Isäänsä pakeneva Patrik 16 v, miksi poika lie lähtenyt kotoaan, kerrassaan outo juttu
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092122349401_uu.shtml
Kadonneen Patrikin isä vetoaa nuoriin: "Älkää harhauttako vanhempia"
Keskiviikko 21.9.2016 klo 12.17
Viikko sitten tiistaina kotoaan lähteneen Patrikin vanhemmat ovat todella huolissaan pojastaan.
Yli viikon kateissa olleen teini-ikäisen pojan isä vetoaa nuoriin, että nämä eivät piilottelisi kavereita näiden vanhemmilta.
Isä toivoo myös muiden vanhempien kiinnittävän huomiota siihen, miten nuoret liittoutuvat vanhempiaan vastaan.
16-vuotias Patrik Palkoranta poistui kotoaan Akaasta viime viikon tiistaina 13. syyskuuta, eikä häneen ole sen jälkeen saatu yhteyttä. Patrikin tiedetään kuitenkin liikkuneen kuluneen viikon aikana Tampereen Hervannassa.
Iltalehteen yhteyttä ottanut Patrikin isä vetoaa kaikkiin nuoriin, että nämä eivät piilottelisi kavereitaan näiden vanhemmilta.
- Olen kuullut jo usean nuoren suusta, että on "coolia" (hienoa) olla hatkassa. Nuoret suojelevat toisiaan ja tarjoavat yösijaa hatkaan lähteneille sekä antavat vinkkejä miten pysytellä piilossa. Nuorten pitäisi ymmärtää, että vanhemmat ovat huolissaan. Meidän täytyy tietää missä lapsemme ovat, isä Tuomo Palkoranta sanoo.
Juoksee karkuun
Patrikin vanhemmat ovat etsineet poikaansa omatoimisesti eri paikoista yli viikon.
Isä kiersi viime yönä puoli kahteen asti Tampereen keskustassa ja Hervannassa poikaansa etsien. Runsaan viikon aikana hän on nähnytkin poikansa kahdesti.
- Kaksi kertaa olen hänen perässään juossut, mutta hän on minua vikkelämpi.
Valkeakosken poliisi tutkii tapausta. Isän mukaan poliisi ei ole kuitenkaan tehnyt asialle paljoakaan, koska Patrikin katoamiseen ei liity rikosta, ja hänen tiedetään olevan kunnossa.
- Poliisi on terävöittänyt otettaan päivien kuluessa, mutta esimerkiksi lauantai-iltana kun tiesin missä Patrik on, poliisit eivät suostuneet sinne menemään.
Nähnyt kahdesti
Isä meni lopulta itse sunnuntaina Tampereen Hervannassa nuoren miehen asunnolle, jossa hän tiesi poikansa oleskelevan. Oven läpi hän kuuli poikansa äänen.
Ovelle tuli muita nuoria eikä Patrikia näkynyt. Asunnossa oli Palkorannan arvion mukaan viitisentoista enimmäkseen teini-ikäistä nuorta.
- Nuoret väittivät minulle, etteivät he ole nähneet Patrikia muutamaan päivään. Lähdin soittamaan hätäkeskukseen, ja samaan aikaan nuoria pakeni asunnosta. Poikani oli heidän joukossaan. Juoksin perässä, mutta poikani ei kuunnellut minua enkä saanut häntä kiinni.
- Nuoret tytöt siellä kannustivat poikaani juoksemaan.
Toisen kerran isä näki poikansa Hervannassa maanantai-iltana.
- Näin hänet kadulla kahden nuoren kanssa. Huusin kadun toiselta puolelta hänen nimeään, jolloin hän lähti karkuun. Ei olisi pitänyt huutaa ensin, isä harmittelee.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Isä kirjoitti:
Patrik sai tuomion 14v tytön raiskauksesta. Työnsi puukepin tytön sisään.
Tuomion on kyllä saanut, mutta ei taida tähän juttuun liittyä tuo kepukka, siinä tekijät olivat nuorempia kuten uhrikin.
Äh, on tosiaan tuo tapaus.
On juurikin se keppijuttu. Tämä sai tuomion, koska oli tekijöistä tekohetkellä ainut 15 vuotta täyttänyt. Ja uhri oli 12-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
On juurikin se keppijuttu. Tämä sai tuomion, koska oli tekijöistä tekohetkellä ainut 15 vuotta täyttänyt. Ja uhri oli 12-vuotias.
Kaksi vuotta ehdollista, eli käytännössä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä niin. Vaan kepin työntäjä ja tapauksen kuvaajat ei saaneet sitäkään vähää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä niin. Vaan kepin työntäjä ja tapauksen kuvaajat ei saaneet sitäkään vähää.
Korkeintaan tosiaan korvauksia joutuvat maksamaan uhrille. Ja tietenkin lasu asiakkaiksi ovat heistä kaikki päässeet. Toivottavasti näistä emme kuule tulevaisuudessa enää mitään, vaan saavat jeesiä isoksi kasvamiseen.
Ja toivottavasti uhri toipuu.
Tuomion on kyllä saanut, mutta ei taida tähän juttuun liittyä tuo kepukka, siinä tekijät olivat nuorempia kuten uhrikin.