Miltä tuntuu mennä töihin iloisena siitä että saa tehdä sitä mistä tykkää?
Millä alalla näin voi tuntea?
Ettei valmiiksi jo työmatkalla ärsytä tuleva työpäivä....
Alaa tarttis vaihtaa joo, en vain keksi mikä musta voisi tulla.
Kertokaa te jotka viihdytte hyvin töissä mitä te teette, millaisia työaikoja, koulutus ja palkka.
Kiitos =)
Kommentit (32)
Opinto-ohjaaja.Ihanaa tehdä työtä nuorten hyväksi.Jokainen päivä on erilainen ja kiinnostava,vaikka työtä on paljon.Työyhteisö on mukava ja normaali.
Vierailija kirjoitti:
Ihanalta. Rankastakin työpäivästä saa hurjasti energiaa ja huonosta aamusta tulee heti hyvä kun astuu työpaikan ovesta sisälle.
Koko loppupäivän on sitten positiivisella mielellä.Olen kiertävä visualisti. Mitään muuta työtä en haluaisi tehdä.
Paljonko visualistilla on työtunteja viikossa? Tuskin yhden kaupan esillepanoihin kovin kauaa menee? Mites palkka? Voisi alana kiinnostaa itseänikin :)
Juristi aa-toimistossa. Rakastan työtäni, huippuja kollegoita ja haastavia tehtäviä.
Päivien pituus vaihtelee, keskimäärin teen 50-60h vko, mutta vaihteluväli on 40-100h/vko. Palkka bruttona n. 5000€/kk. Ylityökorvauksia alalla ei tunneta.
Ihana keskustelu, tämä motivoi minua vaihtamaan alaa. Valmistuin huhtikuussa lähihoitajaksi enkä ole niitä hommia kerennyt tehdä kun muutaman hassun kuukauden ja jo nyt iskee järkyttävä toivottomuuden tunne aina töihin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vielä 3 vuotta sitten työpaikassa jossa viihdyin. Oli mukava työporukka,olimme ystäviä keskenämme. Kevyt toimistotyö, viikonloput vapaat. Sitten iski yt-neuvottelut ja jouduin pihalle muutaman muun kanssa. Paniikissa te-toimiston virkailijan kehoituksesta kouluttauduin lähihoitajaksi. Se oli virhe. Nykyään vihaan jokaista työpäivää, pätkätöitä, työyhteisöjä, joissa kireä, ankea ja katkera ilmapiiri. Jatkuvaa hosumista, huonoa hoitamista, vuorotyötä. Palkka perseestä. Ero entiseen on kuin maapallon etäisyys andromedan galaksista.
Eikä! Täysin sama juttu! Entinen työpaikkani oli niin mahtava, että välillä viikonloppuisin oli ikävä töihin :D nykyään olen kotiäitinä, mutta ennen lapsia tein lähihoitajan töitä ja oli kamalaa. Jo koulussa tajusin, ettei tämä ole juttuni, mutta päätin käydä opinnot loppuun ja katsoa muuttuuko mieli. Juu ei muuttunut. Nyt pitäisi sitten keksiä, että mitä seuraavaksi.
Tutkijana rakastan hommaani, saa laittaa päänsä itselle kiinnostavaan aiheeseen, paljon vapautta muokata itse työn ja työpäivien sisältöä. Hyvä ja huono juttu on työn ja vapaa-ajan sekottuminen, kone on usein auki näin iltaisin ja nämä palstailut vain lyhyttä hupia aivoja leppuuttaessa työn lomassa.
Mä teen töitä mieheni yritykselle tittelillä head of design ja käytännössä vastaan firman ja sen tuotteiden visuaalisesta Ilmeestä. Sen lisäksi pyöritän omaa pientä kustannusalan puljua. Tykkään molemmista hommista kuin hullu puurosta, teen töitä pääosin kotitoimistosta tai jostain kivasta kahvilasta käsin, välillä päivät venyvät pitkiksi mutta sitten taas mulla on paljon vapautta, ehdin viedä ja hakea lapset koulusta itse ainakin kolmena päivänä viikossa ja koulujen loma-aikoina en yleensä tee töitä. Miehen firmasta nostan kohtuullista kukausipalkkaa, omastani en.
Asumme keski-Euroopassa.
Kyllähän se kivalta tuntuu. Välillä tulee lomallakin sellainen fiilis, että olisi kiva jo päästä duuniin.
IT-alalla. Olen todella tyytyväinen nykyiseen tiimiini, palkkaani ja työn joustavuuteen.
Olen ollut hyvin samankaltaisessa työssä toisessa firmassa jossa ei oikein mikään toiminut, ei tiimi, palkanmaksu, joustot oli vapaus tehdä yötä päivää töitä.
Tutkimustyö yliopistolla. Sopivan vaihtelevasti omaa tutkimusta kammiossa, opettamista (ihanat opiskelijat!) ja toisinaan tutkimusryhmäpalavereja ja seminaareja. Joka päivä opin uutta, tieto syventyy ja työ on haastavaa. Kaiken kruunaavat älykkäät, lämpimät työkaverit. Palkka voisi olla parempi, mutta kyllä sillä toimeen tulee. Koen että työ rauhoittaa ja tyydyttää minua niin että jaksan sitten kotiin tultua pelmuta lasteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullutkin että eläinhoitaja olisi mukava työ, mutta olen niin allerginen kissoille että siitä ei varmaan tulisi mitään =(
Olet todennäköisesti oikeassa. Työssä altistuu väistämättä erilaisille allergeeneille ja kemikaaleille, vaikka huolehtisikin suojautumisesta. Osa joutuu ennen pitkää jättämään muuten mieluisan alan oireilun takia.
Kivalta tuntuu täälläkin. Olen esimiehenä kirjastossa. Palkka on p*ska työn vaativuuteen nähden, kiirettä pittää ja päivät venyvät liian pitkiksi laskennalliseen työaikaan nähden, mutta on omiin arvoihin sopiva työ, kiinnostavat ja monipuoliset työn sisällöt, kivat asiakkaat ja asialliset, mutta huumorintajuiset työkaverit.