Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syysäidit huomenta-se on maanantai

06.03.2006 |

aloitan pinon!

Onkohan Lilalla pikkuinen kääryläinen jo kainalossa tuhisemassa?

tiivii

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oman lapsen, pienen linnun

kannoit alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen,

syliisi saat ottaa sen.

Tunnet käden pienen hennon,

tunnet posken pehmeän.

Voisko olla kauniimpaa

kuin alku uuden elämän."

Onnea koko perheelle tyttären johdosta. Olihan tuo aika " mimmumainen" synnytys, eikös? Hyvin meni ja lopputulos on ihana.

Mimmu ja perhe

ps. pinon pituudesta arvasin myös heti, että nyt on Lila saanut oman nyytin syliin!

Vierailija
2/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isopino jo aamupäivällä.

Onnea Lilalle ja tietysti koko perheelle vauvasta :)

Hilu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytti pieni syliinne annettiin

Se maidolta tuoksuu on lämmin niin

Se varmasti tietää itsekin sen

ett valloittaa jokaisen sydämen

Hiustupsusta pieniin varpaisiin

se on ihana, ihana niin

Paljon onnea pikku prinsessasta!

Kerppu ja Sassa + Poitsu

Vierailija
4/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selasin pinot, mutta en muista mitään :-) Kiitokset jälleen linkityksistä - oikeasti helpottavat parin päivän poissaolon jälkeen todella paljon syyspinojen hakemista!!!

Me ollaan edelleen nuhaisia, mutta onneksi reissussa oltiin lähes terveen kirjoissa. Typyn kanssa humpattiin kaupoissa (muttei shoppailtu kuin lahjaksi yksi valokuva-albumi) ja kävelyillä, kun mies oli " töissä" .

Sain yömyöhällä tavarat purettua, mutta pyykkäämistä vielä riittää.

Keilin

Vierailija
5/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täydeltä Onnea Lilalle ja perheelle pienen tyllerön syntymän johdosta! Hienoa että synnytys meni hyvin. Uskomatonta että toisilla on jo pienet kääröt sylissä, kun tuntuu että vasta täällä sai lukea plussa uutisia, nyyh!

Minä olen ollut ihan hävettävän laiskamato palstailun suhteen : ( Tuntuu että aika ei vain kerta kaikkiaan riitä kaikkeen mitä pitäisi tehdä. Tuo ihana vintiö työllistää minua kaiken hereillä olo aikansa jatkuvilla töllön töillä. Tänään on kaatunut kukkapurkkia ja lasia ja taulut vain heiluvat seinällä kun O hyppii sohvalla. Kolahduksia ja kömmähdyksiä tulee päivittäin. Onneksi mustelmaa ja säikähdystä isompaa ei ole vielä sattunut. Minäkin olen aikonut hankkia sen Sinkkosen kirjan. Minulla kun ei ole kuin siskoja, niin tämä poikien maailma on jotakin ihan uutta ja outoa..

Onneksi O nukkuu melkein päivittäin 1 1/2 tunnin unet niin saan hengähtää hetken. Lisäksi muutama lasten video on ihan pop ja niitä poika katsoo naulittuna vaikka kuinka kauan. Tuota TV:n katselua rajoitetaan kyllä max. puoleen tuntiin / päivä. Meillä on aika paljon päivittäin onneksi ohjelmaa, että ei tarvitse ihan koko aikaa olla keksimässä jotakin kehittävää puuhaa. Liikuntaleikkikoulu on ollut aivan ehdoton O:n jatkuvalle temmeltämisen tarpeelle. Siellä saa purkaa energiaa, kiipeillä ja kiljua sydämen pohjasta.

O on edelleenkin kovin harvasanainen. Taita poika opetella puhumisen ihan kunnolla ennen kuin avaa suunsa! (Puhetta kyllä tulee paljon, mutta se on jotakin ihan omaa O-kieltä...) Niinhän tuo teki kävelemisenkin kansa että lähti melkein saman tien juoksemaan, kun oli ensimmäisen askeleen 1v 2kk iässä ottanut: )

Jaahas! Täytyy lähteä ruuan laittoon, kun taitaa olla pojalla nälkä. Minulla ainakin on!

