Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolussa 460 oppilasta ja koulun vanhempainyhdistyksen vuosikokouksessa 6 vanhempaa

Vierailija
21.09.2016 |

Ei kiinnosta ei oman lapsen ja nuorten asiat vanhempia.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten asiat kiinnostaa paljonkin. En vain jaksa olla järkkäämässä vilttikirppiksiä joka toinen viikonloppu. En ole missään vaiheessa ymmärtänyt miten vanhempainyhdistys ottaa osaa koulun arkeen muuten kuin viltti-peräkontti-sisä-ulko-puoliväli-kirppiksiä järjestämällä jotka nekään eivät liity mitenkään lasten koulunkäyntiin.

Vierailija
22/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Meidän vanhempainyhdistyksen vuosikokouksessa oli peräti kaksi osallistujaa. Itse en ollut, koska en tiennyt koska se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulussa toimi vanhempainydistys ja en käynyt siellä kertaakaan. Sen sijaan vanhempainilloissa olin aina läsnä, samoin yhteisissä puuhissa luokkaretkirahastoa varten.

En tiedä edes mitä puuhaavat vanhempainyhdistyksessä. Mielestäni riittää että on aktiivinen omaan luokkaan liittyvissä asioissa ja se saa riittää. 

Nykyään ihmisillä ei riitä aikaa loputtomiin, omat työt ja harrastukset vievät aikaa. Tarpeettomat yhdistykset voisi lakkauttaa jos niillä ei ole vetovoimaisuutta. Ehdotapa asiaa.

Useamman lapsen vanhempana niitä lähtöjä riittää ihan kiitettävästi vuoden mittaan koulun suuntaan.

Vierailija
24/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu asian vierestä, vaan lasten asiat kiinnostavat. Olen huolehtinut, että lapsillemme on kehittynyt hyvät läksyjentekorutiinit, unta, liikuntaa, kotiruokaa ja vapaa-aijan huvituksia + kavereita aina tarpeeksi. Mieluummin vanhempana lapsensa perustarpeista huolehtimista, kuin kiinnostumista jostain luennon tai diskon järjestämisestä vanhempainyhdistyksessä.! Lapset tarvitsevat vanhempiaan mieluummin kuulustelemaan ruotsin tai englannin koetta varten, kuin että vanhemmat viipyisivät vanhempainiyhdistyksen kokouksissa. Meillä kun on monta koululaista, niinolemme mieluummin jättäneet jonkun vanhempainillankin väliin, jos samalle viikolle on muutenkin ollut tarpeeksi menoja tai lapsi on kaivannut tukea kotona. Lasten harrastuksetkin tuovat vanhempainiltoja, varojen keruuta yms, joten mieluummin apuna niissä. Harrastustouhuissa on sekin hyvä puoli, että ollaan lapsen kanssa yhdessä tekemässä, toisin kuin vanhempainyhdistyksessä. Esim lapsi kantaa osan vastuusta esim harrastuksensa rahoituksesta, kun osallistuu yhdessä vanhemman kanssa myös talkoisiin.

6.

Vierailija
25/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä eilisessä kokouksessa oli enemmistö MIEHIÄ. 4 isää 2 äitiä ja yksi koulun edustaja. :)

Meille kyllä kaikki saa tulla eikä mitään sisäpiiriä ole kun ei yhdistys ole toiminutkaan kuin pari vuotta. Jäseneksi ei tietysti ole kekenään pakko liittyä.

Itseäni kiinnostaa oman lapsen ja myös nuorten asiat.

t ap

Vierailija
26/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin llla vanhempainyhdistyksessä mutta siellä on just sellainen viiden äidin ydinporukka, jotka ei edes vastaa muille kuin toisilleen.

No jo olet lapatossu. Minua ei moinen hetkauttaisi. Oma äitini tai isäni ei ikinä käynyt edes vanhempainilloissa. Olisin toivonut heidän olevan kiinnostuneita, mutta kun ei. Itse en tee samaa karhunpalvelusta lapsilleni.

Vierailija
27/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni koulussa toimi vanhempainydistys ja en käynyt siellä kertaakaan. Sen sijaan vanhempainilloissa olin aina läsnä, samoin yhteisissä puuhissa luokkaretkirahastoa varten.

En tiedä edes mitä puuhaavat vanhempainyhdistyksessä. Mielestäni riittää että on aktiivinen omaan luokkaan liittyvissä asioissa ja se saa riittää. 

Nykyään ihmisillä ei riitä aikaa loputtomiin, omat työt ja harrastukset vievät aikaa. Tarpeettomat yhdistykset voisi lakkauttaa jos niillä ei ole vetovoimaisuutta. Ehdotapa asiaa.

Useamman lapsen vanhempana niitä lähtöjä riittää ihan kiitettävästi vuoden mittaan koulun suuntaan.

Kun se lapsen ympäristö on muutakin kuin oma napa. Ei tarvitse ihmetellä miksi tämän ajan nuoret ovat itsekeskeisiä minä-ajatelijoita. Ketään ei auteta ja vähästäkin panostuksesta halutaan palkkio.

