Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haetaan siis firmaan työntekijää. Pomo oli jättänyt työhuoneensa oven auki ja satuin kuulemaan kun se puhui yhden toisen kanssa että yli 35-vuotiaita hakijoita ei saa huomioida, sukupuolen on oltava mies ja hyväksyttävä asuinpaikka oli rajattu piirtämällä kartalle harpilla ympyrä niin että firman osoite oli keskipisteenä.
Onko muut törmännyt tällaiseen?

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Täytin kaikki kriteerit. Pääsen varmaan teille töihin? Voin tarvittaessa muuttaa sen harpin rajaaman alueen sisälle. T:työtön

Vierailija

Nii että kiitti vaa ketusti saamarin sikiävät emakot. Pilaatte työnsaannin kyllä omalta osaltanne, mutta myös siinä samalla niiden, jotka eivät edes halua lapsia.

Vierailija

Ei se firma varmaan tuota paljon liikevoittoa, jos on tuollaiseen "näpertelyyn" aikaa. Mitä sinä ap itse teet siellä? Kuuntelet salaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nii että kiitti vaa ketusti saamarin sikiävät emakot. Pilaatte työnsaannin kyllä omalta osaltanne, mutta myös siinä samalla niiden, jotka eivät edes halua lapsia.

No sulla nyt tuntuu olevan muitakin ongelmia tuon työttömyyden lisäksi...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No sulla nyt tuntuu olevan muitakin ongelmia tuon työttömyyden lisäksi...

Sinä noin esimerkiksi ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ainakaan ollut mitään vaikeuksia työllistyä, ottajia olisi enemmänkin. Hyvällä palkalla, vakityösuhteeseen. Koska olen hyvä siinä mitä teen :) t. Kolmikymppinen nuori nainen joka haluaa myös lapsia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisit nauhoittanut sen. Saisit hyvät fyffet niiltä, jotka haastaa firman oikeuteen.

Toistaiseksi Suomessa ei saa korvauksia tasa-arvottomasta puheesta, edellytetään aitoa toimintaa. Euroakaan ei saa, potkut voi tulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tee valitus pomostasi. Tuossa rikotaan jo syrjintälakeja mm. sukupuolisyrjinnän osalta.

Mutta eikö yksityiseen firmaan voi ottaa työntekijän ihan omin kriteerein. Eri asia sitten julkisella puolella. Jos esim. minulla olisi firma, niin voisin palkata ihan kenet haluaisin, ei tarvitsisi ajatella onko syrjintää vai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus pomostasi. Tuossa rikotaan jo syrjintälakeja mm. sukupuolisyrjinnän osalta.

Mutta eikö yksityiseen firmaan voi ottaa työntekijän ihan omin kriteerein. Eri asia sitten julkisella puolella. Jos esim. minulla olisi firma, niin voisin palkata ihan kenet haluaisin, ei tarvitsisi ajatella onko syrjintää vai ei.

Teoriassa et voi. Käytännössä kuitenkin voit, kunhan et kerro syrjiviä kriteereitäsi kenellekään. Syrjinnän todistaminen työhönottotilanteessa on aika vaikeaa, erityisesti yksityisen firman tapauksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ainakaan ollut mitään vaikeuksia työllistyä, ottajia olisi enemmänkin. Hyvällä palkalla, vakityösuhteeseen. Koska olen hyvä siinä mitä teen :) t. Kolmikymppinen nuori nainen joka haluaa myös lapsia

Itsekään en ole ollut eläessäni työtön kuin kaksi päivää, mutta faktahan on, että jotkut eivät mielellään palkkaa tietynikäisiä naisia jos vaan vaihtoehtoja on. Surullista, mutta totta ja oikeastaan jopa ihan ymmärrettävää. Varmaan itsekin yrittäjänä toimiein samoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän siinä ole hommassa mukana mieskin se tuleva isä?
Monesti kuullut kun pariskunnat puhuu että menevät naimisiin ja perustavat perheen kun nainen(kin) saa vakipaikan. Ja eikö se ole jokaisen toive että voi olla töissä ja voi palata töihin kun on lapsia elätettävänä? Vai pitäisikö miehenkin jäädä pois töistä kun vaimo " porsii"? Tuleehan miehestä kuluja kun on isyyslomalla ja venyttää isyyslomaa kaikkien pyhien ynpärille.
Milloinkahan Suomeen saadaan Ruotsin systeemi jossa kaikki työnantajat maksaa saman verran veroja perhevapaiden yms maksamiseen?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat