Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt en haluaisi olla äiti

Vierailija
21.09.2016 |

Olisin kerankin saanut jäädä nukkumaan, mies nousi lasten kanssa, ja eikö tyttäreni (3-vuotias) taas rääkyny niin kauan että äiti täytyyyyyyyy että sinne meni mun unet.
En saatana tajua.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken tuli jo tunne että ymmärrän mikä saa vanhempia sortumaan fyysiseen kurittamiseen, en kuitenkaan koskenut lapseen vaan puin ja lähdin ulos rauhoittumaan.

Vierailija
2/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin herättelee yöt eikä anna silloinkaan nukkua, pakko yölläkin kitistä kaikkea ja olla vihainen kun tyyny on huonosti tai on väärä unilelu sängyssä (minkä on itse ottanut illalla viereen) tai peitto on väärällä tavalla, ja sit aamullakin vain rääkyy.

Nyt taas istuu tyytyväisenä sohvalla vierelläni ja selittää että rakastaa äitiä.

Joo, kyl äitikin rakastaa mut äiti ei kohta.enää jaksa sekuntiakaan tätä touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!Täällä me ollaan muutkin hereillä..miks sää ulos lähdit?

Vierailija
4/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi olisi pitänyt lähteä lapsen kanssa ulos. Isin kanssa pihalla touhutessa olisi ikävä äkkiä unohtunut. Se, että nouset lapsen kipinän seurauksena, opettaa lapselle, että hän saa tahtonsa läpi kitisemällä.

Vierailija
5/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta!Täällä me ollaan muutkin hereillä..miks sää ulos lähdit?

Koska tunsin että en pysty enää kuuntelemaan sitä rääkymistä, oli pakko päästä pois hetkeksi.

Vierailija
6/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi olisi pitänyt lähteä lapsen kanssa ulos. Isin kanssa pihalla touhutessa olisi ikävä äkkiä unohtunut. Se, että nouset lapsen kipinän seurauksena, opettaa lapselle, että hän saa tahtonsa läpi kitisemällä.

Mies menossa töihin jota ennen pitää käydä suihkussa jne.

Olisin voinut puoli kahdeksaan jäädä nukkumaan, tunnin olisin saanut nukkua. Se tuntikin olisi tehnyt ihmeitä.

Vierailija
7/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ärsyttävältä pennulta. Mun naapurissa on just tollanen samanlainen.

Ja tyttö myöskin.

Vierailija
8/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tyttö myöskin.

Otan osaa. Missäpäin?

Jos olet mun naapuri voit tulla kahville joskus kun tyttö on hyvällä tuulella, leivotaan sulle pullaa tai kakkua.

Ei tää pentu onneksi ole koko ajan ärsyttävä ja rasittava.

Vain silloin kun ei anna mun ollenkaan olla rauhassa... tai ei saa tahtoaan läpi

Vierailija
9/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avauksesta kävi ilmi, että lapsia on useampi. Minne ne muut laitettaisiin, jos yhtä pitää rauhoittaa ulkona kesken aamutoimien? Entä jos miehen piti lähteä töihin ja viemään isompia kouluun?

Ymmärrän sua, ap. Muistan nuo aamut. Meillä mies on aina hoitanut aamut, mutta välillä oli sellaisia "kriisejä", että munkin piti kammeta pystyyn leikittämään, rauhoittelemaan, sovittelemaan. Se ei ole mitenkään jalostava kokemus, mutta kuuluu vanhemman toimenkuvaan. 

Vähän epäilen, että nelosella ei ole lapsia, tai ehkä yksi, eikä kumpikaan vanhempi käy töissä.  

Vierailija
10/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedättekö, nykyään tuntuu hyvältä nähdä kiukuttelevia lapsia kaupassa, ihanaa huomata että muillakin on ihan samanlaisia ongelmia omien kanssa.

Vierailija
11/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna mä alkaisin muuttamaan jotain, jos 3 vuotias vielä valvottaa öisin ja rääkyy aamulla äidin perään. Siis rutiineja, iltapaloja jne.

Toinen juttu mitä mä miettisin, niin se, että luovutatko sä liian helpolla? Mies esittää tekevänsä kaikkensa, mutta ei tee, koska tietää sun rientävän apuun eikä hänen tarvitse olla lapsen kanssa ja lapsella sama juttu. Tietää, että kun alkaa kiukuttelemaan, niin äiti tulee palvelemaan.

Vierailija
12/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedättekö, nykyään tuntuu hyvältä nähdä kiukuttelevia lapsia kaupassa, ihanaa huomata että muillakin on ihan samanlaisia ongelmia omien kanssa.

Niin usein varmasti onkin,mutta mun täytyy kyllä ihan rehellisesti sanoa, että mä oon päässy tosi helpolla. Mulla on kaks poikaa, koulussa nyt jo molemmat, mutta aina olleet kilttejä. En kestä ylimääräistä kitinää hirveemmin, onneks sain juuri nuo lapset. Eivät oo koskaan kaupassa kiukutelleet ja ristiriitatilanteet kummankin kanssa helppo hoitaa. Eivät oo koskaan ollut mitään rääkyjiä..

Vierailija
13/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna mä alkaisin muuttamaan jotain, jos 3 vuotias vielä valvottaa öisin ja rääkyy aamulla äidin perään. Siis rutiineja, iltapaloja jne.

Toinen juttu mitä mä miettisin, niin se, että luovutatko sä liian helpolla? Mies esittää tekevänsä kaikkensa, mutta ei tee, koska tietää sun rientävän apuun eikä hänen tarvitse olla lapsen kanssa ja lapsella sama juttu. Tietää, että kun alkaa kiukuttelemaan, niin äiti tulee palvelemaan.

En tiedä.

Jokainen lapsista ollut huonoja nukkujia.

Esikoinen oppi nukkumaan yöt läpi vasta vähän ennen kuin täytti 5v.

Vilkas mielikuvitus, näkee paljon unia, herää eikä saa unta uudestaan itse.

En anna aina periksi, en tänään noussut palvelemaan lasta vaan lähteäkseni ulos rauhoittumaan.

Pakkohan mun olisi ollut nousta kuitenkin, ei mies voi jäädä kotiin ja minä makkariin koko päiväksi että lapsi oppii läksyn.

Vierailija
14/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tyttö myöskin.

Kaikki lapset kitisevät, parkuvat ja rääkyvät joskus. Sinäkin, kun olit pieni. 

Tarkoittaako "Ja tyttö myöskin", että tytöt ovat sinun mielestäsi jotenkin kitisevämpiä ja ärsyttävämpiä kuin pojat? Oletan, että sinä olet ollut tyttö. 

Minua ärsyttää se, että poikien ärsyttävyyttä ei oikein lasketa; pojat ovat kivoja kunhan ovat reippaita ja riuskoja ja "poikamaisia". Toisenlaisia poikia vähän karsastetaan. Tyttöjen tyttömäisyyttä ei oikein osata arvostaa. Tytöt ovat pissiksiä, mutta pojat eivät koskaan, vaikka olisivat miten pinnallisia, rasittavia, tylsiä, typeriä tahansa. Ja naisia kehutaan sanomalla, että he ovat hyviä jätkiä, siis miehiä/ poikia. 

Vierailija
15/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tyttö myöskin.

Kaikki lapset kitisevät, parkuvat ja rääkyvät joskus. Sinäkin, kun olit pieni. 

Tarkoittaako "Ja tyttö myöskin", että tytöt ovat sinun mielestäsi jotenkin kitisevämpiä ja ärsyttävämpiä kuin pojat? Oletan, että sinä olet ollut tyttö. 

Minua ärsyttää se, että poikien ärsyttävyyttä ei oikein lasketa; pojat ovat kivoja kunhan ovat reippaita ja riuskoja ja "poikamaisia". Toisenlaisia poikia vähän karsastetaan. Tyttöjen tyttömäisyyttä ei oikein osata arvostaa. Tytöt ovat pissiksiä, mutta pojat eivät koskaan, vaikka olisivat miten pinnallisia, rasittavia, tylsiä, typeriä tahansa. Ja naisia kehutaan sanomalla, että he ovat hyviä jätkiä, siis miehiä/ poikia. 

Kyllä lapsissa on kuule isojakin eroja.

Ja kyllä mä enemmän sellaisten lasten kanssa viihdyn jotka ei vähän väliä vedä hernettä nenään jostain ja jaksa raivota kahta tuntia asiasta kun asiasta.

Ja anteeksi nyt vain,mutta mun kokemuksella tytöt on ärsyttävämpiä kun pojat. Olen ollut koko elämäni todella paljon lasten kanssa.

Vierailija
16/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut koita nyt vaikka ottaa pentu viereesi nukkumaan tai jotain.Tuollaista se on kun on väsynyt,kaikki tuntuu paskalta.Ihana tyttö sulla varmasti..ja ei kannata mokoman takia mitään avioongelmaa kehitellä..

Koittakaa jotain muuta,vaikka kimpassa nukkumista jos saisit nukkua.

Vierailija
17/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos 5 vee tyttö ei nuku tarpeeksi,muuttuu monsteriksi.Tänäänkin heräsi kun isovelikin vaikka olisi voinut jäädä nukkumaan.No meillä paikataan päikyillä.Mies vie töistä tullessaan kaikki lapset nukkumaan.Usein torkahtaa se ekaluokkalainenkin..

Vierailija
18/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin herättelee yöt eikä anna silloinkaan nukkua, pakko yölläkin kitistä kaikkea ja olla vihainen kun tyyny on huonosti tai on väärä unilelu sängyssä (minkä on itse ottanut illalla viereen) tai peitto on väärällä tavalla, ja sit aamullakin vain rääkyy.

Nyt taas istuu tyytyväisenä sohvalla vierelläni ja selittää että rakastaa äitiä.

Joo, kyl äitikin rakastaa mut äiti ei kohta.enää jaksa sekuntiakaan tätä touhua.

Ei kai siinä, lapsi on perinyt äitinsä temperamentin. Ja käytöstavat.

Vierailija
19/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mut koita nyt vaikka ottaa pentu viereesi nukkumaan tai jotain.Tuollaista se on kun on väsynyt,kaikki tuntuu paskalta.Ihana tyttö sulla varmasti..ja ei kannata mokoman takia mitään avioongelmaa kehitellä..

Koittakaa jotain muuta,vaikka kimpassa nukkumista jos saisit nukkua.

Tällä hetkellä nukutan tyttöä, menen sitten alkuyöstä omaan sänkyyn nukkumaan.

Kun tyttö herättää ekan kerran menen viereen nukkumaan, ihan vain siksi että olen niin väsynyt että pakko jotta saa nukkua.

Kesälomalla yritettiin sitä että aina kun heräsi meni sängyn viereen istumaan kunnes nukahti ja sitten takaisin omaan sänkyyn, mutta kun kolmenkin viikon jälkeen sitten herätti viidesti yössä annoin periksi ja aloin nukkua vieressä jotta saisin edes vähän nukkua.

Nojoo, lapset kasvaa ja tämä on rankkaa nyt, kyllä se joskus helpottaa.

Joskus täytyy vain saada kitistä ja valittaa tuntemattomille.

Helpottaa hetkeksi.

Vierailija
20/21 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitise vaan,kyllä se helpottaa mut olen sitä mieltä että monessa perheessä nukkumisesta tehdään liian hankalaa.Jos se nukkuisi paremmin vaikka teidän makkarissa tai vieressä niin tehkää niin jotta saat nukkua.

Lasten kanssa on parasta osata valita taistelunsa!

Meillä nukkuneet vieressä ja samassa makkarissa pitkään eikä sinne kukaan ole vielä jäänyt.Aikansa kutakin!

Ja meillä lapsia 4.

Ja ikinä en ole valvonut,ehkä kun olivat ihan vauvoja joskus.

Ota rennosti ja älä ota liian vakavasti,pärjää helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi