Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet tupakoijat ovat niin itsekkäitä?

Vierailija
21.09.2016 |

Miksi muiden pitäisi näiden taunojen mielestä mukautua heidän tapoihinsa? Tupakoinnista ei saa ikinä valittaa tai saa heti paskaa niskaan. Jos sinä teet jotain, mikä voi häiritä muita, sinun vastuullasi on siirtyä jonnekin missä et ole häiriöksi. Jos olet kirjastossa ja saat puhelun, menet jonnekin muualle puhumaan. Jos tulee vessahätä, menet vessaan, etkä kuse ja pasko keskelle ruokakauppaa tai kävelytietä. Jos tekee mieli tupakoida, siirryt syrjemmälle sauhuttelemaan, etkä tupakoi suoraan toisten ikkunoiden alla tai täydessä bussikatoksessa.

Onko teillä joku aivovamma vai, häh?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja ja itsekkäitä löytyy kaikenlaisista ihmisistä. Yleistäminen on aina typerää.

Minä tupakoin mutta en tee sitä muiden lähellä enkä myöskään ikkunoiden tai ovien lähellä. En heitä tumppeja maahan vaan poltan ainoastaan paikoissa joissa on tuhkis tai roskis. Huomion muut ihmiset muulloinkin, en esim. tuki kaupan käytäviä tai kävelytietä ja pidän ovea auki ja annan bussissa paikan tarvitsevalle jne. 

Vierailija
22/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi hitossa köyhä alkaa ostamaan kalliita tupakoita. Taidat olla Porvoosta kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monet tupakoimattomat ovat niin epäsosiaalisia ja kiukkuisia?

Vierailija
24/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootteja ja itsekkäitä löytyy kaikenlaisista ihmisistä. Yleistäminen on aina typerää.

Minä tupakoin mutta en tee sitä muiden lähellä enkä myöskään ikkunoiden tai ovien lähellä. En heitä tumppeja maahan vaan poltan ainoastaan paikoissa joissa on tuhkis tai roskis. Huomion muut ihmiset muulloinkin, en esim. tuki kaupan käytäviä tai kävelytietä ja pidän ovea auki ja annan bussissa paikan tarvitsevalle jne. 

"Monet" ei ole sama kuin "kaikki", eli missään kohtaa ei ole yleistetty. Te, jotka osaatte tupakoida sivistyneesti ja muut huomioonottaen, voitta lakata ulisemasta, koska tämä ei koske teitä.  t. AP

Vierailija
25/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia huomaa. Miehen veli ei ole koskaan suostunut tuomaan laivalta tupakkaa vedoten terveyssyihin. Olin tippua tuolilta kun hän viime kesänä veti taskusta bonuksen topan ja lähti tupakalle.

Olemme tunteneet 6 vuotta ja sain vasta kesällä tietää hänen polttavan. Mieheni oli ihmeissään miten en muka ole asiaa tiennyt.

Vierailija
26/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ymmärrä tuota tapaa oikein tunkea muiden ihmisten viereen tupakoimaan. Kerran odottelin bussia ja siinä odotellessa poltin tupakan - n. 10 metrin päässä katoksesta, niin ettei muita ollut lähistöllä. Kun katoksessa olleet ihmiset olivat nousseet bussiin, istuin tyhjään katokseen odottamaan omaa bussiani. Hetken päästä viereeni istui joku about saman ikäinen (+- 20v) jäbä käärimään sätkää ja jäipä vielä siihen polttamaankin. Ärsyttää ihan suunnattomasti kun muita ei ajatella ja tuollainenkin "turha" tarve on pakko hoitaa niin, että on varmasti muiden kiusana. Mitäs jos oisinkin ollut astmaatikko ja saanut kohtauksen tupakankärystä? Harmi kun olen niin ujo, teki mieli ärähtää että mene tuonne sateeseen käryttämään.

Vierailija
27/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä valitsen missä tupakoin. En tupakoi tungoksessa vaan menen sivummalle. Jos ulkokahvilassa on tuhkakuppeja valitsen silti pöydän mikä on kauempana muita ihmisiä. Jos joku kävelee vastaan kadulla en vedä henkoisia juuri kohdalla vaan odotan että ollaan kävelty ohitse. En tupakoi työaikana jne. Joten anna mun tupakoida rauhassa kunnes löydän sinnikkyyttä lopettaa

Vierailija
28/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa tulee (jälleen) mieleen, että minkä ihmeen takia nuuska on kiellettyä Suomessa. Siinä kuitenkin myrkyttää vain itseään.

Vierailija
29/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jollain tapaa häpeän tupakointiani. Pyrin menemään mahdollisimman kauas. Jos poltan kävellessä, päästän takana kävelevän edeleeni. Siirrän tupakin mahdollisimman kauas, jos lapsia tai äiti ja lapsi menevät ohitse, tai koukkaan pyörän kanssa kauempaa. En ikinä tupakoi minkään oven edessä. Vaikka saastutan itseäni, en halua häiritä muita.

Vierailija
30/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet tupakoimattomat ovat niin epäsosiaalisia ja kiukkuisia?

No kun joskus on syytä olla kiukkuinen. En minä ainakaan turhaan ala kiukkuamaan. Vai pitäisikö antaa toisten sauhutella tupakansavua naamalle tai häiritä muulla vastaavalla tavalla, kuten ohitella kassajonoissa,  potkia bussissa tuolin selkänojaa tai ängetä viereen piereskelemään kananmunapieruja ja sitten hymyillä vaan alistuneesti?

Vierailija
31/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä kyllä valitsen missä tupakoin. En tupakoi tungoksessa vaan menen sivummalle. Jos ulkokahvilassa on tuhkakuppeja valitsen silti pöydän mikä on kauempana muita ihmisiä. Jos joku kävelee vastaan kadulla en vedä henkoisia juuri kohdalla vaan odotan että ollaan kävelty ohitse. En tupakoi työaikana jne. Joten anna mun tupakoida rauhassa kunnes löydän sinnikkyyttä lopettaa

Edelleenkään tämä keskustelu ei koske teitä, jotka osaatte mennä sivummalle tupakoimaan.

"anna mun tupakoida rauhassa"

Voi huoh, mene pois märisemästä. Saat tupakoida ihan rauhassa.

Vierailija
32/32 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa tulee (jälleen) mieleen, että minkä ihmeen takia nuuska on kiellettyä Suomessa. Siinä kuitenkin myrkyttää vain itseään.

Samasta syystä kaikki huumeet pitäisi olla laillisia. Sota huumeita vastaan on käytännössä sota yksilön vapautta vastaan.