Miksi eräs mies... Mitä tekisit?
Yhden miehen kanssa oli säätöä silloin kun en ollut vielä nykyisen mieheni kanssa. Hän oli hyvinkin ihastunut minuun ja elätteli kai toiveita pidemmästä suhteesta. Tämä mies on seurustellut meidän jälkeen, mutta siitä ei tullut mitään.
Olemme edelleen pitäneet yhteyttä toisiimme, siis jo vuosia. Nyt hän on kuitenkin alannut kirjoittelemaan, miten ei koskaan löydä samanlaista kuin minun kanssa oli, miten on ikävä menneitä ja kaikkea tällaista.
Mieheni kyllä tietää, että pidämme yhteyttä, mutta ei tiedä, että tämä ystäväni haikailee menneitä.
Mitä tekisit?
Kommentit (4)
Lopeta yhteydenpito entisen ihastuksen kanssa, tuet vain hänen henkistä riippuvuussuhdettaan itsestäsi jatkamalla. Ei pääse ihmispoloinen itsenäistymään ollenkaan, kun tavallaan ruokit hänen odotuksiaan. Tuo on oikeastaan jo henkistä väkivaltaa sinulta, jos sinulla ei ole aikomustakaan erota nykyisestä ja ryhtyä suhteeseen exän kanssa.
Siihen on jotain syitä miksi suhteenne ei syventynyt aikaisemmin.
Menneet ovat menneitä.
Jos olet onnellinen suhteessasi ota etäisyyttä kaverimieheen. Itse osaat arvioida vähennätkö viestitystä vai lopetatko (mieti taas itse: lopullisesti vai joksikin aikaa) sen kokonaan.
Mutta älä tee tuota etäisyyden ottoa vain vaikenemalla, vaan selitä asia miksi niin teet.
Onko nykyinen suhde hukkaanheittämisen arvoinen mielestäsi? Ihastuksia tulee ja menee, uusia ja vanhoja. Ehkä ajan kullanneita muistoja kenties. Liekkö se ruoho sen vihreämpää aidan toisella puolella.