@iti

Vierailija
6/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.saunalahti.fi/paivirai/

Täältä löytyy.

T: Ynis

Vierailija
7/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on jännitetty eilisillasta asti ja ponnistuksia lähetelty. Upeaa, että kaikki sujui hyvin Lila!

Hurjan paljon onnea pienen suloisen tyttövauvan johdosta koko perheelle! Ihanaa vauvan tuoksua.

Aaviksen tavoin minäkin täällä ihan koen vauvakuumeen oireita näiden uutisten myötä. =)

Meillä on nyt tohinaa. Joten smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
8/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuisen Rosan syntymän johdosta! Voikaahan hyvin.

Välikausihaalarit. Meillä ei ole koskaan ollut varsinaisia. Kurislinja on toiminut hyvin yhdessä kirpputoriulkovaatteiden kera. Halpislinjan vaihtoehto. Kurikset kuitenkin kestää vettä ihanihan oikeesti.

Uimakouluun,

Kukkuu

Vierailija
9/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Lila, että olette saanut pienen keijukaistytön kotiin! Onneksi synnytys meni hyvin. Ihanaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

hk

joka myös teki oikeat päätelmät viiden sivun pinosta.

Vierailija
10/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkästä aikaa kirjoittelen, vaikka lähes päivittäin teitä käyn " lukemassakin" . Aika menee reaalielämässä ja tuolla odotuspuolella. Syyslapsi kasvaa ja kehittyy, ihana aurinkoinen pakkaus on hän. Actionia riittää, puhetta ei (mitä sitä puhumaan turhia kun isotvellokset hoitavat sen hänen puolestaan)....

Tovottaa Maisa71 rv 37+2 syyslapsi Eppu 1,6v ja isotvellokset 4 ja 7v

Vierailija
11/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy joi yöllä taas vettä..yleensä 3-4aikaa,7maissa ja puol8 aikaa vellin..Mun vanhempien yövierailu sotki taas yöt!!

mies puhu et sais typy jo omaasn huoneeseen muuttaa,mut kuka siellä sit jaksaa ravata?!

Oltii tänää pulkkailemassa,vaikka pyrytti ni ihan kiva talvisää..Huomaa valon vaikutuksen et mä oon kuiteki pirteempi..jokuaika sit en olis varmasti täl säällä ulos lähteny!

Päikkäri aika meniki pyykkien parissa...Yleensä pesen pyykkiä illal et mieski saa niitä ripustella mut tänää pesin aamulla.

Pottailu aiheuttaa ongelmia...Kiva että typy itse keksi et voi mennä potalle,mut nyt sanoo piu=pisu ja se voi olla et keritää potalle tai sit ei....Ja jos ei ni siitä tulee hirmunen huuto ku typy ei taho pois enneku pisu on tullu...Miks joka asiasta tulee joku ongelma?!

Puvuista:Talvipuvut oon ostanu kostussuojia,märkä lumi on kuitenki puhasta ni ei aina tarvii kuriksia,mut välipuku on ollu joku ihan tavallinen+kurikset!Se kura on kuitenki kuraa ja saa sit olla kunnolla lätäkössä.Pojalle oon isompana ostanu Jonathanin kosteussuoja haalarin(aina alesta) ettei ihan tuhkusateella tarvi tarhamatkalle kaikkia sadevaatteita.

Typylla on nyt vanha 80cm tavallinen puku ja osti 92cm housut +takin..Oisin voinu ostaa Jonathanit alesta mut syksyllä ostin pojalle enkä aatellu typyä ollenkaa..

Voi ku mäki saisin typyn kattomaa jotain ohjelmaa telkkarista,mut ei se kato!

Täytyy makaronilaatikon ja sen murekkeen pariin käydä..kiitos myös

T-P:lle ohjeesta,se sipulikeitto ei vaa typylle käy..

jatu

Vierailija
12/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheelle kans! Ihaniaihania uutisia:D *kyynelsilmin*

simam

PS. hankin just tänään halpislinjan ulkoiluvermeet: kurahousut (uutena!) ja kirppishaalarin. Ja punaisena. Periaatteena on, että niin kauan pyrin pojille pukemaan itseäni miellyttäviä värejä eli punaista, oranssia, vihreää, violettia, kunnes kieltäytyvät (ympäristö kun niille tuppaa opettamaan että on olemassa tyttöjen ja poikien värejä - pöh!). Esikoisen kohdalla tämä tapahtui mennessään päiväkotiin 4-v., mutta mun onnekseni joidenkin vaatteiden kohdalla tykkää myös punaisesta ja oranssista.

Vierailija
13/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simam: täälläkin viittaa yksi, joka pukee poikansa punaiseen ja oranssiin sekä vihreään. Poika eroittuukin puistossa hyvin muiden poikien joukosta. Otso kyllä usein valitsee itsekin oranssin tai punaisen. Vielä ei ole kieltäytynyt mistään vaatteesta ja vaan vaaleanpunainen on Otson mielestä tyttöjen väri. Mutta sekin aika tulee.

Tiivii: Jonatan-haalarit ovat muuten paljon paremman näköisiä luonnossa kuin kuvassa.

Olkkarin matossa on kuulemma lätäkkö, menen katsomaan :)

Vierailija
14/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia!!! Ei tainnut ihan kellonlyömälleen tulla Ankkiksen pojan kanssa synttärikaima;) Hurjasti vielä onnea koko perheelle!

Murekkeesta. Juu Jatu, ei se keittopussi käy Onnillekaan, on vaan niin namia, että piti mainostaa. Tehtiin Onnille mureketta viimeksi tuosta pussista ja kyllä se vähän itketti yöllä. Saattoi olla sattumaakin mutta en ole kokeillut onneani toista kertaa.

Voihan väsy. Otin torkut, eli tein virheen iltapäivällä Onnin unien aikaan. Olisin vielä mieluusti jatkanut unia mutta Onni heräs. Ja millä tuulella olikaan?!? Itki oikein kunnolla eikä mikään ollut hyvin, siis sen jälkeen kun otin sängystä pois. Makas olkkarin lattialla ja itki pylly pystyssä. (huomioin, että oma sietokykyni itkua kohtaan on kasvanut hurjan paljon. Ennen vanhaan en olisi kestänyt moista mutta nyt vaan kuuntelin aikani kun lohdutuskaan ei auttanut). Sitten otin syliin, että mikä on ja sehän oli ihan väsynyt koko poika. Vartin sitten kannoin nukutusasennossa sylissä poikaa ja hyräilin. Silmät luppasi mutta ei nukahtanut ja mulla alkoi voimat loppua. Sitten vielä 5 minsaa Onni köllötti mun sylissä sängyllä kun istuin. Sitten huokasi syvään ja alkoi jutella. Eli oli vielä väsy ja halusi vielä vähän " levätä" mun sylissä. Toisaalta aika suloista vaikka siis kesti tunnin tuosta heräämisestä, että sain pojan hyvälle tuulelle.

Sittenpä se leikkikin tyytyväisenä leluillaan. Sillä semmosella nalle-talosysteemillä. Ihana.

No jokohan tässä oli tätä jonninjoutavaa tarpeeksi. Missäs Tea luuraa?

T-P

Vierailija
15/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa, pikkuinen nyytti! Hienoa, että synnytys meni nopeasti. Ehkä se korvaa sen, ettei niitä kivunlievityksiä ehditty antaa? (sanoo hän jolla eppari tehosi niin että nukuin ja sitten sainkin ponnistaa tunnin...)

Niin, T-P, kiitos kysymästä, istunkin tänään ekaa kertaa kunnolla alas tähän koneelle. Sisäinen kello herätti mut viiden jälkeen, seitsemältä oli jo täysi hälinä käynnissä kun typyn kanssa tehtiin lähtöä. Neljältä takaisin kotona, ulos yli tunniksi, syömään ja nyt voi hetken huokaista. Onneksi joka päivä ei oo tällainen. Vaikka sellaista " hyvää" kiirettähän tuo on, illalla on todellakin terveellä tavalla väsynyt.

Hoitopäivä oli taas mennyt kivasti. Lohduttomasti jäi itkemään kun lähdin, mutta oli rauhoittunut nopeasti. Vielä kaksi päivää töitä+hoitoa ja sitten viikon vapaa. Torstaina tulee mun vanhemmat käymään ja perjantaina onkin suklistapaaminen, kipii!

Välikausihaalareista: typyllä on remun välikausihaalari, 92 cm. Lisäksi on kurikset ja kumisaappaat ostetuna niitä kunnon kurakelejä varten. Äidiltä puuttuu kunnon ulkoilukamppeet edelleen. Miten niin mieluummin ostelee typylle kuin itselleen? No, farkut on aina hyvät...

Tänään meillä soi ekaa kertaa ovikello pikkuisen asioissa, naapurin tyttö tuli pyytämään meitä ulos. Typy ilahtui niin että ryntäsi rappukäytävään halaamaan :)

Pitäisi mapittaa palkkakuitteja yms. Yöks. Eivät mahdu enää tuohon Ikean vanerilaatikkoon. Aina päätään, että tästä lähtien alan laittaa ne HETI kun tulevat suoraan mappiin. Joopa joo.

t. piinapäiviä viettävä tea kp 29/29

Vierailija
16/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannan korteni haalarikeskusteluun. Pyörskylle on viime vuotiset housut + takki yhdistelmä, ei minkään merkkiset, täytyy olla kuravermeet erikseen. Syksyllä oli vielä myös haalari, liukasta kestävää kangasta, fleecevuori. Kesti jonkin verran vettä ja kuraa.

Väkkärä sai tänään välikausihaalarin. Lauantaina katseltiin valikoimaa ja päädyttiin Lassien viidenkympin haalariin. Vahvaa kangasta polvista alaspäin ja takana vyötäröstä alas. Yläosakin tuntui melko tukevalta, toinen Lassie olisi ollut 30 euroa, mutta sen yläosa oli tosi ohutta kangasta.

Pyörskyllä oli vuosi sitten samainen Lassie-toppahaalari kun on nyt Väkkärällä ja se on ollut tosi hyvä. Pinta ei ole mennyt yhtään nuhjuiseksi vaikka sitä on käytetty paljon, pesuja ei ole ollut montaa kun pahimmat roiskeet on saanut ihan pyyhkäisemällä pois. Erityismainintoja haalari saa kaksi: Siinä on hurjasti heijastimia ja sen voi laittaa kuivausrumpuun. Eikun kolmas vielä: Hupussa on karvareunus, suojaa käsittämättömän hyvin kasvoja kylmältä.

Vierailija
17/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea rakas ystävä!!

Ruusunnuppu, suukkosuu,

silmäs uuteen aamuun avautuu.

Ihmeitä täynnä päivän joka hetki,

alkaa pienen tytön elämänretki. =´)

Olipa ihanaa lukea tällaisia uutisia! =) Soittelen huomenissa niin jutellaan! =)

Terveiset ja onnittelut koko perheelle meiltä kaikilta.

Vierailija
18/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutun joka kerta Lilan onnitteluistakin:) Omiahan en nyt tän enempää kaipaa, joten ei ole siitä kiinni.

