Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä arvelette syyksi n. 4000 työttömän vähentymiseen satojentuhansien työttömien joukosta tilastossa?

Vierailija
20.09.2016 |

Yksi syy on varmasti työttömän kuoleminen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiskunnat, joissa kepu on määräävässä asemassa, ovat alkaneet rakennuttamaan samaan aikaan kaikkea.  Tullut varmaan määräys "ylempää", puolueen kautta.  Vähän niinkuin kusis housuihin, lämmittää vähän aikaa.   Hyvä keino siirtää velan otto, valtiolta kunnille.  

Vierailija
22/23 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, oisko päässeet opiskelemaan? Nuoria työttömiä on niin paljon, että vaikuttaa mun mielestä hyvin todennäköiseltä, kun koulutkin on alkaneet taas syksyllä. Itse tiedän monia tyttömiä jotka on nyt lähteneet yliopistoon opiskelemaan, itseni mukaan lukien. :)

Ja täällä toinen. En kylläkään ole mikään nuori, mutta luovuin vapaaehtoisesti työttömyydestäni ja samalla ansiopäivärahasta, kun sain opiskelupaikan. Työkkäri oli sitä mieltä, että minä, korkeakoulutettu työtön, en tarvitse toista tutkintoa, vaikka sillä nykyisellä ei käytännössä enää töitä saakaan. Laskin pennoseni ja totesin, että parempi kitkuttaa todella vähällä muutama vuosi ja jättäytyä oman elämänsä sankariksi, kuin lojua kotona ja lannistua ja katkeroitua totaalisesti.

Työkkäriä kohtaan tunnen aivan suunnatonta katkeruutta, sillä nuo opintojen tukemiset ja opiskeluoikeudet jaetaan siellä ihan hihasta ravistamalla tai vaihtoehtoisesti pärstäkertoimen mukaan. Minulle ei opiskeluoikeutta myönnetty, mutta samanaikaisesti kahdelle tuttavalleni myönnettiin. Heistä toinen on samalla alalla, kuin minäkin, omaa samanlaisen koulutustausta ja nyt opiskelee vieläpä samaa alaa kuin minä. Työttömyyden kestossa ainoastaan parin kuukauden erotus. Toinen taas irtisanoutui vakityöstä aloittaakseen opiskelut. En todellakaan käsitä, miten tällaisessa asiassa ei ole mitään käytännön logiikkaa ja tasa-arvoa. Eikä päätöksistäkään voi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sitä ei-pitkäaikaistyöttömät töitä saa, eli se porukka vaihtuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan