Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytää yli 25-vuotiaana kavereita, joilla ei ole lapsia?

Vierailija
20.09.2016 |

Kaikki entiset kaverit alkaneet tehtailla mukuloita, eikä niillä tietenkään ole enää aikaa tehdä mitään muuta kuin hoitaa niitä. Korkeintaan ehkä kerran pari vuodessa. Työkavereillakin on (muutamaa teiniä lukuunottamatta) kaikilla lapsia. Itseäni ei kiinnosta lasten hankkiminen nyt eikä välttämättä myöhemminkään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti sitten niin kauan kuin sitä kestää.. :)

Vierailija
22/27 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kaveripiiri taitaa olla kouluttamatonta tai matalasti koulutettua porukkaa. Itse olen 28-vuotias ja sinkku edelleen eikä vois vähempää kiinnostaa perheen perustaminen. Koko tuttavapiirini kylläkin korkeakoulutettua akateemista porukkaa, eikä kenelläkään lapsia. Suurin osa sinkkuja.

Heh, kyllä vaan esim. ammattikorkean puolella on opiskelijoita vatsa pystyssä ja vaunujen kanssa. Yhdellä kampuksella perheelliset opiskelijat huomioitu niinkin hyvin, että esim. ruokalasta löytyi muutamia syöttötuoleja :)

Miten akateemisuus muuten liittyy siihen, ettei hanki nuorena lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-srudulta esim Paloheinästä.

Ensisynnyttäjien keski-ikä reippaasti yli 30.

Vierailija
24/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jännä keskustelu. Jos hankit lapsen iällä 25+, niin olet todennäköisesti matalasti koulutettu. Ja että ihan akateemiset eivät tuossa iässä lapsia hanki.

No, ne tuon yhdenkin akateemikon kamut havahtunevat siinä jossain vaiheessa ja seuraavaksi itketään lapsettomuushoidoissa kun alkaa tulla ikä vastaan.

Vierailija
25/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Olen 27, mun kaveripiiri on melko laaja ja koostuu 25-35vuotiaista, ainoastaan yhdellä on lapsia. Pk-seudulta me löydytään!

Vierailija
26/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vinkki lisää. Löytyy todennäköisesti lapsettomuus klinikalta.

Vierailija
27/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellään mitään muita konkreettisia vinkkejä kuin yliopistossa opiskelu?

Olen itse jo valmistunut yliopistosta ja joutunut muuttamaan kauas opiskelukaupungistani (400 km päähän) töiden perästä pienemmälle paikkakunnalle. Kaikki vuosien varrella löytämäni samanhenkiset ihmiset ovat joko opiskelukaupungissa edelleen tai sitten Helsingissä.

En ole koskaan löytänyt kavereita muuten kuin opiskelun tai töiden kautta, en yksinkertaisesti tiedä kuinka se tapahtuu. Kaikki työpaikallani ovat aivan eri elämäntilanteessa (ruuhkavuodet, ikää +50v) tai liian eri tyylisiä ihmisiä. Opiskelu ei nyt ole vaihtoehto, koska olen täysipäiväisesti töissä. Eikä rehellisesti sanottuna kiinnostaisi edes lähteä pänttäämään nyt, kun olen sitä tehnyt viimeiset 6 vuotta. 

Olen käynyt jumpassa ja parilla kurssilla, mutta ei sieltä mitään oikeita kavereita ole saanut. Juttelen niiden ihmisten kanssa vain siellä harrasteessa kerran-pari viikossa ja siinä se. Pitääkö tässä alkaa väkisin harrastaa jotain joukkuelajia, esim. jalkapalloa jossain höntsäporukassa (jos sellaisia edes on) vaikkei laji edes erityisesti innosta? Mikä muu olisi ratkaisu?