Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun koululainen on alkanut tahalleen myöhästelemään

myöhässä
21.09.2016 |

koulusta?

Tässä on pitkin elo-syyskuun alkua ollut jo myöhästelemisiä.

Mutta tällä viikolla se muuttui jatkuvaksi. Ma oli myöhässä sen 30-35 min. Ti samoiten. Ja tänään kakara on edelleen omassa huoneessaan, eikä ole mitään tietoa kouluunlähdöstä. Tuumasi jossain vaiheessa, että minua et täältä helpolla kouluun saa lähtemään, sen olen kyllä nyt nähnyt. Jonkin aikaa kolisteli yläkerran rappusissa ja haukkui minua. Nyt on ollut hiljaa huoneessaan. Tarjosin myös tänään hieman ennen yhdeksää autokyytiä kouluun, "hän ei autolla mene - hän menee pyörällä" lapsi karjaisi takaisin.

Onneksi tosin koululla on jo ensi viikolla palaveri näistä lapsen myöhästelemisistä. Että pääsee keskustelemaan kunnolla opettajien kanssa asiasta. Tosin Wilmassa ope oli laittanut kollegoilleen hyvin huolestunutta viestiä menemään. Että lapsella on nyt oman valinnan paikka tuleeko kouluun vai ei ja tuo ei opesta ole lainkaan hyvä juttu. Ja totta sekin tietysti, että ei ope voi lasta tulla kouluun täältä kotoa hakemaan.

Välillä jo mietin sitäkin, kun lapsi on käynyt yhdessä hoitokodissa keväästä alkaen kerran kuussa viikonloppuja & kerran viikossa iltaisin arkilomalla, että jos lapsi menisi tuonne hoitokotiin nyt syksyllä joksikin aikaa pitemmäksi aikaa asumaan & sitten ainakin tuolta menisi ajoissa koulun.

Open kanssa tänään puhelimessa asiasta juttelin ja hänestä kanssa asuminen hoitokodissa jonkun aikaa on oikein hyvä juttu. Pysäyttää nyt heti alkuunsa tämä myöhästeleminen koulusta, ettei ongelmat kasva suuremmiksi. Koulussa muuten lapsella on mennyt oikein hienosti, siellä ei ongelmia ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kyseessä on kielioppiongelma.

Oppilas myöhästyy tahallaan, ei tahalleen.

Vierailija
2/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä kiusaa? Selvitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ikä?

On hyvä, että asiaan on puututtu ja palaveri tulossa. Lapsella lienee joku diagnosoitu (?) sairaus, jos kerran hoitokodissakin aikaa viettää välillä. Itse tuossa tilanteessa varmaan yrittäisin saada aikaan jonkun moniammatillisen "kokouksen" jossa sovittaisi tarkkaan (myöd lapsen kanssa) säännöt miten toimitaan ja missä mennään.

Vierailija
4/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ikä jäi pois viestistäni,  lapsi on täyttämässä 12v ja on 6lk koulussa.  Hänellä on Asperger ja ADHD.

Eikä kiusaamisesta ole kyse, vaan lapsi valittaa ja marisee, että koulussa on tylsää ja koulumatka on liian pitkä & mäkinen ( matkaa vain 1,5km - ei sen pitempi )   Ja että hän (lapsi) haluaisi käydä mieluiten kotikoulua.  Olen sanonut lapselle, että tuohon minulla ei ole aikaa & resursseja.   Minulla on tässä 2 pienempääkin lasta hoidettavana.

Open kanssa myös jatkoimme tässä juttua ja hän sitä mieltä, että meidän itse on kysyttävä apua lasusta.  Kun itse oman tilanteemme parhaiten tiedämme.   Että palaverissa keskitytään vain koulun liittyviin asioihin & hänestä nämä myöhästelemiset eivät ole kouluun liittyvää juttua ollenkaan.

Vierailija
5/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähti tänään hoitokotiin joksikin aikaa.  Eiköhän ne asiat tästä ala mennä parempaan päin.

Vierailija
6/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen kirjoitti:

Lapsi lähti tänään hoitokotiin joksikin aikaa.  Eiköhän ne asiat tästä ala mennä parempaan päin.

Mitä sellaista ne siellä hoitokodissa tekee eritavalla / osaa eritavalla, mitä et sinä äitinä olisi voinut kotona tehdä?

Vierailija
7/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap !

Vierailija
8/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin.Oletko ap yksinhuoltaja?Siellä hoitokodissa se ei ole ap: n muilta lapsilta pois kun yksi vie kaiken huomion.Pienemmilläkin on omat tarpeensa.Lisäksi näiden koulunkäyntiongelmien ratkaisuun ulkopuolinen paikka voi auttaa.Voimia sinulle ap.

Vierailija
9/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jo niin iso ettei voi pakottaa? Meillä lapsi vihasi koulua ja venkoili ja oli ettei todellakaan lähde. Myöhästyi hyvin usein ekalta tunnilta puolikin tuntia. Aloin sitten kylmästi kantaa tän 8-v lapsen autoon kun kouluun piti lähteä, vaikka ois ollut pyjama päällä ja hampaat harjaamatta. Autossa vaihtoi sitten vaatteet ja kitisi, että koulussa on tyhmää ja ei halua mennä. Lopulta alkoi olla valmis lähtöön oikeaan aikaan, mutta koulumatkalla jäi puistoon yms värkkäämään ja myöhästeli silti. Läksyt jätti systemaattisesti tekemättä.

Se loppui, kun ne päivät kun sain viestin, että lapsi on myöhästynyt/läksyt tekemättä lähti kaikki oikeudet. En päästänyt sitä ratsastamaan, videopeleistä turha edes haaveilla ja sai extra kotitöitä. Puolen vuoden jälkeen tyttö oli aina ajoissa, koska halusi sinne tallille ja alkoi uskoa, että minä en tosiaan päästä sinne jos ei hoida koulua. Hirveä taistelu asiassa oli, mutta lopulta toimi.

Nyt isompana yritti taas alkaa tähän, mutta luovutti lähes heti, kun katkaisin wifin niinä päivinä. Oon vissiin ihan natsimutsi, mutta Netflix ja fb ei oo perusoikeuksia, jos koulu ei suju niin sillon jätetään sarjat ja some-elämä vähemmälle, kunnes alkaa sujua.

Vierailija
10/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että kyseessä on kielioppiongelma.

Oppilas myöhästyy tahallaan, ei tahalleen.

Äh! Tahallaan kuullostaa tyhmälle. Kuullostaa hienolle kun sanoo että tahalleen, viellä hienomalle kuullostaa kun sanoo että tahaltteen.

Siittä saitte tyhmät. Ketään ei sano että tahallaan!

Lyön teit kyynerpäällä naamalle!

Vierailija
11/11 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolaaminen toimii aina. Viet kouluun ja luokkaan asti.