Vierailija
28/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jopa lapsi on kaveriensa kanssa osallistunut vanhempainyhdistyksen buffetteihin. Kivaa on kuulemma ollut. Haluan että lapsi itsekin tekee ja osallistuu, eikä vanhemmat tee kaikkia asioita puolesta, mutta kukin tyylillään.

ap

Vierailija
29/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhempainyhdistys tekee? Näin esikoisen äitinä olen vähän ulalla tämmöisistä asioista.

Riippuu varmaan koulusta, mutta kerää rahaa ja järjestää kivaa yhteistä tekemistä. Rahalla voidaan osallistua esim. koulun retken toteutumiseen, ostaa välituntikamppeita ja ainakin meillä vanhempainyhdistys maksaa stipendit. Tapahtumia on jouluaskartelusta Halloween-discoon ja geokätköilyyn.

En ole itsekään ollut koskaan kiinnostunut osallistumaan, mutta lapsen kaverin äiti houkutteli kokoukseen ja sattui olemaan kiva porukka, joten jäin. Uskon kyllä, että monissa kouluissa on pieni piiri, johon on vaikea päästä mukaan.

Vierailija
30/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä kyllä eilisessä kokouksessa oli enemmistö MIEHIÄ. 4 isää 2 äitiä ja yksi koulun edustaja. :)

Meille kyllä kaikki saa tulla eikä mitään sisäpiiriä ole kun ei yhdistys ole toiminutkaan kuin pari vuotta. Jäseneksi ei tietysti ole kekenään pakko liittyä.

Itseäni kiinnostaa oman lapsen ja myös nuorten asiat.

t ap

No ihquu:) Mitäpä SUN lapsen asioita siellä nyt sitten päätettiin? Meidän koulun vanhempainyhdistys ei saanut edes vaadittua suojatietä työmaa-alueiden ohitse lasten koulutielle, sekin piti koulun vanhempien jokaisen vaatia itse kaupungilta. Eli 400 vanhempaa lähetti jokainen oman vaatimuksen asiasta. Ainoa ehdotus heidän puoleltaan oli, että lapset alkavat kiertämään 1,5km lenkin koulumatkallaan.

Vierailija
31/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Kaikilla on kiire ja työt ja harrastukset.

Joku kysyi mitä ne yhdistykset tekee: meillä näitä:

- hankki rahaa koko koulun kevätretkeen ja muihin kuljetuksia vaativiin tapahtumiin (kaupungilta tulee näihin vain opettajien työaika ja vakuutukset eli ilman vanhempainyhdistystä kevätretki olisi kävelyreissu lähimetsään)

- hankki koululle 10 iPadia (näihinkään kaupungilta ei ole rahoitusta)

- teki valtuustoaloitetta ja - vastinetta koulun säilyttämiseksi 

- järjesti peli-iltoja perheille jotta ihmiset tutuisivat toisiinsa

- järjesti vpk:n kanssa sammutusharjoitukset ja ohjatun fillarinhuollon lapsille

- järjesti koululauantaina koululle kahvitukset vanhemmille ja mehutarjoilun lapsille

- järjesti lapsille diskon/naamiaiset syksyllä ja keväällä; tämä on perinne jota lapset toivovat vuodesta toiseen

- hankkii pihapelivälineitä pari kertaa vuodessa (jalkapalloja, joukkueliivejä yms. kaupungilla ei näihin ole varoja/budjettia)

Se on kiva kuulla että kaikki tämä on turhaa puuhastelua, jota ei tarvittaisi ollenkaan ja jota ilman oltaisiin paljon paremmassa jamassa

Vierailija
32/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valittu jokaiselta luokalta yksi edustaja vanhempainyhdistykseen (+varaedustaja). Mielestäni ihan hyvä käytäntö.

Nämä sitten informoivat omille luokille yhdistyksen asiat ja terveiset. Meillä vanhempainyhdistys kerää rahaa erilaisilla tapahtumilla, joiden tuotoilla hankitaan esim. välituntikäyttöön erilaisia välineitä mm. sählymailoja, palloja, hyppynaruja jne. Lisäksi saattavat hankkia myös muita tarvikkeita koulutyöhön, mitä kaupunki ei hanki. Tämän lisäksi antavat stipendirahoja ja kukittavat kuudesluokkaiset kevätjuhlassa.

Yhdistys tekee myös paljon yhteistyötä rehtorin kanssa erilaisissa asioissa.

Vierailija
33/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa kyllä oman lapsen koulunkäynti. Siksi meillä aina jompi kumpi vanhemmista osallistuu vanhempainiltoihin. Siitäkin huolimatta, että ne suurimmaksi osaksi ovat sitä hyvin yleistä asiaa, minkä täysjärkinen vanhempi jo tietää. Vanhempainyhdistyksen kokouksessa en ole käynyt kertaakaan, ei ole ollut aihetta, johon kokisin olevan mitenkään kiinnostunut osallistumaan itse. En ole luonteeltani mikän "yhdistystoimija", minulle riittää, kun osallistun lapsen harrastuksen toimintaan jo. Ja meillä ei vanhempainyhdistys järjestä mitään tapahtumia tai kerää rahaa tms. Luokat keräävät korkeintaan itse omaan luokkaretkikassaansa, näitä ei vanhempainyhdstyksen kautta hoideta.

Vierailija
34/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin llla vanhempainyhdistyksessä mutta siellä on just sellainen viiden äidin ydinporukka, jotka ei edes vastaa muille kuin toisilleen.

Juuri tämän takia lopetin vanhempainillassa käymisen. Yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
35/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran nyt kiinnostaa, että leivon koulun myyjäisiin pullia, joihin spruittaan ruikulla spermaa sisään. Joka pullaan vain yksi tippa hillon joukkoon, niin kukaan ei huomaan mitään. Edes vähän kiusaa noihin pakko-ja painostus touhuihin.

Vierailija
36/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Kaikilla on kiire ja työt ja harrastukset.

Joku kysyi mitä ne yhdistykset tekee: meillä näitä:

- hankki rahaa koko koulun kevätretkeen ja muihin kuljetuksia vaativiin tapahtumiin (kaupungilta tulee näihin vain opettajien työaika ja vakuutukset eli ilman vanhempainyhdistystä kevätretki olisi kävelyreissu lähimetsään)

- hankki koululle 10 iPadia (näihinkään kaupungilta ei ole rahoitusta)

- teki valtuustoaloitetta ja - vastinetta koulun säilyttämiseksi 

- järjesti peli-iltoja perheille jotta ihmiset tutuisivat toisiinsa

- järjesti vpk:n kanssa sammutusharjoitukset ja ohjatun fillarinhuollon lapsille

- järjesti koululauantaina koululle kahvitukset vanhemmille ja mehutarjoilun lapsille

- järjesti lapsille diskon/naamiaiset syksyllä ja keväällä; tämä on perinne jota lapset toivovat vuodesta toiseen

- hankkii pihapelivälineitä pari kertaa vuodessa (jalkapalloja, joukkueliivejä yms. kaupungilla ei näihin ole varoja/budjettia)

Se on kiva kuulla että kaikki tämä on turhaa puuhastelua, jota ei tarvittaisi ollenkaan ja jota ilman oltaisiin paljon paremmassa jamassa

Meillä aika lailla sama. Kyllä pistää vihaksi nämä tässäkin ketjussa vinkujat. Huomenna on meillä vuosikokous, kyseessä yli 700 oppilaan koulu ja luulempa että alle 10 henkeä tulee taas kokoukseen. Se on tosi kiva järjestää niin pienellä porukalla niille teidän lapsille tapahtumia, joista lapset tykkäävät ihan tosi paljon, ja kuulla sitten tälläistä paskaa teiltä vanhemmilta. Kiitos vaan.

Vierailija
37/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä lasteni koulunkäynti. Käyn vanhempainilloissa, patistan lasta läksyjen teossa, pidän huolta lasten riittävästä/oikeanlaisesta ravinnosta,rohkaisen lasta liikkumaan ja ulkoilemaan,vahdin television/kännykän ja tabletin käyttöä, Leivon vanhempainyhdistyksen buffetteihin tarvittaessa niitä mokkapaloja ja muffineja. Jotenkin olen vaan sitten ehkä saamaton,kun en ole jaksanut lähteä kokouksiin tai diskoihin valvojaksi. Voisihan sitä tietenkin ottaa tuon vauvan ja 2 vuotiaan sinne toimintaan mukaan tai jättää vaikka kotiinkin 9 vuotiaan koululaisen vahdittavaksi. Ehkäpä kaikenlainen ylimääräinen aktiviteetti näin äitiyslomalle olisikin mukavaa ja rentouttavaa ja saisi unohtamaan koululaisen kiukuttelun,2 vuotiaan uhmaiän ja sen tosiasian,että nukun vuorokaudessa 3-4h ja senkin pätkissä.

Vierailija
38/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä että Suomessa lasten harrastukset ovat koulunkäyntiä tärkeämpää

Vierailija
39/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo olet lapatossu. Minua ei moinen hetkauttaisi. Oma äitini tai isäni ei ikinä käynyt edes vanhempainilloissa. Olisin toivonut heidän olevan kiinnostuneita, mutta kun ei. Itse en tee samaa karhunpalvelusta lapsilleni.

No miten siellä siis käytännössä toimit kun meileihisi ei vastata ja se voimajuntta junttaa enemmistöllä aina sen oman kantansa?

Vierailija
40/84 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuushan on se, että kukaan ei tee mitään vapaaehtoishommia ja lasten harrastuksiinkin on palkattava valmentajat. Ketä kiinnostaa jatkossa vapaaehtoistyö vanhusten tai lasten/nuorten parissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi