LOKAMASUT maanantaina
1. RV
2. Oireet
3. Muut kuulumiset
1. 9+1
2. Kohdunkasvukipuja, vähäistä ällötystä. Tänään tuli metallinmakua suuhun. Hieman rinta-aristusta.
3. Vielä pitäisi jaksaa odottaa pari viikkoa np-ultraan. Jännittää.
Kommentit (22)
1. RV
2. Oireet
3. Muut kuulumiset
1. 7+2
2. Mä oon syönyt ja juonut tänään!!! Ja oksentanut vaan kerran eli elämä taitaa voittaa. Vähän mahaa vihloo ja väsyttää.
3. Torstaina eka neuvola, viikot varmaan sit ainaki tarkentuu ;)
1. Rv 8+6
2. Väsyttää, palelee, kuvottaa, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa, nälkä on koko ajan kauhea ja riinat kipeät.
3. Bussilakko aiheuttaa kauheasti päänvaivaa, kun pitää sumplia miten pääsee töihin ja sieltä pois. Työpäivät venyy sen vuoksi ihan älyttömän pitkiksi ja sit väsyttää entistä enemmän.
LOKAMASUT maanantaina
1. RV
2. Oireet
3. Muut kuulumiset
1. 6+3
2. vähäistä ällötystä, nännit sairaan kipeet ja kovat, väsyttää sairaasti, palelee....vetämätön olo, jää kaikki tekemättä
3. neuvolaan ja ultraan pitkä tovi, nla vko 9, ultra vko 12
1. Rv 9+4
2. tänään yllättävänkin hyvä olo ollut:) en oo oikeestaan missään vaiheessa päivää voinut huomattavan huonosti..
3. Ensimmäistä kertaa tänne siis kirjoittelen:) Olen mamma 20v ja esikoista odotan. Huomenna menen käymään labrassa verikokeessa. Eka neuvola on jo ollut ja kaikki arvot oli ok, mutta sydänääniä ei edes yritetty vielä silloin kuunnella. Sellasta meille:)
Muutaman kerran olen käynyt lukemassa lokamasujen kuulumisia ja nyt kun sopiva hetki löytyi niin taidanpa liittyä seuraan.
1. tarkkaa tietoa ei ole mutta jossai vkolla 9 mennään.
2. Kuvotusta ollut jo muutamana päivänä mitä ei ole ollut aikasemmin, väsymys on ottanut yliotteen, ei huvittais muutakuin nukkua mutta kun talossa taapertaa 1 v. poika niin ei voi kuin kestää. Rintojen aristus vaihtelee päivittäin ja tänään ollut hyvä päivä. Vessassa saa ravata jatkuvasti..
3. Eka neuvola käynti perjantaina ja ultra vasta kuun lopussa. Pitkä kuukausi edessä päin. Kerroin tänään töissä raskaudesta vaikka olin päättänyt odottaa hieman pitempään mutta kun on vaikea näin ihanaa salaisuutta pitää omanaan, kaikki kuitenkin otti sen tosi hyvin ja pomo jopa lupasi määräyskirjan vuoden loppuun asti joten saan täyden palkan 3. ensimmäiseltä kuukaudelta äitiyslomalta :)
Hauskaa viikon alkua kaikille löllymasuille :)
(kyllä ne siitä kasvaa ja jossain vaiheessa sitä toivookon jo ettei sitä kamalan isoa mahaa oliskaan ja kaihoisasti muistelee sitä löllyä)
Sanna rv 9 ?
1. rv 6+6
2. nyt alkaa jo oleen vaikka mitä... Rinnat kipeet edelleen, väsymys alkaa pikku hiljaa iskeä (tosin viime yönä pyörin 4 tuntia sängyssä kun uni ei tullut), kuvottava olo ollut nyt muutaman päivän. Kuvotus tulee heti kun verensokeri yhtään laskee, ja vähän kun jotain hedelmää tai voileipää haukkaa, menee heti ohi. Pieniä tuntemuksia myös mahassa ollut välillä. Välillä vähän paleleekin. Ruoka maittaa ja vessaan on asiaa usein!
3. Minä hätähousu menen huomenna ultraan. Sydänääniä ei varmaan saada kuulumaan, mutta kai siellä jotain näkyy... Mies on aivan innoissaan huomisesta ja aikoo sitten kertoa asiasta ainakin porukoilleen. Jos siis kaikki hyvin.
Pääsin tänään alusvaateostoksille, oli pakko ostaa parit uudet liivit kun ei vanhat oikein sovi päälle. On tämä hurjaa kun kroppa muuttuu...
Menossa 7+3
Oireina väsymys,etova olo ja tissit kipeet ajoittain
Tänään käytiin ultras ja pelot muuttui iloks nimittäis sieltä löytyi pieni sikiö jonka sydän hakkas 130 kertaa minuutissa:)Aivan ihana tunne!Nyt uskaltaa taas hengittää;)
Kumma muuten miten suuri ero mun pahoinvoinnis..Ku oon töissä on parempi olo eikä edo niin hirveesti,mut heti ku oon sohvalla kotona niin etoo koko helv..tin päivän!?
Tarrasukkia kaikille!
Moi! Uusi lokakuuta odottava ilmoittautuu :)
1. RV
2. Oireet
3. Muut kuulumiset
1. ehkä noin suurin piirtein 8+3
2. Jatkuva väsy, melkein jatkuva ällötys (en ole onneksi vielä leksannut), rinnat turvonneet mutta ei enää niiiin kipeät
3. Perjantaina mielenrauhaultraan katsomaan, että onko siellä elämää ja ens viikolla ensimmäinen neuvola.
1.3 plussasin ja nyt ekaa kertaa tänne kirjoittelen.oireita riittää täälläkin:pahoinvointi,rinnat kipeet ja ei mahu liiveihin enää kokonaan=)
väsyttää,päänsärkyä,alamahan vihlaisut esim.aivastaessa.mut ihan kivaa silti kun ei okseta hirveemmin.onneks täälläpäin on hiihtoloma,niin näin opiskelijana saan levätä.ja välillä yritän minun 3v,n jaksaa leikkiä ja ulkoilla.mukavaa odotusta kaikille!ekaan neuvolaan on aikaa vielä vajaa kaks viikkoo...
1. RV 7+2
2. Oireet : Jatkuva nälkä ollut monta päivää, mutta nyt aamulla ei maistunutkaan mikään. Löytyisköhän tähän joku kultainen keskitie??
Väsyttää normaalia enemmän.
3. Muut kuulumiset : Ensviikolla neuvola, sieltä sitten saan np-ultra-ajan. Luultavasti menee jonnekin kuun vaihteeseen.
tänään on sitten eka neuvola! jee.. vähän jännittää..vaikka eihän siellä nyt varsinaisesti vielä mitään tehdä tai ole muutenkaan paljoa uutta asiaa, mutta kuitenkin:)
huono-olo on edelleen ympärivuorokautista, yölläkin herätessä tuntuu ällöttävälle, mitään ei tee mieli syödä, mutta on pakotettava jotain vähänväliä kurkusta alas , kun se kuitenkin tuo pieneksi ajaksi helpotuksen, ja jos jää syöminen pitkäksi eikaa väliin niin sitten vasta paha olo onkin.
masu on jo tosi turvonnut...housut kiristää ja näyttää muutenkin tuo pömppö enemmänkin että olisin viidennellä kuulla kuin kolmannella!
toisaalta ihanaa kun vähän masua on, mutta ehkä mielummin kuitenkin ottaisin jo sen " oikean" vauvamasun kuin tämän turvonneen löllykän;)
no, pikkuhiljaa!
nyt vilttien alle hetkeksi lepäilemään kun poika päikyillä, hereillä ollessaan ei äidillä ole hetkenkään taukoa, ihan mahoton menijä on jo tuo pikkuinen;) aaivan ihana!
mukavaa maanantaita lokakuisille!
fiikuna ja mytty rv8+4?(10+)
Enpä ookkaan pitkään aikaan kirjoittanu tänne. Jonkun verran olen muiden lokamasujen kuulumisia käynyt lukemassa. En oo vaan kerta kaikkiaan pystyny kattoo tietokoneen ruutua. On ruvennu vaan niin kauheesti ällöttää ja öklöttää. Onko muilla ollut näin?
1. rv: 7+6
2. oireet: yöllinen vessassa rampaaminen, palelu, armoton väsymys ja pahoinvointi ( joka nyt on ilmeisesti onneksi helpottamassa)
3. muut kuulumiset: Keskiviikkona ois sitten eka ultra. Pikkasen jännittää, mutta ei kai auta muu kuin olla vain luottavaisin mielin.
Kerrottiin reilu viikko sitten mun vanhemmille uudesta tulokkaasta. Meidän äiti järkyttyi aluksi kun on vaan huolissaan miten pärjätään kolmen lapsen kanssa. Mutta nyt jo suhtautuu ihan asiallisesti hommaan.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille lokakuisille! Yritän tästä edes päin kirjoitella ja lueskella juttuja aktiivisemmin....
Mamseli
1. RV on tällä hetkellä 9 + 3
2. Oireet: voin jatkuvasti vähän pahoin, mutten luojan kiitos oksentele. Se tosin johtuu siitä, että mulla on aivan hillitön oksennusfobia, kaikki oksennusta estävät konstit on käytössä. Syön siis esim jatkuvasti ( kokoajan on kyllä nälkäkin) ja maha on turvoksissa kuin mikä. Kahdet housutkaan sopii enää. Tosin iso osa johtuu tällä hetkellä perussairaudestani, ja sen takia olen vähän laihtunutkin. Ei kovin hyvä juttu.. :(
3. Muut kuulumiset : No siis tuossahan niitä tulikin. Epätoivoisesti yritän vääntää lopputyötä ja viimeisiä kursseja, mutta olen ollut niin kipeänä, että epäilen, etten valmistukaan tänä keväänä. Mutta yritystä vielä on!!
1. RV
-tänään 8+3.. viikon päästä ekaa kertaa neuvolaan!:)
2. Oireet
-pienenmoista pahoinvointia, ei kuitenkaan vieläkään onneksi oksenteluun asti. väykin on kova.. perjantaista asti rintoja aristanut, nyt kuitenkin jo vähän helpottaa siltä osin..menkkamaisia kipuja..:( jotenki pelkää et pian ne sieltä alkaa vaikka kuinka aattelee että kohtu vaan sielä kasvaa..
3. Muut kuulumiset
-muuten kuuluu oikein hyvää. harmiksemme vain voi olla, että mies ei pääsekään ens viikolla ultraan.. töidensä takia.. vähän ottaa päähän kun se ois varman esikoista odottaessa ollut hyväksi miehellekin!:) mutta toivotaan parasta.
hauskaa odotusta muillekin!:)
1. RV
2. Oireet
3. Muut kuulumiset
1.10+0
2.palelu väsymys..
3. juuri ekasta neuvolasta tulin. hemoglobiini oli alhainen ja myös verenpaine joten ei ihme et koko ajan väsyttää ja heikottaa. Sydänääniä ei saatu kuuluviin :( ja nyt taas pelko ettei kaikki hyvin vaikka tiedän ettei aina näillä viikoilla kuulukaan.. tuo pahavatsatauti vain sai pelkäämään ettei vain masukille siitä haittaa ollut..
T:Hexu
1.rv 7+2
2. Oireet ovat oikeestaan yön aikana hävinneet juuri olemattomiin, joka hieman mietityttää...
3. Tänään on ensimmäinen neuvolakin tosin eipä sielä varmaankaan muuta kun papereiden täyttöä, tuskin tosiaan edes kuuntelee sydänääniä. Esikosta tosin kuulu jo aika aikasin äänet mutta ei nyt ihan näin aikasin kuitenkaan...;) No eipä tänne hurjempia, tulenpa sitten kertoilemaan jos neuvolasa jotain ihmeellistä.
Toinenpieni
Väsyttää taas niin vietävästi ettei meinaa mitään tulla. Perjantaina oli ihan hirvee olo koko päivän ja eka oksukin sitten tuli. Taas on sellainen olo, et josko menis oksentamaan. Ainakin olo helpottuisi, vaikka muuten ällöä onkin.
Ekassa raskaudessa en oksentanut kuin 4 tai 5 kertaa, tosin ekan kerran jo aiemmin kuin nyt. Nyt on mun mielestä enemmän sellainen oksuolo koko ajan, mut pystyisin kyllä pidättämään, mut en tiedä kannattaako, koska olo helpottuu?
Eka neuvola perjantaina, tuskin mitään muuta kuin paperitöitä ja hemoglobiinin mittaus vai yrittäisköhän jo sydänääniä kuunnella rv 10+5. Luulen, että ei koska viimeksikin eka kerta kuunneltiin vasta lääkärineuvolassa 12+jotain. Np:n aikaa vielä 2,5 viikkoa, joten ei tässä muuta voi kun toivoa parempaa oloa sitä odotellessa.
Nyt nukkumaan, kun lapsetkin niin tekevät :)
Kati 10+1
1. rv 9+6 (kiva päästä huomenna uusille viikoille!)
2. Palelua, väsymystä (eilen taas ysiltä nukkumaan), rinnat kipeät, valkovuotoa, hajut etoo. Kuinkahan pitkän listan tästä saisi... Pahoinvointi on vähentynyt ja nyt uskon, että oksentaminen jäi siihen yhteen kertaan. Jippii!
3. Huomenna eka neuvola. Ihan kivaa vaikka siellä ei mitään ihmeellistä varmaan olekaan.
Kuten fiikunakin totesi, kunnon vauvamaha olisi kivempi kuin tämä löllö! Mua ällöttää tää maha kun se ei tosiaan vielä näytä vauvamasulta, mutta silti housut ei enää mahdu jalkaan. Mulla on enää yhdet housut, jotka on mukavat jalassa. Farkut sain heittää kaapin pohjalle odottamaan hamaan tulevaisuuteen. Mahtuskohan ne vielä tänä vuonna päälle? Se voisi olla tavoitteena. Esikoisen syntymän jälkeen, ikävä kyllä, jouduin käyttämään vielä hyvän aikaa mammahousuja. Äityshousut on nyt vielä ihan liian isoja, joten pitää koittaa pärjätä yhdillä housuilla ehkä kuukauden verran :(
Löllömasusta huolimatta, onnellinen olen tästä olotilasta!
Hyviä vointeja lokakuisille,
S-I ja Lumikukka 9+6
Raskausvikko 8+4.
Oireina jatkuvaa pahoinvointia joka oli kyllä odotettavissakin. Ei juuri muuta. Helpotti kyllä kummasti kun olin tänään neuvolassa ja pyysin että kokeilisi etsiä sydänääniä. Ne löytyi onneksi heti ja oli oikein selkeät. Fiilis aivan toinen kun tietää että siellä todella on joku elävä..
1. Rv
2. Oireet
3. Muuta
1. 9+3
2. Pahaa oloo edelleen, oksennan vähintään kolmesti päivässä, rinnat arat ja turvonneet, paleltaa ja väsyttää..
3. Perjantaina olin ekassa neuvolassa, hb, pissa ja verenpaine ok. Tänään varasin np-ultran, joka on 27.3 ja sitä ennen 22.3 on neuvolalääkäri.
Toiveikkain mielin eteenpäin
myttynen rv 9+3