, jätä menemättä. Muista, että olet aikuinen ihminen, et kenellekään mitää velkaa tai muita millään lailla huonompi.
Itse olin kesällä melko lailla samassa tilanteessa. Halusin ehdottomasti nähdä nuo vanhat kamuni ja kokeilla, josko jonkun kanssa pääsisin vielä samalle aaltopituudelle. Ja yhden kanssa niin kävikin. Oli todella mukavaa keskustella ja todeta, että lähes välittömästi löytyi se sama yhteys kuin silloin joskus. Muut olivat kuin eri ihmisiä. Tyyppejä, joita en enää tunne, enkä tiedä, kiinnostaakokaan. Niin tuntui olevan tiukat muurit (tai kulissit) ympärillä. Varhaisessa aikuisiässä käydystä yhteenotosta ei kukaan puhunut mitään, enkä itsekään tuntenut tarvetta sitä enää kaivaa esille. Ehkäpä ne ajat vaan on menneet, että olisi sellainen tiivis teinivuosien ystäväporukka.
Vaikutat vähän katkeralta ja olet yhä loukkaantunut niin ei taida olla ihan paras ratkaisu mennä sinne jo valmiiksi "pahalla tuulella".
Jos tuntuu että voit unohtaa vanhat jutut ja olet valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä ja kaipaat sitä porukkaa niin mene ja ole avoimin milelin.
Mutta ainahan on riski että vain tämä yksi johon sattumalta törmäsit on sitä mieltä että kiva kutsua sinut. Niistä muista et voi tietää.
En usko että tuossa tilanteessa itse menisin...en halua mitään ylimääräistä draamaa tai pahaa mieltä elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin, en kaivelisi vanhoja vaan olisin avoimin mielin ja katsoisin tarkkaan tilannetta. Yrittäisin aloittaa puhtaalta pöydältä ja miettisin vasta sitten, olisiko tämän porukankanssa mukavaa viettä aikaa toistekin. Olisin ihan oma ihana itseni.
Niin:) Ja kyllähän sieltä pois pääsee tarvittaessa.. ap
Jättäisin menemättä ilman sen kummempia selityksiä. Jätä nuo henkilöt ja tapahtumat taaksesi ja jatka eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämän takia en olekaan täysin sivuuttanut tätä asiaa. Että jospa he olisivatkin muuttuneet? Ap
Kyllä paska on aina paskaa, usko jo!
Miltä susta itsestäs tuntuu? Minä ehkä menisin ja esittäisin kysymyksiä.