Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takuuvuokran palauttaminen, ongelma entisen vuokranantajan kanssa

Vierailija
21.09.2016 |

Noniin eli homman nimi on tällainen: kolme viikkoa sitten muutin pois edellisestä vuokra-asunnosta. Takuuvuokraa ei alkanut kuulua takaisin, joten olin vuokranvälitysfirmaan yhteydessä, ja sieltä luvattiin olla yhteydessä taas vuokranantajaan. Nyt, kolme viikkoa uuden asukkaan sisäänmuuttamisen jälkeen sain viestin, jossa sanotaan että yhden lampun valaisinpistorasia on minun jäljiltäni rikki ja paikalle pitää kutsua sähkömies. Onpa kummallinen sattuma, että siinä vaiheessa kun alan kysellä takuuvuokran perään, niin ilmenee jotain ongelmaa... Vai eikö uusi asukas ole saanut lamppuja kattoon kun vasta kolmen viikon jälkeen.

No, joka tapauksessa tilanne on siis se, että valaisinpistorasia oli asunnosta lähtiessä toimiva ja kunnossa. Sisään muuttaessa olimme irrottaneet valaisinpistorasian, jotta saimme oman lamppumme kiinni kattoon (lampussa ei ollut töpseliä, vaan piti laittaa johdoilla kiinni, ja asunnosta pois muutettaessa valaisinpistorasia laitettiin takaisin paikalleen). Nyt sitten ilmeisesti entinen vuokranantaja aikoo takuuvuokrasta maksaa sähkömiehen kulut, siis käytännössä sellaisen pistorasian korjaamisen, joka on minun asunnosta ulos muuttaessani ollut toimiva. Voiko näin tehdä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon teidän valaisimeen / lamppuun olis kannattanut asentaa töpseli,

saa ostettua muutaman euron hintaan, helppo homma

Vierailija
62/65 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas kummallisia ja syyttäviä kommentteja! Mä olen asunut kolmessa vuokrakämpässä. Yksi oli yksityisen ja toiset vuokrafirmoilta.

En käynyt missään lopputarkastuksessa mukana. Kukaan ei pyytänyt, enkä olisi itse edes arvannut tarjoutua mukaan.

Yksityiseltä sain takuuvuokran lähes heti avainten palautuksen jälkeen ja firmoilla meni vähän pidempää, mutta tästäkin oli sopparissa, että maksetaan 30 vuorokauden sisällä avainten luovutuksesta.

Minäpä en saanut, vaan vuokranantaja alkoi luettelemaan vikoja, joista olin hänelle ilmoittanut jo asuessa. Muummuassa oven lukko oli rikki. Tätä ei jaksanut korjata 3 vuoteen. Kuka vain olisi voinut kävellä asuntoon, enkä voinut edes nettipankkitunnuksia pitää kotona. Mielestäni korvauksen olisi pitänyt mennä toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas kummallisia ja syyttäviä kommentteja! Mä olen asunut kolmessa vuokrakämpässä. Yksi oli yksityisen ja toiset vuokrafirmoilta.

En käynyt missään lopputarkastuksessa mukana. Kukaan ei pyytänyt, enkä olisi itse edes arvannut tarjoutua mukaan.

Yksityiseltä sain takuuvuokran lähes heti avainten palautuksen jälkeen ja firmoilla meni vähän pidempää, mutta tästäkin oli sopparissa, että maksetaan 30 vuorokauden sisällä avainten luovutuksesta.

Minäpä en saanut, vaan vuokranantaja alkoi luettelemaan vikoja, joista olin hänelle ilmoittanut jo asuessa. Muummuassa oven lukko oli rikki. Tätä ei jaksanut korjata 3 vuoteen. Kuka vain olisi voinut kävellä asuntoon, enkä voinut edes nettipankkitunnuksia pitää kotona. Mielestäni korvauksen olisi pitänyt mennä toisinpäin.

No miksi sinä tyydyit tuollaiseen kohtaloon? Olisit vaihtanut asuntoa jos ei kolmeen vuoteen saada asennettua toimivaa lukkoa. Kai sinä kuitenkin sait vakuutesi takaisin?

Vierailija
64/65 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistötahkolasta on äärimmäisen huonoja kokemuksia. Osaavat kyllä olla ystävällisiä puhelimessa.

Kun menin katsomaan pitkään tyhjillään ollutta toimitilaa oli välittäjänä mistään mitään tietämätön nuorimies joka ei kertonut kyseisen tilan kosteusongelmista jotka oli huolella peitetty. Asiaan kiinnitti huomiota tilaamani maalari. Vuokrasopimuksen teon jälkeen soitti minulle myös yllättäin tilan entinen vuokralainen jolla oli kyseisen vuokranantajan kanssa riitä oikeusteitse käynnissä.

Ajattelin että on kyse väärinkäsityksestä. Ei ollut, ongelmat vasta alkoivat. Voin sanoa jälkikäteen ettei olisi kinä pitänyt yrittää sopia asiaa vaan purkaa vuokrasopimus samantien.

Usein juuri näkymättömissä pysyttelevät henkilöt ja talojen hallitukset käyttävät näitä tietynlaisia välitysfirmoja "kilpenään".

Vierailija
65/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä! Eilen kävin sen uuden vuokralaisen luona katsomassa sitä lamppua. Puhelimessa minulle sanottiin, että se on aivan rikki, että siihen ei tule edes virtaa töpseliin eikä niihin johtoihin... Tämä lampun "rikkoutuminen" oli käytännössä sitä, että töpseliin menevistä kolmesta johdosta yksi oli vähän löysällä ja sen takia siihen töpseliin ei kulkenut virtaa.

Minulle väitettiin että isännöitsijä on käynyt siellä katsomassa, ja että on kokeiltu laittaa lamppua kiinni töpseliin sekä sokeripalalla johtoihin. Tämä oli silkkaa valhetta, koska jos sokeripalaa olisivat kokeilleet niin aivan satavarmasti olisi tullut virta siihen lamppuun. Olivat sähkömiestä kutsumassa paikalle kiristämään yhtä johtoa.... Helvetti, se on homma jonka kehitysvammainenkin osaa. Tänään soittoa entiselle vuokranantajalle, että takuuvuokra on paras siirtää heti paikalla minulle tilille.