Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elänkö teidän mielestä toisten rahoilla?

Vierailija
21.09.2016 |

Mies on useamman kerran sanonut, että elän toisten rahoilla. Tilanne on se, että olen äitiyslomalla, joten saan äitiysrahan, lapsilisän ja asumistuen, jotka menee kaikki vuokraan, veteen ja lapsilisä luonnollisesti lapseen. Mies maksaa meillä ruoat, siivoustarvikkeet, vaipat ja mitä kaikkea nyt marketista perhe tarvitsee. Miehen palkka on vain 1500 € kuussa, mutta aina saa sen johonkin kulumaan ja lainaa rahaa minulta. Miehen mielestä minä elän hänen ja yhteiskunnan rahoilla ja minun tulisi käyttää säästöjäni perheen eteen (olen säästänyt ennen miehen tapaamista). Mitä mieltä? Mitä kaikkea äitiyslomalaiset olette maksaneet?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai toimeentulotukeenkin lain edellyttämä oikeus. Se ei silti tarkoita, että ne olisivat "omia rajoja". Äitiyspäivärahaeurot eivät ole lähellekään itse tienattuja vielä tuossa vaiheessa. Käytännössä ne ovat yhteiskunnan tulonsiirtoa eli veronmaksajien rahoja, jotka ihminen saa käyttöönsä. Käsite OMA raha tarkoittaa, että ne on itse ansaittu.

Vierailija
22/22 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lapsi on miehenkin? Vai olettaako ettei hänen tule osallistua lapsen ja lasta hoitavan äidin menoihin? Mun äitiysraha oli ihan ok, mutta hoitovapaalla mies laittoi rahaa mun tilille joka kuukausi, itse ehdotii järjestelyn. Ettei mun tartte pyytää. Oli myös hänen toiveensa, että hoidan lasta 2-vuotiaaksi kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän