Epäilen että naapuri kuollut asuntoon
Asun kerrostalossa ja olen jo useana iltana pannut merkille, että suoraan vastapäätä asuvalla naapurilla palaa olohuoneessa valot yötä päivää, mutta muissa huoneissa ei ollenkaan. Korkeat tikkaat seisovat ilmeisesti keskellä olkkaria, sen verran hyvin näkyy kun verhot ovat puoliksi auki. Minkäänlaista liikettä ei näy, eikä verhoja ole siirretty. Keittiön pöydälle on nostettu ruokapöydän tuoli. Ja se on ollut siinä jo ainakin 3-4 päivää. Ehkä olen vaan turhan huolestumaan taipuvainen, mutta pelkään, että naapuri on hirttänyt itsensä ja roikkuu nyt jossain kattokoukussa olkkarissa :( Sisään ei näe tarpeeksi hyvin, että voisi varmasti sanoa. Mietin nyt vakavissani, pitäisikö ilmoittaa kyseisen talon isännöitsijälle tai johonkin...Mutta mitä sanoisin? Ottaisivatko edes tosissaan. Ahdistavaa, kun ei yhtään tiedä mitä tekisi. Ja tämä ole provo.
Kommentit (64)
Minun mielestäni sinun kyllä kannattaisi soittaa 112 tai johonkin. Itse ainakin todennäköisesti tekisin niin.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisnainen kaatui suihkussa, loukkaantui eikä päässyt ryömimään puhelimen luo. Ei ollut humalassa, ikää 24. Makasi maassa. Asunnossa myös vauva, vauvan isä työmatkalla. Sukulaisnainen kirkui ja huusi ja onneksi sen verran vanha talo, että lopulta joku kuuli ja soitti apua. Päättyi onnellisesti.
Sen sijaan serkkuni 26 v putosi tikkailta remppaa tehdessään. Löytyi viikon päästä, oli elänyt pari vuorokautta loukkaantuneena ennen kuin kuoli.
Huh. Tämä pani ajattelemaan. Olisi hyvä, jos kaikilla olisi edes yksi ihminen, jonka kanssa pidetään tiiviisti yhteyttä ja joka huolestuu nopeasti, jos henkilöstä ei kuulu mitään.
Anorektikko kaverilleni yritin hoitoa puoli v mutta sai vaan asua kotonaan ja huijata lääkäreitä, sanoin että tulee löytymään kotoaan paskoissaan ja näin kävi. Kävin ovellaan kun oli jo kuolleena sisällä olin varma ja ilmoitin naapurin sh lle joka ei tehnyt yhtään mitään....sieltä sitten löytyi ja paskoissaan raasu.
Niin paljon ihmiset välittävät.
Vanha ketju. Mutta kirjoittaja teki ihan oikein. Todellakin tässä elämässä pitää auttaa muita. Etenkin yksinäisiä vanhuksia.