Haalareista vielä. Meillä esikoinen on tarhassa kerran saanut sukat kastumaan vesilätäkössä. Taisi olla silloin kosteussuojattu haalari ja kurikset päällä. Kumisaappaat myös, tai sitten goretexit. En uskonut, että voi kastua, mutta kyllä se vesi voi mistä vaan luikerrella kenkään näköjään:) Mutta pääasiassa minä olen kosteussuojatun haalarin kannattaja. Ihan jo laiskuuttani, kun en viitsi pukea niin montaa kerrosta päälle. Eikä tarvi miettiä pitääkö laittaa kurikset vai ei, kun puku kestää kosteuden. Meillä on tota yhtä tarhakertaa lukuunottamatta kosteussuojahaalarit yksinään kestänyt vesilätäkötkin, joten olen luottavainen sen suhteen.

Mutta en siis sano, etteikö tavallinen haalari kuriksien kanssa ois hyvä vaihtoehto. Ihan mistä kukin tykkää. Lassien haalareita olen välillä katellut ja ne parhaimmat onkin varmaan aika hyviä. Mun silmään vaan ei ne värit ole miellyttäneet yleensä. Vaikka mitäpä silläkään on lopulta väliä. Ostinhan pikkurinsessallekin tän talven 86cm haalarin sen värisen, etten itse kauheasti tykännyt, mutta kun alesta sain:) Sellanen tavallinen punasininen haalari, ihan ok kuitenkin.

Taidan mennä tuijottamaan telkkaria. Mies on " töissä" vielä, illanvietossa. Tytöt on jo sängyissään...

Vierailija
19/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeleitä pienen tytön matkan varrelle!

Sitten muuta. Kinuski onnistui täydellisesti (kiitos Kukkuu!) reilun puolen tunnin keittämisellä. Ja voi että tuli hyvää! Juhlat olivat onnistuneet, meteliä toki paljon kun 12 poikaa iältään 7-8 vuotta laitettiin yhteen tilaan ja syötettiin sokerihumalaan :-) niin mitäpä siitä voi muuta seurata. Lilli pyöri täysillä mukana. Nyt on ihana hetki hengähtää.

Haalareista, meillä on Lillille Jonathanin ihana vaaleanpunainen haalari, 80-senttinen, ostettiin syksyllä ja menee varmaan koko kevään. Sitten on kierrätyksestä tullut kaksiosainen puku. Pojilla on jo monta vuotta ollut anopin ostamia Reima-kaksiosaisia pukuja, housuja menee keväästä syksyyn neljät tai viidet puhki :-/ mutta takit on ihan hyvät vielä syksylläkin.

Haluaisin kuitekin huomauttaa että kosteussuojahaalari ei tarkoita sitä että pärjäisi ilman kuriksia, ellei halua joka päivä olla pesemässä haalaria. Kuraa ja rapaa kun kevääseen mahtuu. Kuriksetkaan eivät ole märkäpuku: lahkeen- ja hihansuista menee väkisin vettä sisään vaikka kuinka olisi kuminauhat tiukalla. Varsinkin jos istuu vesilätäkköön niin taatusti saappaat hörppää vettä.

Plussaonnea Tealle, täällä jännitän kanssasi!

Nyt pitää mennä syömään kakun rippeitä ettei ehdi loppua kesken :-)

Ankkis

Vierailija
20/59 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemattoman kommentti, että ei kai kuriksiakaan pestä joka päivä? Miksi haalaria pitäis pestä? Haalarinkin voi suihkuttaa, jos tulee kuraiseksi. Ei tarvi koneeseen laittaa joka kerta.

Mutta, mun on tosi helppo sanoa! Meillä on siistejä tyttöjä eikä haalareita tarvi montaa kertaa käyttökauden aikana pestä:) Minä en siis ole kummallakaan vielä kertaakaan käyttänyt kuriksia. Päiväkodissa käyttävät niitä ja sitä varten ostin viime hulluilta päiviltä esikoiselle kurikset. Pikkurinsessaa varten on kurikset lainassa, mutten ole koskaan laittanut päälle niitä. Laiska minä:)