Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävä ahdistus viimeaikojen syömisistä ja juomisista!

Vierailija
20.09.2016 |

Olen siis ollut pidemmän ajan töistä vapailla ja nyt havahtunut, että olen elänyt melkein pelkällä roska- ja valmisruualla, ja siideriä on tullut litkittyä melkein joka toinen päivä niin kotona kuin ravintoloissakin. Humalahakuisesti ja reilusti yli puolen yön, tietenkin.

Miten kukaan voi kohdella kroppaansa näin? Nyt morkkis on ihan jäätävä ja pelottaa, että olen jo tehnyt jotain peruuttamatonta. Näen mielessäni kauhukuvia rasvamaksasta ja peilistä näkyy siiderivalas. :(

Olen jo hävittänyt herkut ja alkoholit kotoa ja päättänyt, että uusia en osta enkä käy ulkona syömässä edes kunnon ravintolassa ainakaan seuraavaan kuukauteen. Mutta miten tästä eteenpäin? Voiko jostain itse päätellä onko kropalle käynyt jo jotain peruuttamatonta alkoholin tai rasvaruokien takia? Miten saisi parhaiten "vedettyä takaisin" tätä vahinkoa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään peruuttamatonta tuskin olet saanut tässä ajassa aikaiseksi. Eri asia olisi, jos olisit harrastanut tuollaista vuosikaudet. Hyvä, että olet havahtunut tilanteeseesi! Nyt on turha enää märehtiä tapahtunutta, vaan jatkaa eteenpäin vain terveellisemmällä linjalla. Älyttömän ehdoton ei kannata olla, koska silloin pienestäkin poikkeamisestä helposti ajattelee, että ihan sama vaikka mättäisi koko loppupäivän tai -viikon, kun kerran jo huonosti meni tämäkin ateria.

Eli ihan perusterveellisellä linjalla kannattaa aloittaa, mutta olla sen verran joustava, että kaverin kanssa voi lähteä kahville tai joskus ravintolaan syömään. Ravintoloissa usein on varsin terveellisiäkin vaihtoehtoja tarjolla, eli valitse joku niistä pahimman kerma-pekoni-pastan ja triplasuklaakakun sijasta. Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keksiä jotain tekemistä illoiksi, jos silloin menee helposti siiderin lipittämiseksi. Tee vaikka pitkiä kävelylenkkejä, pelaa Pokemon go'ta, katso kaverin kanssa joku leffa ja juo samalla teetä... Äläkä osta sitä siideriä! Jos juomisen lopettaminen on vaikeaa, apua kyllä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tsempeistä! Luulen tosin, että ainakin aluksi pitää olla tietyissä asioissa ehdoton, ainakin nyt alkoholin ja ihan puhtaiden roskaruokien suhteen. Ne voisi jäädä kokonaankin elämästä pois. Tästä toivottavasti pienin askelin kohti parempaa loppusyksyä. -ap

Vierailija
4/4 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma että juomia menee ihan vitusti liikaa. Itsehillintä on romahtanut ihan täysin. Kulissit vielä kunnossa mutta ajan kysymys kunnes romahtaa. Savuilla pystyn vähän hillitsemään juomista. Ehkä voisin ollla juomatta jos jokin muukin olisi laillista?

Hermot on ihan paskana niin käytän kaikkea mahdollista mikä vähänkään auttaa. Lääkärissä kävin ja sieltä tuli jotain nappeja. Niitä en onneksi syönyt riippuvuuteen asti. Vituttaa ihan tarpeeksi olla alkoholin koukussa. Ei haluta olla siihen lisäksi pillerikoukukussa. Oma vikahan tämä on. En näköjään kestä elämää ilman älytöntä päihteiden käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä