Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä kaupan kassalla ja tämä on HYVIN yleistä :D

Vierailija
20.09.2016 |

Suolakurkut punnitaan maustekurkkujen hinnalla. Se haju kyllä pistää sen pussin/pussien läpi. :D

Välillä hintalappu on tarrautunut vähän ryttyyn ja joudun venkuttamaan sitä siinä hetken, monelle ilme on hyvinkin vakava ja hyvä ettei hikikarpaloita nouse otsalle hahaha. :D

Mutta, en kyllä ymmärrä enkä tiedä, miksi se kilohinta on niin järkyttävä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä uskaltanut ostaa niitä kurkkuja vihannesosastolta, kun en tiedä mitä eroa on suolakurkulla ja maustekurkulla. Mites etikkakurkut, onko nekin joku eri laji? Mikä on lähinnä Felixin purkkikurkkuja?

Vierailija
22/42 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei erota niitä, siitä se johtuu.

Ei edes kaikki heviosaston huoltajatkaan. Usein maustekurkut lilluu venäläisten kurkkujen joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka räkäisi kurkkupurkkiin?

Vierailija
24/42 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä eroa on suolakurkulla ja maustekurkulla??

En minäkään. Eikös se ole sama kurkku, eri nimitys vain.

Valkosipulimaustekurkut sen sijaan maksavat paljon enemmän kuin tavalliset maustekurkut.

Suolakurkuilla ja maustekurkuilla on todellakin eroa. Suolakurkut ovat nimensä mukaisesti suolaliemeen säilöttyjä, maustekurkut ovat taas makean etikkaisessa liemessä.

Vierailija
25/42 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä uskaltanut ostaa niitä kurkkuja vihannesosastolta, kun en tiedä mitä eroa on suolakurkulla ja maustekurkulla. Mites etikkakurkut, onko nekin joku eri laji? Mikä on lähinnä Felixin purkkikurkkuja?

Merkittävin ero on maku.

Suolakurkut ovat turpeita suola ja etikkaliemessä.

Maustekurkut lilluu mausteisessa liemessä, etikkaa, sinapinsiementä, tilliä, maustepippuria..

Kummatkin kuuluvat etikkakurkkuihin.

Maustekurkut ovat lähinnä Felixiä, ellei toisin sanota. Amerikkalaset kurkut sisältävät lisäksi roimasti sokeria.

Venäläiset kurkut ovat etikka, suola ja valkosipulinesteessä.

Jne

Vierailija
26/42 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä juttu kuinka myyjät eivät koskaan silloin huomaa väärää hintalappua kun on punnittu kalliimman tuotteen numerolla.

Itse kerran olin vahingossa punninnut jotkin hieman kalliimmat hedelmät väärällä numerolla (oli joku halvemman kuuloinen, kuten omena tms.), myyjähän tämän huomasi heti ja pinkaisi punnitsemaan tuotteita oikealla hinnalla, oli suorastaan pettyneen oloinen kun hinta tulikin 20 senttiä halvemmaksi.

Pariin otteeseen olen kurkun punninnut väärällä numerolla ja kurkulle tullut hintaa lähemmäs 5 euroa, kumma juttu kun myyjä ei ole näitä huomannut ollenkaan.

Vierailija
27/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkuissa ei ole etikkaa, täältä löytyy tuotteiden erot:

http://www.myrttisenkurkut.fi/suolakurkku_vs_maustekurkku.html

Vierailija
28/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin hedelmäosastolla punnitsemassa banaaneja. Painoin ihan oikeaa nappia, mutta joku kaupan vanhempi täti tuli syyttäen huomauttamaan minulle, että ottamani babaanit ovat luomuja ja pitää painaa kalliimpaa nappia. No niinhän olin painanutkin. Tämä tapahtui ehkä 15 v sitten ja muistan hyvin edelleen. Olen inhonnut ko kauppaan menemistä sen jälkeen, kun noin vain ulkonäön perusteella epäiltiin varkaaksi. En edes käsitä miksi, olin aivan normaalisti pukeutunut sosiaalialan opiskelija ja opintojen ohella kokopäiväisesti työssäkäyvä nainen. Eli en kyllä suosittele asiakkaiden syyttämistä varkaiksi kovin heppoisesti.

Vierailija
29/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi muuten purkissa viipaloituja suolakurkkuja? Kaikki on aina vain maustekurkkuja.

Vierailija
30/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt kyllä niitä samana tuotteena, ja yleensä kun niitä ostan, katson kyllä siitä laarin kohdalta mikä punnitusnumero siinä on. Miten ne voi muka hajusta erottaa? Samalta luultavasti maistuu.

Vierailija
31/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa eilen myyjä lähti punnitsemaan uusiksi kun olin ottanut 2 kurkkua ja punninnut samaan aikaan,hintalappu toisessa.Ei kuulemma voi tehdä niin.

Mäkätti vielä tullessaankin että aina täytyy koittaa huijata...

Vierailija
32/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä ilkeää ostaa sieltä isosta pöntöstä? Olen nähnyt, kun sieltä on paljain käsin pyydystetty kurkkuja pussiin.

Vierailija
33/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolakurkuissa ei ole etikkaa, vaan ne on hapattamalla valmistettuja. Suolaa niissä on, siitä se nimi tulee.

Vierailija
34/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustekurkut ovat kalliimpia, koska liemessä on suolan lisäksi myös mausteita.

Vierailija
35/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset suolakurkut on pahoja. Anna mennä vaan, vaikka alihintaan, kunhan myyntiä tulee edes vähän.

Venäläiset hapattamalla valmistetut suolakurkut ovat parhaita. Ihan toista kuin makeassa etikkaliemessä lilluvat maustekurkut.

Maku ei ole todellakaan sama.

Etenkin mädin ja blinien kanssa pitää olla hapatetut kurkut. Mutta myös esim kurkkusalaateissa ja muussa ruuanvalmistettu hapatettu pesee mennen tullen etikkakurkut.

Sitä paitsi maitohappokäytetty kurkku on terveellisempää, ns. elävää ruokaa toisin kuin etikalla steriloitu maustekurkku.

Vierailija
36/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta ostaako jotku todella niitä irtokurkkuja? Minä en, en myöskään irtokarkkeja enkä niitä leivonnaisia, joita jokainen nyppii sormillaan. Kaupat eivät uhraa ajatustakaan eikä rahaa  näiden valvonnalle. Niiden syominen on vähän sama, kuin söisi kadulta löytämänsä sämpylän. 

Vierailija
37/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta ostaako jotku todella niitä irtokurkkuja? Minä en, en myöskään irtokarkkeja enkä niitä leivonnaisia, joita jokainen nyppii sormillaan. Kaupat eivät uhraa ajatustakaan eikä rahaa  näiden valvonnalle. Niiden syominen on vähän sama, kuin söisi kadulta löytämänsä sämpylän. 

Tosi neuroottista. Peset ja desinfioit varmaan kaikki pakkaukset ja hedelmätkin heti kotiin tuotuasi, sillä niitähän ovat käpälöineet kaikki kaupassa kävijät.

Mitä kaikkia allergioita sairastat?

Vierailija
38/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös hyvin yleistä, että kaupassa on hintalaput missä sattuu.

Vierailija
39/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HÄH , miten teidän kommentit liittyy nyt tähän tosiasiaan, että monet huijaa niiden kurkkujen hinnat? :D mun mielestä se on huvittavaa kun ihmiset kärvistelee kuumotuksissaan ja varmaan rukoilee, ettei jäisi kiinni.

Jos me haluttais huijata, niin punnittaisiin esim. 1 omena ensin ja laitettaisiin pussiin 2 omenaa. Hahah! Jos joku syyttäisi varastamisesta, niin sanottaisiin, että tuollaisen hintalapun se kone antoi! Minkä minä sille voin! Hahaha!

Sitäpaitsi sen verran huijaan, että kun jokainen vaaka antaa eri painon, niin punnitsen sillä, joka antaa halvimman! Tässä pitäisi tietenkin kysyä, että onko joku vaaka ylipainossa ja varastaako kauppa asiakkailta? Entä kun kauppa on unohtanut sen tarjouslapun paikalle ja laskuttaa ylihintaa ;)

Ainiin.. sehän on vain inhimillinen virhe ;)

Vierailija
40/42 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiuunileipä, venäläistä suolakurkkua ja päälle valkosipulijauhetta... NAM!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi